• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Apoapo

Den här sega väntan! Jag fick starkt på äl-test onsdag em och torsdag morgon. Cykeldag 13 och 14. Så bör haft äl torsdag eller fredag. Bara sex onsdag och lördag. Så nu är de äl +7 eller 8. Vilken dag kan jag testa? +10? Kommer inte ihåg hur tidigt de kan visa....

• Nykär15
    Apoapo skrev 2020-07-24 17:05:01 följande:

Den här sega väntan! Jag fick starkt på äl-test onsdag em och torsdag morgon. Cykeldag 13 och 14. Så bör haft äl torsdag eller fredag. Bara sex onsdag och lördag. Så nu är de äl +7 eller 8. Vilken dag kan jag testa? +10? Kommer inte ihåg hur tidigt de kan visa....

Jag är på äl +8-10, osäker på när ägget faktiskt släppte...första äl efter MA. Så vi är ungefär lika långt...kanske tar ett test i morgon :)
  • H0nd3ndär
    Jenzia skrev 2020-07-24 15:26:21 följande:

Verkar ju inte vara nedåtgående iaf Vilken dag efter ÄL är du på?

Inte långt alls egentligen. Äl+6 eller +7. MEN de senaste cyklerna har jag fått mens äl+8 resp äl+9 och fick jag äl månaden innan (fick plus på testerna) så kom mensen max på äl+7. Så börjar ändå bli lite nervöst här. Vill sååå gärna att lutealfasen blir längre denna månad. Helst vill jag ju plussa men om inte så önskar jag mig en längre lutealfas för att öka oddsen.
  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-24 20:31:54 följande:

Inte långt alls egentligen. Äl+6 eller +7. MEN de senaste cyklerna har jag fått mens äl+8 resp äl+9 och fick jag äl månaden innan (fick plus på testerna) så kom mensen max på äl+7. Så börjar ändå bli lite nervöst här. Vill sååå gärna att lutealfasen blir längre denna månad. Helst vill jag ju plussa men om inte så önskar jag mig en längre lutealfas för att öka oddsen.

Håller tummarna att din lutealfas blir längre nu!!! Eller att det rent av tar sig denna månaden <3
  • Nykär15
    H0nd3ndär skrev 2020-07-24 20:31:54 följande:

Kan du inte få hjälp med progesteron gör att förlänga lutealfasen? Det är ju nästan omöjligt för ett ägg att hinna fästa in annars. Under 12 dagar räknas ju som för kort. Har du gjort någon utredning?
  • Apoapo
    Nykär15 skrev 2020-07-24 17:17:30 följande:

Jag är på äl +8-10, osäker på när ägget faktiskt släppte...första äl efter MA. Så vi är ungefär lika långt...kanske tar ett test i morgon :)

Ja vi är nog precis samma. BIM 28-30 juli. Känner du något? Jag har bara 2 test nu och tänkte inte köpa fler så borde vänta. Förra gången jag var gravid plussade jag 4 dagar innan tror jag.

Jag brukar alltid få mensvärk precis 5 dagar innan mens och känner inget ännu. Brukar ha 13 dagar mellan äl och mens. Så känner jag inget imorgon borde jag kunna ta test på söndag. Asså så jobbigt. Tar du test imorgon?

Har du fått negativt igen efter ma? Hur långt hann du gå?
  • H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-24 21:05:59 följande:

Håller tummarna att din lutealfas blir längre nu!!! Eller att det rent av tar sig denna månaden <3

Tack! Hoppas med verkligen så att jag slipper överväga att lägga ner qmningen helt Känns som att det är mycket som står på spel.
  • H0nd3ndär
    Nykär15 skrev 2020-07-24 21:14:21 följande:

Kan du inte få hjälp med progesteron gör att förlänga lutealfasen? Det är ju nästan omöjligt för ett ägg att hinna fästa in annars. Under 12 dagar räknas ju som för kort. Har du gjort någon utredning?

Tveksam till om sådant skrivs ut när man ammar?

Aldrig behövt göra utredning. 1an bara blev och 2an tog sig på 4e försöket. Känns främst som det är amningen som krånglar till det och kanske lite åldern med. Fick mensen tillbaka i april när yngsta vart 15 mån. Sedan dess har vi försökt men detta är första cykeln jag inte friammar. Har minskat från kanske 30 ggr/dygn till 1-3 ggr men tyvärr nattetid. Hoppas det kan förlänga lutealfasen, trots att jag inte har en aning om hur lång sådan jag haft tidigare. Men om jag tvingas sluta amma och lutealfasen fortsätter vara lika kort ska jag definitivt försöka få tag på en sådan kräm!
  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-24 22:40:29 följande:

Tack! Hoppas med verkligen så att jag slipper överväga att lägga ner qmningen helt Känns som att det är mycket som står på spel.

Jag förstår verkligen precis vad du menar.. Jag kände verkligen sorg när jag fick sluta friamma :'( tröstar mig med att jag kanske kan öka på amningen den dagen jag plussar.. Hehe.. Men tacksam att vi kan fortsätta amma morgon och kväll iallafall.. Men hoppas ni klarar det! Jag ville verkligen inte lägga ner helt.. Men nattamningen säger dom är värst(prolaktinmässigt då) spec mellan 00-06. Och sen att man låter det gå mer än 3h och ju fler timmar emellan desto bättre då... Jag har iallafall gott om mjölk ff ändå och min dotter är jätte nöjd både morgon och kväll, så är glad att mina bröst liksom fortsätter att producera bra och anpassat sig till den nya rytmen utan att stänga fabriken liksom..

Håller alla mina tummar för dig <3
  • Nykär15
    H0nd3ndär skrev 2020-07-24 22:50:14 följande:

Tveksam till om sådant skrivs ut när man ammar?

Aldrig behövt göra utredning. 1an bara blev och 2an tog sig på 4e försöket. Känns främst som det är amningen som krånglar till det och kanske lite åldern med. Fick mensen tillbaka i april när yngsta vart 15 mån. Sedan dess har vi försökt men detta är första cykeln jag inte friammar. Har minskat från kanske 30 ggr/dygn till 1-3 ggr men tyvärr nattetid. Hoppas det kan förlänga lutealfasen, trots att jag inte har en aning om hur lång sådan jag haft tidigare. Men om jag tvingas sluta amma och lutealfasen fortsätter vara lika kort ska jag definitivt försöka få tag på en sådan kräm!

Om den fortsätter vara så kort tror jag inte krämen räcker. Vagitorier är mer effektivt men då behöver man först göra utredning med hormonprover osv. Visste inte att du ammade, det kan nog säkert ställa till det ja.
Svar på tråden BIM juli 2020