• molly50

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Anonym (H) skrev 2020-08-31 20:33:10 följande:
    Han total ignorerar mig nu. Öppnar inte ens meddelandet. Ha skrivit på både snap, insta o fb. O jag ser tydligt han är online där.

Gör han såhär för att han inte vill eller är det en form av maktspel då han vet hur frustrerande det blir för mig? Gör en vecka sedan skriver han att han vill träffa mig igen o jag ska höra av mig om jag vill ta en fika. Tror han på riktigt jag vill det när han gör såhär? Eller var det ett spel för att jag skulle släppa det? Han är fan dum i huvudet adså
    Han kör ett maktspel.
    Han försöker väl få dig på andra tankar nu så du inte ska anmäla honom.
    Gå inte på det.
    Svarar han inte så ta med dig din pappa och åk dit och hämta sakerna eller kräv pengar om han har sålt dem.
    Och anmäl till både polisen och Kronofogden.
    Sätt hårt mot hårt nu.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-09-01 12:38:51 följande:
    Alltså det börjar kännas som han jävlas med mig! Han måste ju fatta att jag fattar att han ignorerar mig medvetet då jag kan se att han är online o att han vanligtvis öppnar meddelande inkommet dygn! Så va tror han? Tror han att genom att ignorera så skjuter han det ifrån sig? Han hamnade hon kronogmfogden för hans ex gjorde slut o då ignorerade han räkningar på det en bil för han tyckte det var jobbigt: trodde han på riktigt att det funkar så?
    Jag tycker dte verkar som att han ignorerar saker när han tycker det är jobbigt.
    Därför hamnar han i situationer som t ex hos Kronofogden också.
    Men anmäl honom till både KF och polis och ta med dig din pappa och hämta dina saker.
    Sen kan du släppa allt det här och gå vidare.
    Och fokusera på din nya kille.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-09-02 13:58:02 följande:
    Fortfarande inget svar o inte öppnat mina meddelanden så fattar inte hur han tänker. Han måste ju fatta att jag fattar han ignorerar medvetet!!

Har dock inte hotat med polisen än...
    Då tycker jag att du ska göra det.
    Och fortsätter han ignorera så polisanmäl.
    Det biter nog mer.
  • molly50
    Anonym (B) skrev 2020-09-02 17:29:57 följande:
    Det är väl ganska uppenbart att han tycker situationen är jobbig och därför väljer att undvika. Det har han ju gjort tidigare med exet. Inte direkt ovanligt.
    Så kan det säkert vara.
    Men i så fall borde han väl låta TS hämta sina saker eller ge henne pengar för det så slipper han det sen.
    Svårare än så behöver det inte vara.
  • molly50
    Anonym (B) skrev 2020-09-02 19:54:20 följande:
    Han har ju sålt cykeln och jag gissar att pengarna är borta. Då är det lättare att ducka problemet. Verkar ju vara hans modus operandi.
    Jo,men just därför måste TS sätta hårt mot hårt.
    Hon har rätt till sina saker. Har han sålt dem så ska hon ha pengar.
    Dessutom ska han i så fall polisanmälas då det är egenmäktigt förfarande.
  • molly50
    Anonym (B) skrev 2020-09-02 21:33:04 följande:
    Jag har väl inte sagt att hon inte ska det. TS "fattar inte hur han tänker" och jag svarade på det. Han vill inte ge henne pengarna och svarar därför inte. Föga förvånande. Det lär inte bli lätt att gå tillbaka pengarna.
    Ok. Du menar så. Då hänger jag med.
    Jag tror ju också att han tycker det är jobbigt,med tanke på hur han betedde sig mot exet.
    Men han skulle ju göra det så mycket enklare för sig själv om han bara samarbetade och slutade fjanta sig.
  • molly50
    Anonym (B) skrev 2020-09-02 22:41:49 följande:
    Vet inte om han gör det svårare för dig. Ofta funkar det är ducka. Inte helt lätt att driva in pengar. Been there. Särskilt om det finns väldigt lite eller inga påtagliga bevis.
    Jag hoppas i alla fall att TS får tillbaka det hon har rätt till.
    Han beter sig ju som en fjant.
  • molly50

Hur går det,TS?

Jag håller med om att det vore bättre att sköta kontakten via sms t ex. Då försvinner inte meddelandena efter 24 timmar och du har bevis för att ni har haft kontakt och för vad han gör.

• molly50
    Anonym (H) skrev 2020-09-06 11:56:42 följande:
    Fortfarande inget svar... vi har diskuterat mycket här hemma o nästan kommit fram till att det kanske är bättre att bara skita i allt. Min mamma är livrädd o tror att om kg drar in polis o grejer kan han göra ett helvete för mig. Han är ju inte frisk så att säga. Minns inte hur mycket jag skrivit här men han har psykopatiska drag. Tex tryckte han ner mig totalt i vårt förhållande. Fick nästan dagligen höra att jag hade små bröst, var tjock, t.o.m. att jag var slapp mm. Jag är absolut inte tjock utan snarare underviktig o otrolig tränad. Kort sagt hade vi inte alls ett bra förhållande.. o hur han har vart nu efteråt, han kör makt spel o min mamma är rädd för vaf han kan göra om jag kopplat in polisen...
    Jag tycker nog ändå att du ska ta med dig din pappa,och kanske någon mer ,och åka dit.
    Ser han att du har uppbackning med dig så tror jag faktiskt inte att han vågar göra något.
    Så i det här fallet så tycker jag att du ska lyssna på din pappa hellre än din mamma.
    Ditt ex verkar inte tro att du menar allvar.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-09-06 17:38:18 följande:
    Jag har absolut råd att leva utan det. Ända anledningen är att det vaaa är så extremt störande o preciserande av honom!! Men det är väl kanske så han vill att det ska vara med..han njuter väl av att se mig frustrerad
    Låt honom inte få den glädjen då.
    Ta med dig lite folk och åk och hämta dina saker.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-09-06 18:02:29 följande:
    Jag tänker väl snarare att han kan göra ett helvete för mig efteråt o inte just då. Tex sprida ut bilder eller liknande på mig. Det är olagligt men han verkar ju inte riktigt fatta det här med vad man får eller inte. Det är liksom inte lagligt att sälja någon annans sak
    Ok. Du menar så.
    Jag förstår hur du känner.
    Jag själv hade velat ha mina saker tillbaka och hade inte gett mig förrän jag fått dem,om jag så skulle dra in polisen.
    Men det är jag det.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!