BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Tilläggas kan att progesteron inte är skadligt på något vis, kroppen producerar ju det själv och överskott kissas ut. Som ovan skriver är det nog bra tips med tiderna för amningen mm
Jag förstår verkligen precis vad du menar.. Jag kände verkligen sorg när jag fick sluta friamma :'( tröstar mig med att jag kanske kan öka på amningen den dagen jag plussar.. Hehe.. Men tacksam att vi kan fortsätta amma morgon och kväll iallafall.. Men hoppas ni klarar det! Jag ville verkligen inte lägga ner helt.. Men nattamningen säger dom är värst(prolaktinmässigt då) spec mellan 00-06. Och sen att man låter det gå mer än 3h och ju fler timmar emellan desto bättre då... Jag har iallafall gott om mjölk ff ändå och min dotter är jätte nöjd både morgon och kväll, så är glad att mina bröst liksom fortsätter att producera bra och anpassat sig till den nya rytmen utan att stänga fabriken liksom..
Håller alla mina tummar för dig <3
Om den fortsätter vara så kort tror jag inte krämen räcker. Vagitorier är mer effektivt men då behöver man först göra utredning med hormonprover osv. Visste inte att du ammade, det kan nog säkert ställa till det ja.
Det är just nattamningen som är svår här. Jag vaknar inte ens när han tar tag och dessutom är han inbrytarkung. Inatt hade jag exvis polotröja över bhn. Ändå vaknade jag både 01.20 och 4.40 av att han ammade. Är jag vaken kan jag säga nej och få ett ilsketjut och därefter kan vi gå och göra välling istället. Dagen har vi stängt. Han köper det ändå bra trots att jag hoppas kunna öppna igen. Har inte jättemycket mjölk längre. Tror främst det är snutten han är efter.
Samsova vill jag också fortsätta med. Stora flyttade till egen säng först när han vart 6 år.
Men idag (hur säkra värdena nu är kan diskuteras) vart tempen fortfarande hög. Äl+7-8. Hoppas det ändå är ett bra tecken. Känner inte så mycket heller. Övriga månader har jag varit sjukt pms:ig vid denna tidpunkt i cykeln.
Jag är på äl +8-10, osäker på när ägget faktiskt släppte...första äl efter MA. Så vi är ungefär lika långt...kanske tar ett test i morgon :)
Tog du test?
Ja negativt, men vet inte när äl var, så får testa igen i morgon eller övermorgon. Tog du test?
Ja och de var också negativt.
Blä för negativa test :/ hoppas bara vi är för tidigt ute!
Är på 5:e försöket. Äl+10. Eller 12 (beror på temp app eller ovia appen) Tog ett test imorse som var negativt. Har de senaste två dagarna haft Molande värk i magen, flytning mer än vanligt efter äl samt tappen högt upp.
Så lite ovanliga symtom för min del men jag känner mig redan nedslagen trots att det (troligtvis) är tidigt.