• Nandez

Robinson 2020

I kväll startar Robinson, fler som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2020
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-04-26 21:32:11 följande:

Jag hoppas också att Nina åker.

Hon anklagar Jossan för att prata skit. Men vad gör hon själv då?

molly50 skrev 2020-04-26 21:52:38 följande:

Ja,precis! Ingen av dem är ju bättre än den andra. De är ju lika goda kålsupare båda två.

Skönt att falska Nina blev utröstad. Nu hoppas jag lika falska Josefina går samma väg i nästa öråd.
  • flygrl
    Beccus skrev 2020-04-26 21:00:06 följande:

Ja verkligen, men skönt att han är ute. Man vet aldrig var man har den mannen känns det som, han kan vända när som och hur som är min känsla

Håller helt med. Han går inte lita på och det skapar oro omkring honom.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-04-26 21:03:10 följande:

Ja det var härligt att Cruise vann. Äntligen är Raymond ute.

Äntligen!
    Johannus skrev 2020-04-26 21:24:51 följande:

Jag hoppas att Nina åker, men hon hamnar på Gränslandet. Vill även att Christoffer åker, men han kan bli jobbig på Gränslandet om inte Jonas slår ut han.

Nina blir förhoppningsvis inte långvarig i Gränslandet. Christoffer är farlig då han är så fysiskt stark och kan bli ett hot mot Cruise och Jonas om han kommer till Gränslandet. :/
    Johannus skrev 2020-04-26 22:16:58 följande:

Bra att det blev Nina för jag tycker att hon är en sån person som smusslar sig in i folket typ som (tyck om mig) som hon nu började med Christoffer.

Josefina har fått dra sig tillbaka för det verkar som ingen gillar henne. (inte jag heller) för hon blev ganska fort som förbytt på nåt sätt och bara gnäller och klagar.

Mattias vet jag inte vart jag har honom då han inte skulle pakta, men gör det ändå.

Tror att Micke och Jani kommer långt med att bara vara. (Finsk Sisu)

Julia riskerar att åka snart då hon paktar stor med att skriva ner vad folk säger. Även om Kristove ser till att försöka behålla henne.

Fortfarande så är Kristove den som jag hoppas vinner för jag gillar han som person.

Johannus skrev 2020-04-26 22:18:13 följande:

Verkligen ingen av dem är bättre än den andre. Nu får vi se hur länge Nina blir kvar i Gränslandet.

Ja, Nina är manipulativ och jag tänkte samma som du när jag såg henne med Christoffer där på stranden. Skönt att hon blev utröstad.

Josefina är också falsk men har hamnat utanför nu och har inte mycket makt kvar. Hoppas hon åker ut härnäst.

Jag gillar Julia och hoppas hon går långt. Kristallove likaså. Man kommer nog inte nånvart utan visst paktande för allt handlar inte enbart om tävlande och ingen klarar ta immunitet vecka efter vecka.

Ja, Mikael hänger kvar mycket tack vare han ligger lågt och aldrig sticker ut. Jani är en lustig prick. Tänk om Jani lyckas snubbla in i finalen och sen vinner på massa tur...ha ha det vore nåt det. Jani for Robinson!
    Johannus skrev 2020-04-27 19:44:04 följande:

Det är helt klart Cruise är överlevare, han berättade i början att han varit i regnskogarna och gjort det ena ed det andra. Han är uppvuxen överlevare. Fattar bara inte varför han hamnade i Sverige eftersom han gillade det livet.

Ja, hans pappa är en av världens främsta experter på den vita hajen och hela familjen verkar ha levt mycket vildmarksliv så han har nog fått med sig mycket kunskap därifrån.

Cruise har väl svensk anknytning och dessutom är ju Sverige ett land med mycket orörd natur så jag kan tänka mig det drog honom hit.
    Johannus skrev 2020-04-27 19:45:18 följande:

Jag tror att det var Julia som fick Kristove att pakta...Julia är en filur som kan få vem som att lyssna. Ändå så har jag inget emot Julia heller.

Julia är en filur, ja. En rolig och rätt snäll filur. Men jag tror att även Kristallove inser att man inte kan komma vidare i Robinson utan att också pakta. Så är det bara.
    Johannus skrev 2020-04-27 21:22:04 följande:

Klart han har en egen vilja, men han försökte väl vara snäll mot Julia.

Möjligt, men som sagt tror jag han nog också är mer realist än man tror. Däremot tycker jag Julia och han sköter paktandet på ett hyfsat snyggt sätt utan massa skitsnack och mobbingfasoner.
    Johannus skrev 2020-04-27 19:56:15 följande:

Det var väl samtidigt som dom släppte????

Som Nandez skrev släppte Mattias nån hundradels sekund efter Julia.
    Johannus skrev 2020-04-27 21:23:07 följande:

Hoppas dom håller vad dom lovade varann att den andre får följa med till priset.

Sjysst av Mattias att han tar med sig Julia att dela priset med honom.
  • molly50
    flygrl skrev 2020-04-28 12:04:59 följande:
    Det är jag som är den skyldiga och jag vill verkligen be om ursäkt om jag sabbat spänningen för nån/er alla. Det va inte min mening men dels visste jag inte att Gränslandet också sändes på TV dels fick jag intrycket att andra i tråden tänkte skippa kolla Gränslandet.

