• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • Konservativ
    Anonym (sådär) skrev 2020-05-15 18:07:27 följande:

Helt ok att ställa frågor, men ställer man idiotiska frågor så får man ju oxå tåla att höra hur idiotiska de är. Frihet går åt båda hållen vet du.

Det handlar inte om partiskhet, det kryllar av SD anhängare även här, det handlar om fakta, sossarna har ingen nazistisk bakgrund men SD har det.

Partiskheten som både TS och jag har framhållit handlar inte om antalet. debattörer utan om modereringen. Till skillnad från TS anser jag att man får acceptera att modereringen gynnar regimen.

Jag vet att man får tåla angrepp från olika håll och har inga problem med det. Just dina inlägg hade ingen hög kvalitet dock.
  • Konservativ
    KillBill skrev 2020-05-15 17:57:52 följande:

Att skriva att SD bildades av veteraner inom nazism och fascism är ju helt sant. Varför borde familjeliv radera ett sådant inlägg?

Var har jag skrivit att sådana inlägg bör raderas? Som jag skrev ovan accepterar jag Familjelivs sossemoderering. Familjeliv är en sossesajt så då får man förvänta sig en sossemoderering.
  • nihka
    Konservativ skrev 2020-05-15 19:43:20 följande:
    Var har jag skrivit att sådana inlägg bör raderas? Som jag skrev ovan accepterar jag Familjelivs sossemoderering. Familjeliv är en sossesajt så då får man förvänta sig en sossemoderering.
    Lidingö befolkas av miljonärssossar. Bra att veta
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill

Den här tråden visar med all tydlighet att SDs fanclub blir mer och mer desperata.  Enlighet Dagens SVD/Sifo har nu SD stöd av färre än 19 procent av väljarna. En fjärdedel av sympatisörerna har lämnat partiet på bara några månader..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Jan Aaman)
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 15:24:37 följande:
    Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 
    Ingen seriös och tänkande människa kallar SD för nazister.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-15 16:03:26 följande:
    Du är defetivt än nazist .Du sitter här och försvarar Hamas en terrorgrupp som har svurit att uttrota alla judar och fötrycker sitt eget folk bla avrättar man homosexulla 

DU sitter försvarar dom med näbbar och klor och det gör dig till en nazist 
    Hahahahahaha där kom det!!!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-15 16:03:26 följande:
    Du är defetivt än nazist .Du sitter här och försvarar Hamas en terrorgrupp som har svurit att uttrota alla judar och fötrycker sitt eget folk bla avrättar man homosexulla 

DU sitter försvarar dom med näbbar och klor och det gör dig till en nazist 
    Jag försvarar dessutom inte Hamas, jag frågar efter fakta och information, och det man får tillbaka är svammel.
  • Anonym (H)
    KillBill skrev 2020-05-15 20:44:19 följande:

Den här tråden visar med all tydlighet att SDs fanclub blir mer och mer desperata.  Enlighet Dagens SVD/Sifo har nu SD stöd av färre än 19 procent av väljarna. En fjärdedel av sympatisörerna har lämnat partiet på bara några månader..

Efter coronakrisen kommer SD öka i popularitet igen. Det är vanligt att den sittande regeringen ofta får fler röster under liknande kriser. När krisen är över så ökar SD igen. Bara för att någon lämnar partiet nu betyder inte att den personen inte kommer rösta på dom när det är val.
  • KillBill
    Anonym (H) skrev 2020-05-16 10:16:14 följande:
    Efter coronakrisen kommer SD öka i popularitet igen. Det är vanligt att den sittande regeringen ofta får fler röster under liknande kriser. När krisen är över så ökar SD igen. Bara för att någon lämnar partiet nu betyder inte att den personen inte kommer rösta på dom när det är val.

Säg inte det. Sverige har med några års eftersläpning följt den politiska utvecklingen i Danmark. SDs systerparti i Danmark, Dansk Folkeparti, som i valet till Folketinget 2015 fick 21 % av rösterna fick i valet 2019 bara stöd av 10 % och har nu i opinionsundersökningarna bara stöd av 6 % av väljarna..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Jan Aaman)
    Anonym (H) skrev 2020-05-16 10:16:14 följande:

Stefan och Annika har jobbat och betalat skatt sedan den dag för nästan 40 år sedan när de slutade gymnasiet. Han som verkstadsmekaniker. Hon i butik. 

Efter corona kommer de att förlora sina jobb och behöva stå i samma brödkö och slåss om samma socialbidrag som nyanlända Mohammad med fru Aisha och deras åtta barn. 

Gissa vad som händer då.

Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S