• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Vinter16

Den 14 juli fick jag positivt Äl test både stickor (två streck) och CB fast smiley. Idag känner jag att det känns som äl värk i magen typ som när man har ägglossning samt sega äggvite flytningar. Tar äl test och grav test och får detta resultat. Aldrig hänt innan, Vad tror ni om detta? Kan man få ägglossning två gånger samma månad?

• Entusiastisk
    Vinter16 skrev 2020-07-22 18:05:37 följande:

Den 14 juli fick jag positivt Äl test både stickor (två streck) och CB fast smiley. Idag känner jag att det känns som äl värk i magen typ som när man har ägglossning samt sega äggvite flytningar. Tar äl test och grav test och får detta resultat. Aldrig hänt innan, Vad tror ni om detta? Kan man få ägglossning två gånger samma månad?

Nej, man kan inte få 2 ägglossningar under samma cykel(men för att förtydliga kan man släppa 2 ägg men det inom samma 24h=tvåäggstvillingar). Ett positivt ältest är bara ett bevis att kroppen försöker att ägglossa sen kan man bara bekräfta den med hjälp av att tempa. Sen brukar det sägas att tror man att man har 2 ägglossningar(att kroppen beter sig som det) så är det oftast den senare man ägglossar på och att kroppen inte lyckades på första men försöker igen.. Så mys på så har ni iaf säkrat upp :) håller tummarna! <3
  • Jenzia
    Vinter16 skrev 2020-07-22 18:05:37 följande:

Stickan ser ut att ge högt utslag, men inte peak. CB-digitalt är negativt. Så frågan är om LH är nedåtgående eller på väg upp? Kanske det första om du kände ÄL-värk idag. Försök få till det ikväll!
  • H0nd3ndär

Äl+5 kanske 6 idag. Växlar mellan att inte känna något alls och känna mig pms-ig. Känns som om det inte gick denna gången heller. Tempen pendlar. Idag lägre än igår men igår vaknade vi kl 7, idag vart det kris redan kl 4 på morgonen. Ödet med en 18-mån i sängen.

Ahh... gillar inte väntan.

• Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-23 12:46:11 följande:

Äl+5 kanske 6 idag. Växlar mellan att inte känna något alls och känna mig pms-ig. Känns som om det inte gick denna gången heller. Tempen pendlar. Idag lägre än igår men igår vaknade vi kl 7, idag vart det kris redan kl 4 på morgonen. Ödet med en 18-mån i sängen.

Ahh... gillar inte väntan.

Samma för mig, känt av ömma bröst sedan ÄL men inget annat.

Inte så konstigt att din temp var lägre idag om du tog den på en annan tid än normalt. Jag gjorde själv så för ett par dagar sedan, tog tempen när jag vaknade runt 4.30 och behövde midda, och blev helt deppig över att tempen inte steg som den skulle utan istället vände ner. Men en klok person sa att man inte ska börja mäta tempen på ett helt annat klockslag mitt i en cykel, då blir det fel i jämförelse med tidigare temperaturmätningar.

Tex, om jag varje dag i cykeln mäter tempen kl 4, så är tempen lägre hela cykeln (även när den ökar efter Äl) än om jag varje dag mäter tempen kl 7 varje dag. Stegringen sker i relation till dina mätningar innan ÄL

Så strunta i tempen du tog imorse
  • Nykär15

BIM 28-30/7

Hade MA i vecka 10 precis, äl kom på cd 14-16 från att missfallet blödde ut med hjälp av Cytotec. Har inga förhoppningar eg att det skulle ta sig direkt, aldrig gjort det innan efter mf/ma.

Men är roligare följas mot BIM iaf och iaf hoppas mensen kommer och att cykeln blir normal direkt.

• Nykär15

Kalatea: 6/7, 27 år, första barnet, plussat

Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat

Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat

Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.

Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.

ellie86 11/7, 33 år, andra barnet

Sskemma 12/7, 25 år, första barnet , plussat

entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

MsPinnipeds 12/7, 29 år, första barnet

odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

Amidina 13/7, 34 år, första barnet

Moizen 13/7, 28 år, första barnet

PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

saraama 14/7, 30 år, andra barnet

NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

mzl93 16/7, 27 år, första barnet

Myran1234 17/7, 34 år, första barnet

Plingiz 18/7, 31 år, tredje barnet

Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

Mamma91a 20/7 28 år, tredje barnet.

Linjana 21/7, 28 år, första barnet

SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

Fnattilur 21/7, 41 år, tredje barnet

Svalan5 22/7, 28 år, första barnet

Hallonoj 23/7, 24 år, första barnet

jemalot 24/7, 33 år, första barnet

sbina86: 25/7, 33 år, tredje barnet, plussat

H0nd3ndär 27/7, 35 år, tredje barnet

apan95: 27/7, 24 år, första barnet

Mrs Lina: 27/7, 33 år, andra barnet

Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

Apoapo 28/7. 35 år. Tredje barnet

Emalie 28/7. 30 år. Första barnet

Nykär15: 30/7. 43 år, fjärde barnet

Xylofon15: 30/7, tredje barnet

Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

• H0nd3ndär
    Jenzia skrev 2020-07-23 13:07:45 följande:

Samma för mig, känt av ömma bröst sedan ÄL men inget annat.

Inte så konstigt att din temp var lägre idag om du tog den på en annan tid än normalt. Jag gjorde själv så för ett par dagar sedan, tog tempen när jag vaknade runt 4.30 och behövde midda, och blev helt deppig över att tempen inte steg som den skulle utan istället vände ner. Men en klok person sa att man inte ska börja mäta tempen på ett helt annat klockslag mitt i en cykel, då blir det fel i jämförelse med tidigare temperaturmätningar.

Tex, om jag varje dag i cykeln mäter tempen kl 4, så är tempen lägre hela cykeln (även när den ökar efter Äl) än om jag varje dag mäter tempen kl 7 varje dag. Stegringen sker i relation till dina mätningar innan ÄL

Så strunta i tempen du tog imorse

Problemet är väl bara att jag har svårt att inte logga de temperna för vissa månader skulle jag då knappt få några värden alls. I förrgår vart det liknande som idag. Utesluter bara värden från dagar som är helt off. Som en dag när vi vakna först kl 9.

Får tänka istället att hade jag mätt tempen som idag före äl hade den legat runt 36,0 så ändå ungefär en halv grad över förväntat från före äl. Men försöker tänka att det låga värdet beror på att liten vart vaken mellan 04 och 06. Idag känns det lite deppigt men är tempen lite högre imorgon igen är det nog glömt!
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-23 13:31:47 följande:

Problemet är väl bara att jag har svårt att inte logga de temperna för vissa månader skulle jag då knappt få några värden alls. I förrgår vart det liknande som idag. Utesluter bara värden från dagar som är helt off. Som en dag när vi vakna först kl 9.

Får tänka istället att hade jag mätt tempen som idag före äl hade den legat runt 36,0 så ändå ungefär en halv grad över förväntat från före äl. Men försöker tänka att det låga värdet beror på att liten vart vaken mellan 04 och 06. Idag känns det lite deppigt men är tempen lite högre imorgon igen är det nog glömt!

Förstår dig. Du kanske ska skriva ned vad du brukar var före ÄL om du tempar tidig morgon? Som referensvärde när du får dippar som imorse? Stor kram iaf, tror tempen går upp imorgon (om du får sova lite längre)
  • Vinter16
    Jenzia skrev 2020-07-22 19:04:23 följande:

Stickan ser ut att ge högt utslag, men inte peak. CB-digitalt är negativt. Så frågan är om LH är nedåtgående eller på väg upp? Kanske det första om du kände ÄL-värk idag. Försök få till det ikväll!

Idag var test streck starkare än kontroll streck på stickan och CB gav en smiley :) känner ÄL-värk och har mycket trådiga flytningar. Vi hade sex igår kväll och vi ska ha det ikväll också, hoppas det släpps ett ägg nu som blir bebis! :D
Svar på tråden BIM juli 2020