• Anonym (Inte så snygg)

    Snygg= Kan bete sig hur som helst med män?

    Jag umgås ganska tätt med ett gäng grabbar och tjejer. Jag har märkt hur killarna verkligen smörar för en av tjejerna. Nej, inte mig. Ja, jag är avundsjuk. Så var det erkänt och ur världen.

    Hon är uppenbart väldigt snygg och väldigt medveten om det. Detta får grabbarna att bete sig väldigt fånigt. Även de som är upptagna. Inte lika illa som singelkillarna, men lite samma tendenser.

    Hon bjuds alltid på grejer. Drinkar, middagar, skjuts, hjälp med diverse, fika osv. Sånt som normala människor får betala själv. Hon utnyttjar detta till max med. Hon hintar lite om att hon inte har råd, och genast så betalar någon av grabbarna åt henne. Det är lugnt jag bjuder osv.

    Skall hon möblera om så kommer snabbt någon över och hjälper henne med det. De allra enklaste grejer, vill hon ha hjälp får hon det. När som helst på dygnet. För att jag skall få en man att agera så hjälpsamt mot mig så måste jag ligga med honom, han älskar mig och vi är ett par. Men hon kan bara fladdra lite med lösögonfransarna och så får hon vad hon vill ha.

    Även småsaker som om när man planerar något ihop med en killkompis, en fest eller så, vi jobbar på en gästlista. Hennes namn är alltid det första de kommer på. Du har 10 andra tjejkompisar och säkert nästan lika många killkompisar, men ändå är det alltid henne du tänker på först? Sådana saker.

    Är jag bitter och avundsjuk? Ja. Men fan män är så jävla korkade...det här är inga småpojkar heller utan killar på mellan 20 och till 30! Fullt vuxna män som gärna sätter sig i bilen och skjutsar någon mitt i natten en vardag 3 timmars körväg utan att ens få bensinpengar, bara för att hon är snygg och frågar om det. Ok, väldigt snygg, men ändå.

    När slutar män bete sig såhär och växer ifrån det? Vid 35? 40? 50? 100? Aldrig?

    När växer sådana här kvinnor upp och inser att jag inte kan ringa en man som kommer på stört och hjälper mig med smått som stort och faktiskt själva börjar planera, spara, sköta sin budget, lösa sina egna problem, ta ansvar osv? 25? 30? 40? Aldrig? 

  • Svar på tråden Snygg= Kan bete sig hur som helst med män?
  • Liberté

    Är precis likadant för män som ser bra ut också. Däremot så behöver de knappast bry sig om att kvinnor ser bra ut för de har så mycket alternativ.

    Problemet som jag ser det är med män utan val som istället fastnar för att slava för någon kvinna de finner attraktiv som sista utväg , även om det är totalt kört.

  • Anonym (suck)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-25 21:33:21 följande:

    Jaha, så med andra ord (om jag ska sammanfatta det som sägs i tråden).

    Det är helt ok för en snygg tjej att använda sina attribut för att utnyttja korkade män, det är bra smart och männen får skylla sig själva.

    Men det är INTE ok för en man att utnyttja kvinnor på samma sätt, för då är han bara ett svin och det är oerhört synd om kvinnan.

    Vilken tur att vi lever världens mest jämställda land ...Drömmer


    Jag har inte sett 5-10 olika skribenter skriva något som leder till denna slutledning. Citera gärna några olika personer som uttryckt detta som stöd gör din slutledning.
  • Anonym (reallyy)

    Min syster är den typen.
    Hon har alltid haft killar.
    När jag var kär i en 20 år yngre kvinna så sa hon "hon är inte intresserad, tjejer i den åldern vill ha jämnåriga".
    Själv var hon ihop med en 20 år äldre man när hon var i den åldern.
    Hon sa också att om tjejen varit intresserad så hade hon visat nåt.
    Min syster har själv aldrig vågat ta första steget.
    Hon gillade en kille men vågade inte visa nåt. Inte han heller, så det blev inget.
    Hon får killar ändå, för hon är snygg.
    Ända sen tonåren så har hon aldrig varit singel. Så fort det tagit slut med en kille, så har hon snabbt en ny. Vet inte om det betyder att hon har svårt att vara själv.
    Detta har gjort henne bortskämd och hon har utvecklat en personlighet som inte alltid är så trevlig.
    Hon gör sig ofta lustig över andras utseende, hon dömer andras val av partner och hon anser sig kunna säga vad som helst till andra. Själv är hon mycket känslig och klarar inte att få kritik överhuvudtaget.
    Då blir hon en trotsig 5-åring.

