• molly50

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Anonym (H) skrev 2020-06-22 09:25:40 följande:
    Man märker tydligt på honom när man backar, då hör han av sig som aldrig förr. Jag tror jag ska prova att prioritera honom mindre o leva mer som mitt gamla liv o se om han tycker det är så kul...
    Prova med det.
    Om han då reagerar och frågar varför du aldrig vill ses så säg då bara att det är ju så han vill ha det.
    Och vill han inte det så får han själv börja ta sig i kragen och börja visa att han menar allvar med er eller så går du vidare.
    Då kanske han vaknar.
    Om inte så lämna och gå vidare.
    Du ska inte behöva sätta hela ditt liv på vänt om du vill ha något mer seriöst.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 12:28:13 följande:
    Det känns som jag vrider mig ut o in för att få allt att passa ihop o alla ska bli nöjda. Om jag tex är bortbjuden på fest ser jag öndå till att åka dit som tex kan vara 10 mil bort o sedan flänger vidare till honom. Jag är extremt påfrestande men jag vet att en partner tröttnar om man inte anstränger sig så det är uppoffringar som krävs när man inte bor ihop.

Ja jag kommer inte föreslå att ses, så tillslut kommer han reagera. Likaväl om han föreslår att ses så ska jag säga jag ska tänka på saken för jag kanske ska va med en kompis som jag bor granne med som även jag har. Omogen men verkar ju vara det önda. Men jag vägrar bli tagen förgivet o bli överkörd.

Tex en gång så hade jag blivit bortbjuden till en annan stad, han ville även ses den helgen men kunde enbart lördagen, dvs samma dag som festen var, jag hade även tackat nej till festen för att träffa honom. När jag då säger att det kanske är bättre att ses helgen efter så att jag ändå kan gå på festen eftersom han själv är upptagen på fredagen, men då blir han sur....
    Det låter som att det bara är du som vänder och vrider dig ut och in och som anstränger dig för att få det att fungera.
    Han verkar bara ta dig för givet och förväntar sig att du bara ska acceptera hans sätt.
    Jag tycker du ska fundera på om du verkligen vill leva så.
    Kanske vaknar han om du säger att du inte vill satsa mer på er utan hellre vill få chansen att träffa någon som tar dig mer seriöst och sätter dig i första rummet.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 13:36:17 följande:
    Jag tog en gång upp att jag inte ville mer, att jag tycker han tar mig för givet o så. Då fick han total panik. Även samma där, han sa: jag vet inte va du pratar om?? Men tonen i hans röst var mycket rädd.
    Men han verkar ändå inte ta det på allvar när du säger det eftersom han fortsätter på samma sätt.
    Du måste nog visa att du menar det också.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 13:52:00 följande:
    Nä det verkar han ju inte göra.. kan jag på något sätt visa jag menar allvar i ge en chans till?
    Det du kan göra är att verkligen visa att du menar allvar genom att lämna honom.
    Om han sen kommer krypande på sina bara knän och visar ånger så kan du ju ge honom en chans till. Men om han går tillbaka i gamla hjulspår igen så lämnar du för gott.
    Man är två i et förhållande och båda måste jobba lika hårt för att det ska fungera.
  • molly50
    bullen1984 skrev 2020-06-22 19:18:45 följande:

Läser i tråden att alla tycker din kille är så konstig som gör som han gör.
    Nej, det tycker inte jag.

När jag träffade min man bodde vi en bit ifrån varandra, och jag kunde inte spendera alla mina helger med honom. Jag hade ett liv innan också med vänner, bland annat en tjejkompis som jag gjorde allt med. 
    Det hade blivit mycket märkligt om jag bara struntat i henne bara för att jag skaffar kille. Så hade jag lovat henne något så kunde jag dela upp helgen, 1 dag med min kille och 1 dag med henne. Inte konstigt alls tycker jag.
    Vill man att förhållandet ska hålla i längden måste man även få ha sitt liv som man hade innan.

Nu har hon träffat kille och jag och min kille har flyttat ihop och gift oss och nu är det mer naturligt att vi inte ses på samma sätt, men offrar man sina kompisar för sin partner så ligger man illa till. Har inte du själv vänner?

