• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • rutins

ÄL+10 hade extremt molvärk hela dagen igår samt att det igår började ömma runt musklerna i armhålorna och smärtor runt brösten. Flytningar har egentligen kommer mer eller mindre hela tiden men idag var de pyyyyyyyyyttelite bruna och pyyyyyyttelite blod? Alltså minimalt.  
    Vad betyder de??? har inte BIM före 9/6. 

Har aldrig haft så mycket känningar i nedre delen av magen, molvärk och ont i ljumskar tidigare. Detta har pågått i över en vecka nu. Så kopplar det till att något är annorlunda, dock är jag 10000% beredd på att mensen kommer och allt är som "vanligt" igen nästa vecka (även om jag inte vill det...)

Detta gör en ju sjuk i huvudet :'D

Hur går de för alla andra? Någon mer som har BIM 9/6?

• Loea
    rutins skrev 2020-06-04 09:00:21 följande:

ÄL+10 hade extremt molvärk hela dagen igår samt att det igår började ömma runt musklerna i armhålorna och smärtor runt brösten. Flytningar har egentligen kommer mer eller mindre hela tiden men idag var de pyyyyyyyyyttelite bruna och pyyyyyyttelite blod? Alltså minimalt.  

Vad betyder de??? har inte BIM före 9/6. 

Har aldrig haft så mycket känningar i nedre delen av magen, molvärk och ont i ljumskar tidigare. Detta har pågått i över en vecka nu. Så kopplar det till att något är annorlunda, dock är jag 10000% beredd på att mensen kommer och allt är som "vanligt" igen nästa vecka (även om jag inte vill det...)

Detta gör en ju sjuk i huvudet :'D

Hur går de för alla andra? Någon mer som har BIM 9/6?

Har också bim 9/6 men är bara på bim+9. Låter ju som att du har lovande symptom! När vill du testa?

Jag skriver ner allt jag känner i en app så kan man analysera och se samband i efterhand. Men har inga solklara symptom åt något håll. Vill bara att tiden ska gå fort nu så att man får veta. Man hoppas alltid mer än man tänker sig men är inte ens säker på att jag hade ÄL denna månaden så borde verkligen försöka ställa in mig på att det inte blir något. Kommer bli så besviken.
  • editeds
    H0nd3ndär skrev 2020-06-04 08:20:23 följande:

Men jippi eller inte. Min cykel fortsätter krångla rejält. Första cykeln vart 35 dagar. Tveksam till äl men om då endast 4 dagar lutealfal. Denna cykeln blev 26 dagar. Tydlig äl med både tester, sekret och temphöjning. Lutealfasen blev 7 dagar. Hoppas nästa cykel blir bättre.

Gissar att det beror på lågt progesteron pga högt prolaktin. Någon som har koll på sådant? Före yngsta hade jag med kort lutealfas men 10-11 dagar och blev ganska snabbt gravid så vart ändå ok. Ammade inte. Nu gissar jag att det är amningen som fortfarande stör. Fick tillbaka mensen när yngsta vart 15 mån då jag friammar (säkert 30 ggr/dygn i snutte). Nu är yngsta snart 17 mån. Gillar myset amningen ger med 7 dagar lutealfas funkar ju inte...

Osäker på nästa bim. Runt månadsskiftet antagligen.

Jag ammar också fortfarande, har försökt dra ned på det för att få bättre ägglossning. Har en lutealfas på ca 9-10 dagar. Tycker dock inte att det har gjort någon större skillnad på att dra ned på amningen... kanske tar ett tag. Att minska/ta bort nattamning är ett råd jag fått.

Har BIM i slutet på månaden så vi får se. Jag hoppas verkligen på denna gång.

Har slutat med allt koffein (kaffe, cola, te) sen två månader och har fått en något "bättre" cykel, drar även ned på socker denna månad för att testa.
  • Asplövet18

Någon som vet om det finns en bim-juli tråd än? :) Kan i så fall inte hitta den och vet inte hur man skapar en ny tråd haha.

• Hoppas2021

Hej alla!

Ny i tråden :)

Vi är inne på tredje försöket med barn nr tre. Har ett barn på 5 år och ett barn på 7 år. Första tog ca 6 mån och andra tog sig på första försöket.

Provar med äl-stickor denna månad efter två försök att gå på enbart symptom. Då vi fått till myset många dagar kring ägglossning enligt symtom och mensen ankomst så tror vi dock att vi prickat den båda gångerna men ville ändå testa äl-stickor denna gång. Ökning på dessa igår kväll, väger jag in symptom så gissar jag på äl på lördag, ca 5 dagar senare än vanligt. Sen börjar den evighetslång väntan på BIM runt 20 juni.

• Anonym (sol)
    Asplövet18 skrev 2020-06-04 09:33:02 följande:

Någon som vet om det finns en bim-juli tråd än? :) Kan i så fall inte hitta den och vet inte hur man skapar en ny tråd haha.

Har inte sett nån! Man skapar en ny tråd uppe i den gråa menyn där det står vilket forum man är i, och där sökfunktionen är (på datorn, kanske ser annorlunda ut i mobil). Glad
  • Undrandee

jag undrar om det finns fler här med korta lutealfaser?

Jag fick höra av gyn när jag ringde och var orolig för min korta lutealfas att "nej nej tiden mellan äl och mens är alltid 14 dagar, men tiden mellan mens och äl kan variera"

Jag fattar ingenting. varför får jag då positiva äl tester 9-10 dagar innan mens??

• Asplövet18
    Asplövet18 skrev 2020-06-04 13:25:38 följande:

Nu tror jag att jag lyckades skapa en bim tråd för Juli :) Vet inte om den hamnade i rätt kategori dock, kan man ändra i efterhand?
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/80444818-bim-juli-2020

Jag har korta lutealfaser, det kan man visst ha tror jag. Tror även det beror på bristande progesteronproduktion om jag förstått rätt. 

Även när jag gjorde vul för att kolla ägglossning så skulle det släppa dagen efter sa hon, fick ändå mens 10 dagar efter det.
  • Asplövet18
    Undrandee skrev 2020-06-04 13:11:50 följande:

jag undrar om det finns fler här med korta lutealfaser?

Jag fick höra av gyn när jag ringde och var orolig för min korta lutealfas att "nej nej tiden mellan äl och mens är alltid 14 dagar, men tiden mellan mens och äl kan variera"

Jag fattar ingenting. varför får jag då positiva äl tester 9-10 dagar innan mens??

Jag har korta lutealfaser, det kan man visst ha tror jag. Tror även det beror på bristande progesteronproduktion om jag förstått rätt. 

Även när jag gjorde vul för att kolla ägglossning så skulle det släppa dagen efter sa hon, fick ändå mens 10 dagar efter det.
Svar på tråden Bim juni 2020