Anonym (jaha) skrev 2020-05-05 11:54:38 följande:
Jag tror inte man ska underskatta även svenska kvinnors girighet när det kommer till kritan. Egentligen spelar det ingen roll vad för slags intentioner man hade från början. Det som räknas är vad som händer när det är dags och då tror jag att svenska kvinnor är precis lika giriga som sk "importfruar". När det kommer till stora summor pengar så är det nog ingen större skillnad oavsett nationalitet.
Varför kan det inte vara kvinnan som har mest pengar i förhållandet?
Om folk som har pengar låter sina barn ärva kan ju pengarna ha gått till döttrar!
Jag själv t ex har fått ärva en sommarstuga i skärgården och jag är kvinna, jag har också ärvt en del i en bostadsrätt på söder i Stockholm (som vi sålde)
så jag har ärvt några miljoner, nu är jag redan gift men varför skulle inte lika gärna en man vara ute efter pengar? du kanske har hört talas om sol -solochvårare?
som lika ofta har varit män men kan lika gärna vara en kvinna.
Tror du inte att män lika mycket vill ha "rätt" till sin halva när bodelning görs vid en skilsmässa?
Varför skulle män mer än kvinnor avstå hälften vid en skilsmässa?
Du utgår ifrån att det alltid är mannen som äger mer än kvinnan och så är det förstås inte.
Jösses vilken hemsk kvinnosyn du har. Man undrar vad för personer du umgås med.
Jag tror absolut att folk kan uppskatta pengar men att dom flesta skulle vara giriga eller vara ute efter att lura folk på pengar, nej jag tror inte att dom flesta är ute bara efter pengar och bara blir hop med någon för pengarna, då ska man ha väldigt mycket pengar i så fall och inte bara ha "några" miljoner.
Visst finns det golddiggers men de flesta gifter sig nog för att dom faktiskt vill vara tillsammans med den personen.
Visst finns det kvinnor som gärna gifter sig rikt men det finns självklart män som också gärna gifter sig med en rik kvinna.
Men som sagt för att gifta sig enbart för pengarna ska det vara mycket i så fall, dom flesta är inte så rika.
Knappast att man gifter sig med någon man inte älskar för en gårds skull.
Sen måste ju förstås "rika" personer kunna gifta sig med folk som har mindre pengar, det är ju inte alltid man blir kär i någon som har samma ekonomi.