• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • RebeckaZ70
    Iarwain skrev 2020-05-15 13:14:30 följande:
    Jag vill inte förta problemen med Hamas och Palestinas styre, men att skriva "förmodligen enda platsen i världen där heilande, hakkorsflaggor och hitlerdyrkande är öppet tillåtet" är helt felaktigt.

Det finns många framstående demokratier som inte har detta förbud.

Sedan så skriver inte den debattartikeln det du påstår.
    Så här vore det bra om du kunde med egna ord skriva vad du tycker den påstår, så slipper jag bemöta saker du inte står för.
    Vad tror du att jag påstår att artikeln påstår menar du?

Jag säger att den påstår att hamas är en arvtagare till hitlers allierade i mellanöstern. 
    En annan arvtagare är hezbollah och dess ledare Hassan nazirallah.som bl.a. prisat David Irving och andra förintelseförnekare.

Another wild hearted woman
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-15 13:20:39 följande:
    Jag har redan svart på dina frågor . Hur många ska jag behöver upprepa mig?

Stödjer man och hyllar nazister kan man tolka de som man även stödjer deras värderingar 

Kritik? är det kritik att stödja terrorister som vill mörda judar? Kritisera Israel? Varför dom är omgivna med skurkstater som vill utplåna dom 

Stödjer du också Hamas värderingar? 

Anser du att Judar ska mördas lika så homosexuella?  
    Nej, du har inte svarat på mina frågor i #59.
    Du skrev

"Stödjer man och hyllar nazister kan man tolka de som man även stödjer deras värderingar 

Kritik? är det kritik att stödja terrorister som vill mörda judar? Kritisera Israel? Varför dom är omgivna med skurkstater som vill utplåna dom 

Stödjer du också Hamas värderingar? 

Anser du att Judar ska mördas lika så homosexuella? "

Detta är inte svar på mina frågor, utan långt därifrån.
    Det är inga svåra frågor, men inte ens de med enkla ja eller nej, mäktar du inte med att svara på.
    Du är uppenbarligen enbart ute efter att agitera inte diskutera, därmed blir fortsatt diskussion som du, meningslös.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (Tönt)

Man är inte förbjuden att kalla varken S eller SD för nazister, även om du vill förbjuda kritik mot SD.

Majoriteten av människor är kritiska mot SD och i en demokrati är det ok.

Du är alltså emot demokrati?

• Iarwain
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-15 13:33:09 följande:
    Vad tror du att jag påstår att artikeln påstår menar du?

Jag säger att den påstår att hamas är en arvtagare till hitlers allierade i mellanöstern. 
    En annan arvtagare är hezbollah och dess ledare Hassan nazirallah.som bl.a. prisat David Irving och andra förintelseförnekare.
    Du länkade som svar till "Sedan när blev Hamas nazister?"

Det ger inte ett entydigt svar på den frågan. Den skriver, som jag läser den, inte ens att Hamas är nazister.

Den skriver "Hamas är arvtagare till Hitlers arabiska vänner".
    Vad som jag tror ingen motsäger är att Hamas är antisionister och i en, för mig okänd utsträckning, antisemiter.

Så nej, artikeln påstår inte att Hamas är nazister.

Jag undrar om du har lite mer information om i hur stor utsträckning Hamas är antisemiter.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • RebeckaZ70
    Iarwain skrev 2020-05-15 13:44:45 följande:
    Du länkade som svar till "Sedan när blev Hamas nazister?"

Det ger inte ett entydigt svar på den frågan. Den skriver, som jag läser den, inte ens att Hamas är nazister.

Den skriver "Hamas är arvtagare till Hitlers arabiska vänner".
    Vad som jag tror ingen motsäger är att Hamas är antisionister och i en, för mig okänd utsträckning, antisemiter.

Så nej, artikeln påstår inte att Hamas är nazister.

Jag undrar om du har lite mer information om i hur stor utsträckning Hamas är antisemiter.
    ? vilket jag även skrev i efterföljande svar...

Hamas och deras antisemitism, ja du kan ju läsa deras stadgar Kräks och bilda dig en egen uppfattning. 

