BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Den här sega väntan! Jag fick starkt på äl-test onsdag em och torsdag morgon. Cykeldag 13 och 14. Så bör haft äl torsdag eller fredag. Bara sex onsdag och lördag. Så nu är de äl +7 eller 8. Vilken dag kan jag testa? +10? Kommer inte ihåg hur tidigt de kan visa....
Den här sega väntan! Jag fick starkt på äl-test onsdag em och torsdag morgon. Cykeldag 13 och 14. Så bör haft äl torsdag eller fredag. Bara sex onsdag och lördag. Så nu är de äl +7 eller 8. Vilken dag kan jag testa? +10? Kommer inte ihåg hur tidigt de kan visa....
Verkar ju inte vara nedåtgående iaf Vilken dag efter ÄL är du på?
Inte långt alls egentligen. Äl+6 eller +7. MEN de senaste cyklerna har jag fått mens äl+8 resp äl+9 och fick jag äl månaden innan (fick plus på testerna) så kom mensen max på äl+7. Så börjar ändå bli lite nervöst här. Vill sååå gärna att lutealfasen blir längre denna månad. Helst vill jag ju plussa men om inte så önskar jag mig en längre lutealfas för att öka oddsen.
Inte långt alls egentligen. Äl+6 eller +7. MEN de senaste cyklerna har jag fått mens äl+8 resp äl+9 och fick jag äl månaden innan (fick plus på testerna) så kom mensen max på äl+7. Så börjar ändå bli lite nervöst här. Vill sååå gärna att lutealfasen blir längre denna månad. Helst vill jag ju plussa men om inte så önskar jag mig en längre lutealfas för att öka oddsen.
Jag är på äl +8-10, osäker på när ägget faktiskt släppte...första äl efter MA. Så vi är ungefär lika långt...kanske tar ett test i morgon :)
Håller tummarna att din lutealfas blir längre nu!!! Eller att det rent av tar sig denna månaden <3
Kan du inte få hjälp med progesteron gör att förlänga lutealfasen? Det är ju nästan omöjligt för ett ägg att hinna fästa in annars. Under 12 dagar räknas ju som för kort. Har du gjort någon utredning?
Tack! Hoppas med verkligen så att jag slipper överväga att lägga ner qmningen helt Känns som att det är mycket som står på spel.
Tveksam till om sådant skrivs ut när man ammar?
Aldrig behövt göra utredning. 1an bara blev och 2an tog sig på 4e försöket. Känns främst som det är amningen som krånglar till det och kanske lite åldern med. Fick mensen tillbaka i april när yngsta vart 15 mån. Sedan dess har vi försökt men detta är första cykeln jag inte friammar. Har minskat från kanske 30 ggr/dygn till 1-3 ggr men tyvärr nattetid. Hoppas det kan förlänga lutealfasen, trots att jag inte har en aning om hur lång sådan jag haft tidigare. Men om jag tvingas sluta amma och lutealfasen fortsätter vara lika kort ska jag definitivt försöka få tag på en sådan kräm!