  • Tutelitut

    Jag trånade efter en sådan tjej när jag var yngre. Bland det knäppaste jag varit med om. Vi hade mest kontakt via sms. Hon drog sig alltid ur i sista sekunden, om vi skulle träffas. Hon pratade om andra killar. Jag gick dit med godsaker åt henne, men hon öppnade inte ens, vi pratade genom brevinkastet.
    Och jag fortsatte att tråna efter henne. Bara för att hon såg bra ut och hade en sexig kropp.

  • Anonym (H)
    Anonym (s) skrev 2020-03-25 18:55:53 följande:

    Attraktiva människor har alltid lärt sig att glida på en räkmacka. Det gör att dom är van vid det. Det betyder också att dom ofta är rätt ointressanta så jag föredrar att hänga med dom som är mer intressanta som personer. Så skit i att killarna hänger efter henne. Gillar dom att hänga med ett våp bara för att hon ser bra ut så låt dom. Personligen tycker jag tjejer som inte klarar något och aldrig behövt kämpa i livet är rätt tråkiga,


    Samma kan man säga om många oattraktiva människor.

    Och avundsjuka och bitterhet är också väldigt oattraktiva egenskaper.
  • Ignoramus

    Haha! Jag hatar inte snygga tjejer! Jag kan dock erkänna att jag var lite avundsjuk och bitter i tonåren, inte så att det tog upp hela min värld men i situationer där skillnaden i bemötande blev extremt påtaglig så... nu tycker jag mest att det är komiskt att se män svansa runt. Blandat med förakt.

    Men det är nog för att jag själv bryr mig väldigt lite om utseende, jag tycker nästan snygga män är obehagliga eftersom jag har blivit mobbad eller nedtryckt av så många ?snyggingar? i mina dagar. Kan inte se något attraktivt med dem alls, utan det är nästan en pavlovsk reaktion av äckel och just obehag. Visst; är personen både snygg Och trevlig så reagerar jag nog som de flesta andra, men det händer nästan aldrig. Kan minnas att jag träffat en sån det senaste decenniet, haha!

    Så, ja, mina fördomar om snygga människor (både killar och tjejer) är förvånansvärt ofta sanna. Jag träffar inte på många som har samlat nötter. Att vara väldigt snygg är lite som att vara känd, det stiger 99% åt huvudet. Men absolut, det är också nån form av försvarsmekanism. Det är lätt att intala sig själv dessa saker, för det gör livet som ful mycket trivsammare. Och man slipper bli bitter, vilket också är skönt för alla inblandade.


    Anonym (H) skrev 2020-03-25 11:11:29 följande:

    Har du inte sett verkligheten?

    Så det kan gå om man bor i källaren med sin dator och hatar snygga tjejer.


  • Anonym (H)
    Ignoramus skrev 2020-03-26 08:27:43 följande:

    Haha! Jag hatar inte snygga tjejer! Jag kan dock erkänna att jag var lite avundsjuk och bitter i tonåren, inte så att det tog upp hela min värld men i situationer där skillnaden i bemötande blev extremt påtaglig så... nu tycker jag mest att det är komiskt att se män svansa runt. Blandat med förakt.

    Men det är nog för att jag själv bryr mig väldigt lite om utseende, jag tycker nästan snygga män är obehagliga eftersom jag har blivit mobbad eller nedtryckt av så många ?snyggingar? i mina dagar. Kan inte se något attraktivt med dem alls, utan det är nästan en pavlovsk reaktion av äckel och just obehag. Visst; är personen både snygg Och trevlig så reagerar jag nog som de flesta andra, men det händer nästan aldrig. Kan minnas att jag träffat en sån det senaste decenniet, haha!

    Så, ja, mina fördomar om snygga människor (både killar och tjejer) är förvånansvärt ofta sanna. Jag träffar inte på många som har samlat nötter. Att vara väldigt snygg är lite som att vara känd, det stiger 99% åt huvudet. Men absolut, det är också nån form av försvarsmekanism. Det är lätt att intala sig själv dessa saker, för det gör livet som ful mycket trivsammare. Och man slipper bli bitter, vilket också är skönt för alla inblandade.


