BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Den 14 juli fick jag positivt Äl test både stickor (två streck) och CB fast smiley. Idag känner jag att det känns som äl värk i magen typ som när man har ägglossning samt sega äggvite flytningar. Tar äl test och grav test och får detta resultat. Aldrig hänt innan, Vad tror ni om detta? Kan man få ägglossning två gånger samma månad?

Den 14 juli fick jag positivt Äl test både stickor (två streck) och CB fast smiley. Idag känner jag att det känns som äl värk i magen typ som när man har ägglossning samt sega äggvite flytningar. Tar äl test och grav test och får detta resultat. Aldrig hänt innan, Vad tror ni om detta? Kan man få ägglossning två gånger samma månad?
Äl+5 kanske 6 idag. Växlar mellan att inte känna något alls och känna mig pms-ig. Känns som om det inte gick denna gången heller. Tempen pendlar. Idag lägre än igår men igår vaknade vi kl 7, idag vart det kris redan kl 4 på morgonen. Ödet med en 18-mån i sängen.
Ahh... gillar inte väntan.
Äl+5 kanske 6 idag. Växlar mellan att inte känna något alls och känna mig pms-ig. Känns som om det inte gick denna gången heller. Tempen pendlar. Idag lägre än igår men igår vaknade vi kl 7, idag vart det kris redan kl 4 på morgonen. Ödet med en 18-mån i sängen.
Ahh... gillar inte väntan.
BIM 28-30/7
Hade MA i vecka 10 precis, äl kom på cd 14-16 från att missfallet blödde ut med hjälp av Cytotec. Har inga förhoppningar eg att det skulle ta sig direkt, aldrig gjort det innan efter mf/ma.
Men är roligare följas mot BIM iaf och iaf hoppas mensen kommer och att cykeln blir normal direkt.
Kalatea: 6/7, 27 år, första barnet, plussat
Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat
Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat
Makemyownsunshine 11/7. Tredje barnet
Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.
Msofie, 11/7. 24 är, första barnet
Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.
Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.
ellie86 11/7, 33 år, andra barnet
Sskemma 12/7, 25 år, första barnet , plussat
entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet
MsPinnipeds 12/7, 29 år, första barnet
odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet
Amidina 13/7, 34 år, första barnet
Moizen 13/7, 28 år, första barnet
PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet
saraama 14/7, 30 år, andra barnet
NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet
Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet
Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet
mzl93 16/7, 27 år, första barnet
Myran1234 17/7, 34 år, första barnet
Plingiz 18/7, 31 år, tredje barnet
Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet
Mamma91a 20/7 28 år, tredje barnet.
Linjana 21/7, 28 år, första barnet
SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet
Fnattilur 21/7, 41 år, tredje barnet
Svalan5 22/7, 28 år, första barnet
Hallonoj 23/7, 24 år, första barnet
jemalot 24/7, 33 år, första barnet
sbina86: 25/7, 33 år, tredje barnet, plussat
H0nd3ndär 27/7, 35 år, tredje barnet
apan95: 27/7, 24 år, första barnet
Mrs Lina: 27/7, 33 år, andra barnet
Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet
Apoapo 28/7. 35 år. Tredje barnet
Emalie 28/7. 30 år. Första barnet
Nykär15: 30/7. 43 år, fjärde barnet
Xylofon15: 30/7, tredje barnet
Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet
Samma för mig, känt av ömma bröst sedan ÄL men inget annat.
Inte så konstigt att din temp var lägre idag om du tog den på en annan tid än normalt. Jag gjorde själv så för ett par dagar sedan, tog tempen när jag vaknade runt 4.30 och behövde midda, och blev helt deppig över att tempen inte steg som den skulle utan istället vände ner. Men en klok person sa att man inte ska börja mäta tempen på ett helt annat klockslag mitt i en cykel, då blir det fel i jämförelse med tidigare temperaturmätningar.
Tex, om jag varje dag i cykeln mäter tempen kl 4, så är tempen lägre hela cykeln (även när den ökar efter Äl) än om jag varje dag mäter tempen kl 7 varje dag. Stegringen sker i relation till dina mätningar innan ÄL
Så strunta i tempen du tog imorse
Problemet är väl bara att jag har svårt att inte logga de temperna för vissa månader skulle jag då knappt få några värden alls. I förrgår vart det liknande som idag. Utesluter bara värden från dagar som är helt off. Som en dag när vi vakna först kl 9.
Får tänka istället att hade jag mätt tempen som idag före äl hade den legat runt 36,0 så ändå ungefär en halv grad över förväntat från före äl. Men försöker tänka att det låga värdet beror på att liten vart vaken mellan 04 och 06. Idag känns det lite deppigt men är tempen lite högre imorgon igen är det nog glömt!
Stickan ser ut att ge högt utslag, men inte peak. CB-digitalt är negativt. Så frågan är om LH är nedåtgående eller på väg upp? Kanske det första om du kände ÄL-värk idag. Försök få till det ikväll!