Jag hade kunnat hålla med dig om TS och hennes kille hade träffats varje helg. Men nu gör de inte det.
    Och när det träffas så blir det på sin höjd 1,5 dygn.
    Kompisen bor han granne med och träffar nästan varje dag.
    Och han tycker synd om kompisen om han sitter ensam.
    Som om han hade något slags ansvar för honom.
    Självklart ska man kunna fortsätta och umgås med sina vänner även om man träffar en partner.
    Men det ska ju inte gå ut över förhållandet.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 22:29:07 följande:
    Håller helt med. Hade han o kompisen inte haft möjlighet att ses på vardagarna hade jag absolut låtit honom prioritera kompisen, men nu jobbar de t.o.m. ihop.. de träffas varje dag plus efter jobbet. Så nä, lite mer prioritering Tycler jag allt att jag kan vara..
    Om de dessutom jobbar ihop så förstår jag inte behovet av att träffas så mycket utöver det när han nu har dig.
    Ska han klara va att ha ett seriöst förhållande så måste han börja se över sina prioriteringar.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 13:48:10 följande:
    Och där gjorde han slut med mig över sms.. vägrar svara när jag ringer o bla bla. Vet inte om det är seriöst eller bara bekräftelse..
    Jag tycker det verkar som att du bara ska vara glad över att vara av med honom.
    Han verkar inte vara mogen nog för att ha ett seriöst förhållande om han sätter sina vänner före jämnt och ständigt.
    Det visar kanske hans tidigare relationer också.
    Hör han av sig igen och ångrar sig så ignorera honom bara.
    Det är vad han är värd nu.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 19:13:02 följande:
    Han sa la inte det direkt så utan han började ignorera att svara mig så sa jag: så du gör slut på sms? O då sa han ja jag åker väl inte till dig o säger samma däe...
    Han är inte bara omogen. Han är feg också som inte vågar göra slut på ett värdigt sätt mellan 4 ögon.
    Han var väl kanske rädd för att du skulle hinna före när du nu börjat kritisera honom.
    Var glad att du är av med honom nu. Du förtjänar bättre än så.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-24 13:04:16 följande:
    Ja det sa en kompis med, att han kanske blev rädd att jg skulle göra slut o det kan jag tänka mig hade vart fruktansvärt för honom att bli dumpad.

Jag skrev till honom idag för jag måste hämta en hel del saker hos honom. Han ignorerar att öppna mitt meddelande medvetet.. kan se att han är online o även mottar ifrån andra.

Varför? Är det något slags spel för att få mig ännu mer osäker? Har han makten genom att inte svara eller vad.
    Ja,så kan det säkert vara. Ett slags barnsligt maktspel. För honom.
    Strunta i honom bara. Vänta tills det har lugnat ner sig innan du kontaktar honom igen för att hämta dina saker.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-25 08:31:52 följande:
    Helt ärligt vet jag inte varför jag har så svårt för att lämna.. är väl för jag ser de bra sidorna hos honom mer än de dåliga som jag vet han har.. alla jag berättat för säger samma sak, att det är psykopatvarningar på honom. O då har jag inte skrivit allt här. Inte nog med att han inte kan ta kritik så kritiserar han hela tiden mitt inseende, jag får inte gå upp i vikt, borde operera brösten mm.

Men jag tänker inte ge honom mer makt än vad han tror han har. Han svarade igår efter 6 h, o då märkte man verkligen vilken makt han tror han har. Frågade lugnt om jag kunde ringa, komma o hämta mina saker men varje svar var: Hmm vet inte, är inte hemma så kan inte. Skriv om du vill något. Men som sagt vet inte när jag kan prata med dig.

Han vill väl jag ska lida helt enkelt. Men jag kommer inte höra av mig mer till honom.

Kan dock inte komma över känslan av ångest att det är jag som gjort fel o vart för krävande..
    Du har absolut inte gjort något fel och du har inte varit för krävande.
    Det är han som gör,och har gjort, fel här. Det ska du komma ihåg.
    Det finns inga goda sidor som kan uppväga de negativa sidor han har visat upp.
    Han har nu visat upp sitt rätt jag. Och den personen vill du inte leva med.
    Ta med dig någon du vet att han har respekt för och åk dit och hämta dina saker.
    Sen är han ur världen för gott.
    Då behöver du inte kontakta honom mer.
    Det är nog den värsta hämnden för honom att du klipper alla band och inte kontaktar honom mer.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!