Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!

Samma här, sätter man senare så är chansen för frukter dramatiskt minskad eller inte ens alls.
Och har man riktigt starka sorter, så kanske man får ta och sätta dessa redan i December.
För de kan vara satans tröga ibland.
Hur många omskolningar kör du?
Förr så gjorde jag bara en, då jag tyckte det stanna upp så jävla mycket.
Men de senast åren har jag kört två omskolningar, och varit sjukt försiktig i omskolning och utan störa rötterna. för mycket.
För min erfarenhet där är att det stannar av för länge annars.
Lustigt, jag brukar säga att det gör inget om du glömmer vattna och att det kan få frukterna att stärka till sig i styrka.(jalapeño har jag den erfarenheten)
Hade själv fönsterna fulla med chilis mot hösten och senhösten, och så gick man där och småplocka allt efter som 

Sätter man dom tidigt och har dåligt med ljus, så kan man sätta en fläkt på dom.
Så stärker stammen sig bättre och blir mindre rangliga.
Sätter slutet på Januari, sen tomatillo lite senare och just för den drar iväg som faan annars.(Odlar man tomatillo så måste man ha MINST två plantor, annars får du inga frukter.)
Fem stycken låter lagom. Nej men en bra idé iaf :)
Vi testade katt för ungefär ett år sen men insåg snart att sonen behöver vara lite äldre, minst fem år innan vi försöker igen. Det är så mycket annat med trotsperiod osv ändå.
Jaha så blev det en sån dag då... Som ni vet så försöker jag alltid se det positiva, jag tränar mig aktivt i det, men nu blev jag tjurig idag. Maken hade tagit in posten och då har min avlidne mor fått en räkning från kommunen, ett halvår i efterskott! Men det jag reagerar på är att den är helt felaktig dessutom.
De menar att hon ska betala för ett trygghetslarm, fem dagar före och efter sin dödsdag, något varken hon eller jag har beställt och som inte ens vara aktuellt eftersom hon redan låg på dödsbädden på sjukhuset vid det laget. Hon har hela tiden motsatt sig ett trygghetslarm och jag kan inte tänka mig att hon skulle ha beställt ett sånt heller, installerat har det då aldrig blivit.
Så nu måste jag ringa kommunen imorgon och ifrågasätta, eller maila åtminstone. Ska de ha betalt får de minsann också producera något slags bevis för en sådan beställning. Och sedan att kräva betalt efter dödsdagen känns ju också väldigt märkligt. Man blir ju brydd hur de kommit fram till en sådan räkning!
Rant over.
Jag satt och tänkte på en grej förut. När det kommer in nya i tråden så känns det som att jag skrämmer bort dem.. Jag blir bara så glad när jag ser ett nytt ansikte. Lite som en hund faktiskt.