• Anonym (Fröken Ur)

    Vilken tid ringer er väckarklocka och när går ni senast ur sängen?

    Min väckarklocka ringer 07:00 och jag går ur sängen då, duschar, fixar frulle, går till jobb 07:50 (jobbet börjar 08:00).

    På vintern försover jag mig alltid. Skriver till det så ni förstår att jag inte skriver tråden för att verka präktig.

    På sommaren är det lättare att kliva ur sängen tack vare solen.

    När ringer era väckarklockor?

  • Svar på tråden Vilken tid ringer er väckarklocka och när går ni senast ur sängen?
  • Anonym (vaknar ändå)
    Anonym (Husse) skrev 2020-06-01 17:03:23 följande:
    Notera att vissa tokstollar tycker vi ska köra sommartid även på vintern, vilket skulle innebära ännu mörkare på morgonen.

    Jag ställer inte väckarklockan. Har hund...
    Det spelar ju ingen roll att det är mörkt på mrgonen. Är det mörkt så är det mörkt. Jag har hellre ljust när jag har chans att ta del av ljuset.
  • Anonym (Trött)

    Här ringer mannens kl 4.20 och min kl 5 så jag har sovmorgon om man jämför med honom ;) Klarar inte av att stressa på morgonen så sitter 45 min i soffan med frukost och vaknar till eller sover till å från ;) sen när man har fått ordning på sig själv och 2 barn så åker vi hemifrån 6.30. Är alltid trött på morgonen men kan jue bero på att man är uppe försent på kvällarna till mellan 23-01 ibland. Men försover mig aldrig utan alltid gått upp så fort klockan börjar ringa.

  • rocker

    Klockan ringer 06.45 går senast upp 07.15. Gör frukost och ser på nyheterna 7.30. Sedan in i badrummet och fixar mig. Tar 07.56 bussen till jobbet börjar 08.30. Samma procedur varje morgon är ganska morgontrött. Barnen är vuxna och har flyttat hemifrån så det är bara jag och sambon. I vår har jag börjat jobba hemma några dagar i veckan och då är det självklart annorlunda tider som gäller när man inte behöver lämna hemmet.

  • Michael 310

    Mellan 05;45 och 07:30 ringer klockan, går oftast upp innom 5 min, ibland så znoosar jag länge typ 1h . Är på jobbet någon gång mellan 06:00 och 09:00. Beror på om jag jobbar hemma eller på nån anläggning.

  • Anonym (fabulous)

    06.38 går larmet, då går jag upp. Fast egentligen kan jag gå upp 07.10 och ändå vara på jobbet i tid kl 8, det är bara frågan om vilja.

    Känns otroligt lyxigt att ha 10 minuter till jobbet nu när man haft buss-regiontåg-buss innan i flera års tid.

    Men så blir det tjänsteresor ibland och upp kl 4 för att ta planet nånstans blir fort slitigt om det är flera veckor på raken. innan ahr jag mest rest vid utbildnign och då kan man ju fortfarande slappa lite under lektionerna, men numera ska jag vara skärpt och notera och reagera på precis allt som kunden säger och ställa rätt frågor och då är man ganska mör efter endagsmöte med flygresa.

  • riboflavin

    Klockan ringer 5.45, snoozas 3 ggr, jag måste gå upp senast 06. Snabbt besök i badrummet, packa frukost (äter på jobbet) och går en promenad med hundarna. Lämnar hemmet senast 6.50, börjar jobba 07.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Linna)

    Klockan ringer 5.20 och går upp direkt. (Har aldrig någonsin snoozat) Skuttar in i duschen, borstar tänderna och väcker sambon. Tar på mig kläderna och fixar mig. Vid 6.00 åker vi till jobbet som börjar 6.45. Så ser det ut när jag jobbar ett tidigt pass.

  • Fliselisan

    Klockan ringer 06:20, går upp direkt, säter på kaffe som jag dricker under tiden jag fixar frukost till minsta barnet och väcker det större som fixar sig själv.

    Fixat mig själv, packar matlåda och frukostmacka som jag äter på jobbet. Väcker minsta barnet ca 06:45, ger frukost. Cyklar till jobbet runt 07:20, börjar jobbet 07:45. (Maken lämnar på förskolan 08:00. Stora barnet går själv till skolan).

    Snoozar aldrig. Har aldrig i mitt vuxna liv försovit mig. Dock trott vid ett tillfälle att jag började kl 13 när jag egentligen började 07.

  • Anonym (05:45)

    05:45 ringer klockan, jag är oftast uppe ur sängen runt 06:00. Fixar kaffe, väcker barnen, går ut med hunden, ger barnen frukost, tittar på morgon-TV och så alla toalettbestyr förstås, så åker vi hemifrån ca 07:30.

    Vi tycker inte om att stressa på morgonen utan vi siktar på att ha åtminstone 1 timme vaken tid hemma innan vi behöver gå hemifrån.

  • Anonym (Hemmaförälder)

    Jag ställer ingen väckarklocka. Min man går upp vid 06. Han äter frukost, läser bibeln och gör sedan det som behövs: tömma diskmaskinen, hänga tvätt, vika tvätt, plocka undan. Strax innan 08 tittar han in i sovrummet och petar på mig för att säga hejdå innan han cyklar till jobbet. Sedan somnar jag om. Vaknar ca 08:30. Bebisen som fortfarande ammar ligger bredvid mig i sängen. Bebisen vaknar ca 07 och ligger nöjd bredvid mig tills jag går upp, äter dock under tiden eftersom bröstet är tillgängligt. Det äldre barnet som är 2 sover i samma säng, barnet vaknar ungefär samtidigt som mig. Vi kramas och gosas lite innan vi går upp alla tre. Efter pottbesök och blöjbyte äter vi frukost ca 09.

    Eftersom öppna förskolan och dylika aktiviteter är inställda pga pandemin har vi sällan tider att passa. Därför har dessa sovmorgnar blivit rutin...

  • Anonym (M)

    När jag börjar som tidigast ringer den kl. 05. Snosar inte. Går upp, packar frukost och klär mig. Oftast vaknar dottern med, klär henne o ger frukost. Sätter oss sedan i sängen och myser framför morgonbarnprogrammen en kort stund i sängen innan jag åker kl 6. (Här tar pappa över)

Svar på tråden Vilken tid ringer er väckarklocka och när går ni senast ur sängen?