För så har det ju vart i Sveriges mästerkock nyligen att flera skippade kolla Sveriges mästerkock: Efter stängning där dom utslagna ur huvudtävlingen hamnade. Efter stängning sändes dessutom enbart på Play (tror jag).

Men som sagt inte min avsikt sabba för er andra så i fortsättningen kommer jag först skriva om Gränslandet efter det sänts på TV4 söndag kväll.
    Ingen fara för min del. Jag hade inte sett vad som skrivits.
    Men det är bra om det inte skrivs om det innan Gränslandet har sänts på tv,tycker jag. 
    flygrl skrev 2020-04-28 13:02:10 följande:
    molly50 skrev 2020-04-26 21:52:38 följande:

Ja,precis! Ingen av dem är ju bättre än den andra. De är ju lika goda kålsupare båda två.

Skönt att falska Nina blev utröstad. Nu hoppas jag lika falska Josefina går samma väg i nästa öråd.
    Ja,det var skönt. Ja,det tycker jag med. Men kan samtidigt inte låta bli att tycka lite synd om Jossan som verkar så ledsen och nedstämd nu.
    Men det kanske bara är krokodiltårar. 
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-04-28 17:05:43 följande:

Ingen fara för min del. Jag hade inte sett vad som skrivits.

Men det är bra om det inte skrivs om det innan Gränslandet har sänts på tv,tycker jag. 

Ja,det var skönt. Ja,det tycker jag med. Men kan samtidigt inte låta bli att tycka lite synd om Jossan som verkar så ledsen och nedstämd nu.

Men det kanske bara är krokodiltårar. 

Jag är alltid väldigt noga med att inte spoila va som händer i TV-program, filmer osv och hade jag vetat att Gränslandet sändes i TV4 och inte bara på Play hade jag aldrig skrivit dom där inläggen. Dessutom fick jag intrycket att deltagarna i tråden tänkte skippa att se Gränslandet så då tänkte jag att jag kunde skriva om det jag sett på Play.

Men men jag kommer inte nämna va som händer i Gränslandet förrän efter det visats på TV4 söndag kväll.

Visst är det lite sorgligt att se hur ledsen och bedrövad Josefina blivit. Ingen aning exakt va som rör sig i hennes huvud nu men klart jag också kan känna viss empati för henne.
  • molly50
    flygrl skrev 2020-04-28 17:31:30 följande:
    Jag är alltid väldigt noga med att inte spoila va som händer i TV-program, filmer osv och hade jag vetat att Gränslandet sändes i TV4 och inte bara på Play hade jag aldrig skrivit dom där inläggen. Dessutom fick jag intrycket att deltagarna i tråden tänkte skippa att se Gränslandet så då tänkte jag att jag kunde skriva om det jag sett på Play.

Men men jag kommer inte nämna va som händer i Gränslandet förrän efter det visats på TV4 söndag kväll.

Visst är det lite sorgligt att se hur ledsen och bedrövad Josefina blivit. Ingen aning exakt va som rör sig i hennes huvud nu men klart jag också kan känna viss empati för henne.
    Ok. Det är bra.
    Det är,som sagt,ingen fara för min del då jag missade det du hade skrivit.

Ja,precis. Men hon har ju faktiskt lite sig själv att skylla också.
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-04-27 21:23:07 följande:
    Hoppas dom håller vad dom lovade varann att den andre får följa med till priset.
    Det tror jag att dom gör
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-04-28 12:03:41 följande:
    Alla paktar inräknat dom som inte just skulle göra det. Aja...som sagt jag kollar gärna på Robinson men skulle inte själv villa va med. Tror jag skulle kunna må rätt dåligt av mycket av det som sker bland deltagarna. :/

Skönt att Kristallove vann över Fabian. Han är helt klart mentalt hyfsat stark med förmåga hålla focus och sitt inre lugn. Julia ny följeslagare.
    Skönt att allt paktandet iaf slutade med att falska Nina åkte ut. Josefina nästa gång? Och sen Fabian?

Omg va kallt det verkar va där på ön trots det ska föreställa tropikerna. Vill minnas det badades mer back in the days i Robinson-historien och att det va varmare rent allmänt. Dom har ju vart på olika platser genom åren. Kanske är det inte Fidji i år utan själva verket Stockholms skärgård typ? smile2.gif

Starkt av Mattias och Julia hålla ut så länge i pristävlingen. Blir spännande se va vinsten är. Jag gissar på spa kombinerat med gott käk. smile1.gif
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-04-28 12:04:59 följande:
    Det är jag som är den skyldiga och jag vill verkligen be om ursäkt om jag sabbat spänningen för nån/er alla. Det va inte min mening men dels visste jag inte att Gränslandet också sändes på TV dels fick jag intrycket att andra i tråden tänkte skippa kolla Gränslandet. smile4.gif

För så har det ju vart i Sveriges mästerkock nyligen att flera skippade kolla Sveriges mästerkock: Efter stängning där dom utslagna ur huvudtävlingen hamnade. Efter stängning sändes dessutom enbart på Play (tror jag).

Men som sagt inte min avsikt sabba för er andra så i fortsättningen kommer jag först skriva om Gränslandet efter det sänts på TV4 söndag kväll. smile5.gif
    Ingen fara
Svar på tråden Robinson 2020