Robert 832 skrev 2020-05-14 21:01:36 följande:
Vad jag menar är att nazisterna dödade judar innan de tog makten och de gjorde aldrig någon hemlighet av att man såg juden som fiende eller för den delen hur den skulle bemötas.
Jag är nyfiken på vad du vet om SD som inte jag vet? Vilket partiprogram har du läst som givit dig insikt i deras påstådda nazistiska ideologi?
SDs program är i sin helhet en kopia av det program som skapades när partiet bildades av BSS, nazister, fascister, vitmakt och andra rasister. Detta program byggde på fascisten/tidigare nazisten Per Engdahls tankar och politiska målsättningar. PE var ledande figur inom den neofascistiska europeiska rörelsen.
Det program som finns idag - med undantag för de mindre ändringar som föreslogs på senaste landsdagarna - har såväl MK som JÅ lovordat för att det är det principprogram som har samma innehåll som det ursprungliga programmet.
Forskare tittar på programmen konstaterar att SD program (fortfarande) har fascistiskt innehåll. Det rasistiska innehållet är det ingen som missar. Fascism och nazism delar vissa politiska grunddrag, SD delar dessa politiska mål och övertygelser.
Om du vill kan du leta reda på SDs historia, SD delade ut detta material fram till 2003 eller 2004, nu finns det på nätet.