    Vi har nog träffat olika människor . Båda när det gäller snygga personer och kändisar. Jag har inte ens upplevt att de skulle ha sämre egenskaper per automatik.

    Men jag förstår att vissa mår bättre av att hacka ner på alla som är snyggare , rikare , mer välutbildade, smartare , mer framgångsrika osv , utan att känna individen i fråga.

    På andra sidan många menar extremt utseendefixerade , människor när de menar ? snygga? som spenderar massor av tid på sitt utseende , kläder , smink , och då stämmer analysen mycket bättre. Men då är det inte frågan om utseendet i sig utan personlighet/beteende.

    För mig snygg är någon som är naturligt snygg , även när de är osminkade och har vardagskläder.

    Moder Teresa var riktig snygg också som ung...

    Mina fördomar om bittra och avundsjuka människor är också ofta sanna. Denna samlar inte heller nötter , men skyller detta på andra , till exempel på de snygga , och tar inte ansvar för sitt eget liv. Allt är alltid de andras fel osv.
  • Ignoramus

    Tja, det är ju iofs dessa människor jag menar (eftersom de oftast uppfattas som snygga av andra och därmed behandlas annorlunda). Så många naturligt snygga tycker jag inte det finns, men så är jag också i princip asexuell så jag kanske inte lägger märke till dem. Det är klart att fallet blir högre ju mer man jobbat för sin snygghet, för då rycks ju mattan under fötterna från en på ett annat sätt.

    Jag hackar ner på rika för att jag tycker klassamhället är helt sinnessjukt. Det är inte rimligt nånstans att tjäna hundratusen i månaden.

    Jag skulle vilja tjäna lite mer, så att jag kom upp i medelinkomsten. Absolut inte mycket mer. Men det går ingen nöd på mig heller!


    Anonym (H) skrev 2020-03-26 08:53:34 följande:

    Vi har nog träffat olika människor . Båda när det gäller snygga personer och kändisar. Jag har inte ens upplevt att de skulle ha sämre egenskaper per automatik.

    Men jag förstår att vissa mår bättre av att hacka ner på alla som är snyggare , rikare , mer välutbildade, smartare , mer framgångsrika osv , utan att känna individen i fråga.

    På andra sidan många menar extremt utseendefixerade , människor när de menar ? snygga? som spenderar massor av tid på sitt utseende , kläder , smink , och då stämmer analysen mycket bättre. Men då är det inte frågan om utseendet i sig utan personlighet/beteende.

    För mig snygg är någon som är naturligt snygg , även när de är osminkade och har vardagskläder.

    Moder Teresa var riktig snygg också som ung...

    Mina fördomar om bittra och avundsjuka människor är också ofta sanna. Denna samlar inte heller nötter , men skyller detta på andra , till exempel på de snygga , och tar inte ansvar för sitt eget liv. Allt är alltid de andras fel osv.


  • Anonym (Absolut)

    En tjej där jag bor är vacker som en dag men oerhört labil och det är ständigt en massa intriger och drama kring henne. Man kan inte ens skylla på att hon är ung utan hon är runt 35. Otroligt, otroligt vacker är hon. Hon byter killar som jag vet inte vad och hennes ex är som besatta av henne. En har hon barn med och honom leker hon lite med när hon behöver flytta eller ha bilen fixad. 

    Så ja, en vacker kvinna kan bete sig hur som helst. Gissar det funkar i 10 år till för denna tjej, sen måste väl ändå killarna runtom ha mognat så pass att de inser att hon drar ner dem i bara bråk och konflikter.

  • Dr Börje

    Jag har själv aldrig råkat ut för någon tjej som är toksnygg och samtidigt dryg och manipulativ som du beskriver. De kvinnor som jag träffat över åren, och som är väldigt vackra, har alla haft det gemensamt att dom har varit snälla, älskvärda och väldigt försiktiga av sig. Nästan lite blyga. Ungefär som om dom vet att dom måste handskas varsamt med sin skönhet och att dom bär ett extra stort ansvar. Ungefär som med ett skarpladdat vapen. 

    Jag vet inte om jag hört någon säga det rätt ut eller om det är så att jag har inbillat mig men jag har också för mig att många av dessa kvinnor också upplevt att män (och även kvinnor) blir nervösa i deras närhet och inte riktigt kan bete sig bekvämt och normalt som dom gör med andra. Och det gör även dessa undersköna kvinnor nervösa. 

Svar på tråden Snygg= Kan bete sig hur som helst med män?