Another wild hearted woman
  • EnAnonumius
    Drottningen1970 skrev 2020-05-14 21:46:13 följande:
    Partiprogrammet är såklart tillrättalagt för att lura folk som dig och kunna hamna i en position där de får mer makt att utöva sina egentliga ideologier, att det är ett vanligt parti. Detta förstår jag eftersom jag inte är korkad.
    Jag säger rent ut så här.. Jag röstar inte på något etablerat parti som sitter i riksdagen (d.vs, V, S, MP, C, L, KD, M och SD kan fetglömma min röst, även F! kan fetglömma min röst).

Sedan vill jag inte höra dessa fjantiga klyschorna;

*)"googla själv".
    *) "men det fattar ju alla.."
    *) "de vet ju alla som har en hjärna och tänka med".
    *) etc andra vanligt förekommande klychor för att slippa bevisa själv och/eller lägga bevisbördan på motparten.

Med det sagt.

Hur vet du att SD's partiprogram 'är "tillrättalagd"?
    Har du bevis på att SD har tillrättalagt deras partiprogram för att lura folk?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Iarwain
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-15 13:58:16 följande:
    vilket jag även skrev i efterföljande svar...

Hamas och deras antisemitism, ja du kan ju läsa deras stadgar Kräks och bilda dig en egen uppfattning. 

Jag läste den förra gången vi hade diskussion om Israel-Palestina-konflikten. (tror det var du i alla fall)

Det enda jag hittar i deras "charter" om judar eller judendom är "Under the shadow of Islam it is possible for the members of the three religions: Islam, Christianity and Judaism to coexist in safety and security."

Så nej, jag hittar ingenting direkt om antisemitism. Däremot är det väldigt tydligt att de vill förgöra Israel.
  • Konservativ
    Iarwain skrev 2020-05-15 12:50:18 följande:

Personliga politiska synder ska preskriberas i förhållande till hur allvarliga de är.

Det är ytterst relevant att ledaren för ett av våra största partier gick med i det partiet när de hade tydliga nazistiska sympatier

1. Tycker inte du det?

2. Vilka här tror att han planerar koncentrationsläger?

3. Om han imorgon skulle säga att partiet varit rasistiskt ändrar inte mycket, då det är tydligt oavsett vad han säger. Däremot kanske han bör ha lite "credd" för att han äntligen erkänner det.

Kan du svara på mina 3 frågor ovan?

2. Inlägg nr. 75 och80 av Drottningen1970.

3. Var väl ingen fråga direkt?
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2020-05-15 14:15:46 följande:
    2. Inlägg nr. 75 och80 av Drottningen1970.
    3. Var väl ingen fråga direkt?
    Nu vet jag inte vad Drottningen1970 menar, men rent ordagrant skrivs det inte så i inläggen. Däremot så är det en insinuering.

"Nazism är en ideologi. De som de inte hade utrymme att göra förra veckan kan de göra nästa om de får mer makt."

"Ja förra veckan precis som denna vecka så bygger SF på en nazistisk ideologi. Att de idag inte har makten att gasa ihjäl nån innebär inte att detta inte kan ske nästa vecka. Förstår du verkligen inte skillnaden på att man kan ha en ideologi utan att ännu ha makten att agera utifrån den? Eller menar du att nazister inte var nazister innan förintelsen faktisk var genomförd?"

Helt rätt med 3 :|
    Jag missade att skriva in den fråga jag tänkte på...

Tack för svaren.
  • Anonym (regimforum)
    Anonym (Tönt) skrev 2020-05-15 13:41:57 följande:

Man är inte förbjuden att kalla varken S eller SD för nazister, även om du vill förbjuda kritik mot SD.

Majoriteten av människor är kritiska mot SD och i en demokrati är det ok.

Du är alltså emot demokrati?

Du är sosse och hatar demokrati? Ok kul för dig 

Vart nånstans skrev jag att jag vill förbjuda ktitik mot SD? Kritisera på du 

Majoritet av folket röstar inte på S häller 
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S