• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 07:54:26 följande:

Just det du nattammade bara ju, förlåt svårt att hålla reda på! <3

Jaså, du har en sån liten inbrytarkung;) då förstår jag det är svårt! Vi samsover också med vår lilla, bästa ju!! Nej för tusan sluta inte samsova eller sluta amma helt, se om detta räcker!

Har förresten läst en del hos Jenny Koos. Det verkar ju vara så olika men att kroppen gör ju såhär för att den känner att det räcker med ett barn vid bröstet liksom.. Det finns munkpeppar att ta men nog inget man vill mixtra med när barnet ammat eg det sänker prolaktinet så det sänker ju mjölkproduktionen också och har du inte så mycket så kanske du fått ner prolaktinet nu. Från 30 till 1-3 ggr är ju verkligen en skillnad.. Så se till att få ordentligt med vila och näring, lite extra vitaminer och mineraler skadar nog inte heller för att hjälpa till lite extra..

Men som sagt, se först denna cykeln om du inte skulle plussa om det blivit någon skillnad. Skulle de nästa 3 cyklerna inte förändrat sig så får ni kanske se om sonen är redo att sluta på natten eller om ni väntar med syskon. Man vet ju trots allt det man har nu och inte vad det blir sen så försök njut av nuet och gör det som är bäst för er och sonen <3

Jag har bara läst lite av Jenny Koos. Men tänker att jag ska ta mig tid till att läsa mer. Bara ovan att navigera på insta.

Är generellt skeptisk till tillskott så länge det inte finns stark evidens för. Folsyra tar jag absolut. Om jag skulle behöva progesteron skulle jag med ta det. Järn när mina värden faller tar jag också. Men i övrigt sköter jag det helst med kosten. Plocka bort saker å andra sidan som kaffe och alkohol. Absolut. Inte druckit alkohol sedan innan jag blev gravid med den lille och kaffet dricker jag endast enstaka sippar socialt då jag annars får frågor om jag är gravid. Vore olyckligt.

Jag känner mindre denna lutealfasen. Hoppas det är ett tecken på att den blir längre! Bör annars senast vakna med mens mån morgon.

Jo vara tacksam för det man har och leva i nuet är viktigt!
  • Nykär15
    Apoapo skrev 2020-07-25 22:06:44 följande:

Ja det är tråkigt. Känner något i magen nu men inte mensvärk ännu tror jag. Så hoppet finns. Känner du något?

Stark molvärk och ömma bröst, främst bröstvårtorna, hög temp. Men kan likaväl vara pms, så jag noterar allt och har att jämföra med kommande cykler. Blev ju gravid på första försöket nu (som blev MA), så har inte någon normal cykel att jämföra med hur jag brukar må... har vart gravid 7 ggr men har inte kvar någon app där jag kan läsa om symtom tyvärr :/ och mina känningar innan positivt test har varit lite olika. Så vågar inte tänka nåt om det faktiskt, vet att jag ibland har molvärk helt från äl till mens.
  • Emalie

Äl+10 och negativt här med. Någon som testat minus på +10 men plus någon dag efter?

• Kanonen78
    Emalie skrev 2020-07-25 23:41:18 följande:

Äl+10 och negativt här med. Någon som testat minus på +10 men plus någon dag efter?

Jag testa negativt med early test ÄL+12 med morgonurin. Fick plus på eftermiddagsurin dagen efter ÄL+13 och de var ett vanligt CB test:)
  • Emalie
    Kanonen78 skrev 2020-07-25 23:45:26 följande:

Jag testa negativt med early test ÄL+12 med morgonurin. Fick plus på eftermiddagsurin dagen efter ÄL+13 och de var ett vanligt CB test:)

Åh okej! :) Då kanske det finns ett litet hopp. Jag använde predictor early men borde kanske testa med ett CB om några dagar om inte mensen dykt upp.
  • Anonym (Nr2)

Varför blir jag inte gravid? :( första barnet blev till på andra försöket. Nu blir det 6 försöket för oss.

Mensen kom imorse så nu känner jag mig bara less och ledsen.

• Kanonen78
    Emalie skrev 2020-07-25 23:55:55 följande:

Åh okej! :) Då kanske det finns ett litet hopp. Jag använde predictor early men borde kanske testa med ett CB om några dagar om inte mensen dykt upp.

Jaaa!! Gör det:)
  • H0nd3ndär

Äl +8/9 idag. Och mensen beräknad till absolut senast imorgon när jag vaknar. Blir en nervöööös dag.

Trodde först det vart kört imorse runt 04 när jag tempa. Störtdyk på tempen med 36,23. Men vaknade utan täcke och med öppen mun. Kände riktigt hur kall jag vart. Sist liknande skedde vart före äl. Då tempade jag 35,76. Så jag stängde munnen. Gjorde välling och sövde om lillebror. När lillebror väl sov visade tempen 36,61. Sedan när vi vaknade andra gången kl 08 vart tempen uppe på 36,84. Så jag vet verkligen inte idag. Skulle tro att 36,61 är mest sanningsenligt men inget av dem är riktigt korrekta. Helt fel dag för tempen att löpa amok.

• Nykär15
    Emalie skrev 2020-07-25 23:41:18 följande:

Jag gjorde det sist, syntes inget på äl+10 men synligt svagt på äl+11, så ge inte upp :)
  • H0nd3ndär

Idag äl+9/10 och än ingen mens! Det betyder att den minskade amningen ändå har positiv effekt på lutealfasen. Skönt! Som längst tidigare med friamning har jag kommit till äl+8 på kvällen då spottings börjat och så vaknat med mens äl+9.

Svar på tråden BIM juli 2020