• molly50

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Anonym (H) skrev 2020-06-25 13:24:18 följande:
    Nä jag vet ju det innerst inne samtidigt som jag har tankar att jag vart jobbig o bråkig. Varje gång vi bråkar tar han upp gamla bråk som vi egentligen rett ut så det slutar alltid med att vi diskuterar något jag gjort för flera månader sedan.

Sen emellan bråken är allt lugnt så därför fattar jag inte hur det kan vara ett problem när vi väl bråkar om något annat. Han har även kallat mig manipulativ för att jag försökte prata om framtiden med honom o om vilka mål han har, han sa då att det är ett extremt manipulativt beteende av mig.
    Den enda som är manipulativ av er två är han. 
    Han kan inte ta kritik och försöker därför få in dig på andra spår.
    Han vet att han har gjort fel,men kan inte ta in det i sin egoistiska lilla värld.
    Du måste släppa tankarna om att du varit jobbig och bråkig.
    När någon beter sig som han har gjort mot dig så måste man ställa krav.
    I en relation ska båda trivas och alt ska inte enbart ske på den enes villkor.
    Om han inte kan acceptera det så är han inte mogen nog för att ha en seriös relation.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-25 14:13:57 följande:
    Nä jag vet ju innerst inne att jag inte har varit det. Man måste kunna yttra sig i ett förhållande utan att det ens blir en diskussion. Det känns skönt att jag fått höra från alla jag pratat med att jag inte har gjort fel. Men visst blir man tveksamt på vad som egentligen är sant. Tex sa han att det var helt sjukt att ja äg tidigt frågade vad han hade velat se oss om 5 år, ville enbart se om vi hade samma mål. Han har nu efteråt sagt att jag var sjuk som frågade en sådan sak. Men tydligen verkar största delen av mina kompisar diskutera sådant tidigt o inget konstigr när man är i 30 års åldern.
    Ja,man måste kunna yttra sig i ett förhållande.
    Har man ingen bra kommunikation så fungerar heller inte förhållandet bra.
    Kan man inte ta att den andre är missnöjd med något så ska man kanske inte ha ett förhållande överhuvudtaget.
    Jag tycker inte att det är sjukt att fundera över sådana saker tidigt i förhållandet.
    Speciellt inte när man är i den åldern och går i tankarna att bilda familj osv.
    Det är ditt ex som helt enkelt inte är mogen nog att ha ett seriöst förhållande.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-28 21:00:34 följande:
    Kan inte hjälpa det men har sån extrem ångest!! Att hade jag aldrig sagt så så hade det inte blivit Såhär.. han lämnade mig för jag påtalade att jag tycker han bortprioriterat mig o att jag tog upp att jag tycker det är lite underligt att han alltid sitter o skriver med en tjej.

Från att bara 2 dagar tidigare planerat resa till sommaren o han har sagt att han ser fram emot sommaren med mig. Nu beter han sig som att det vj haft inte betyder något alls för honom.

Vet inte hur jag ska göra med mina saker. Jag trodde faktiskt att han skulle höra av sig till mig. Det känns som han har sån makt när jag bara bad om att få ringa o han spelar så ointresserad av att prata med mig. Makt att bestämma när han sitter på mina saker.
    Du måste försöka släppa de där tankarna.
    Du kanske behöver gå till en samtalsterapeut om du behöver hjälp med det?
    Att du påtalade att han bortprioriterade dig var ju inte mer än rätt.
    Har man varit tillsammans i bara 7 månader s¨brukar man fortfarande vara i "nykärsstadiet" och vill vara tillsammans så mycket man kan.
    Så att han då prioriterade sina vänner före dig känns ju faktiskt inte helt normalt.
    Jag tycker du ska säga till honom att du kommer och hämtar dina saker,men säg inget om att du tar någon med dig.
    Sen åker du bara dit och så kan du släppa allt sen.
    Han är inte värd att ödsla någon tid och energi på.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 10:14:09 följande:
    Var det onormala krav som han påstår att jag talade om att jag kände mig bortprioriterad? Enligt honom var det ju helt sjukt. Är jag ohälsosamt svartsjuk som påtalar att jag tycker det är jobbigt när han skriver med en annan tjej när han är med mig?

Är det helt sjukt av mig att tidigt i relationen fråga vilka mål han har med livet för att ta reda på att vi är på samma plan?

Han har fått allt detta till att tro att jag är sjuk i huvudet o svartsjuk. Han säger att jag har på mig offerkoftan hela tiden.
    Nej,du har inte gjort något fel. Du har inte ställt några orimliga krav på honom.
    Det är snarare han som inte är van att få sådana krav på sig.
    Han verkar vara en egoistisk skitstövel.
    Och att hans tidigare relationer har spruckit visar väl också på att han totalt saknar självinsikt om han även skyller allt på dem för att det sprack.
    Om alla hans relationer spricker så finns det förmodligen en orsak till det.
    Antingen så har de tröttnat och lämnat eller så har han lämnat när det inte gått som han vill.
    Du är den som kommer att gå vinnande ur den här striden.
    Du verkar vara en bra tjej och han vet inte vad han har förlorat.
    Men när,eller om,han inser det så ta honom inte tillbaka. Du förtjänar så mycket bättre än så! Kom ihåg det.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 10:54:45 följande:
    Asså förlåt om jag har blivit helt hjärntvättad eller något men är det verkligen så oroväckande som alla påstår? Tror ni han skulle kunna vara farlig emot mig?

Jag har som sagt ångest över att jag hade kunnat gjort annorlunda. Mest att jag blivit sur o liknande mkt. Men jag har nog öndå haft svårt att hålla låg profil o det har vart så mkt som legat o gnagt. Tex när han hånat mig o grejer på sms o ignorerat mig har det slagit över helt. Ist för att hålla tyst har jag väl provocerat honom genom att bli arg o ringt o skrikit att han ska ge fan i att ignorera sin flickvän. Men även där har det kommit något tillbaka I form av att jag ska sluta ta på mig offerkoftan o att jag enbart slänger över skiten på honom. För det har han sagt vid flertalet gånger att jag lägger all skuld på honom så det är klart att jag tror det varit så o att jag vart en hemsk flickvän...
    Lyssna inte på honom. Han försöker bara projicera sina egna fel och brister på dig.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 12:20:05 följande:
    Ja det är ju inte ens säkert att hans ex var otrogen o allt vad han har sagt. Han har även gång på gång sagt till mig att det kanske är fel på mig o inte på de som jag träffar , då jg dejtat en hel del som det aldrig blivit något av. Försöker la få mig att tro att jag inte kan hitta något annat.
    Ja,det är väl svårt att veta vad som är sant och inte av det han säger.
    Men oavsett vilket så är det han som behöver se över sitt beteende och inte du.
    Det är han som har gjort alla fel man kan göra i ett förhållande och han som kommer att få svårigheter att träffa någon som kan acceptera hans beteende.
    Inte du. Det måste du inse.
    Låt honom inte intala dig om något annat.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 15:12:45 följande:
    Nä du har väl rätt. Är väl jag som sabbat allt...
    Släpp de där tankarna. Du har inte sabbat något. Det är det han som har gjort.
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 17:10:10 följande:
    För jag har innerst inne hoppats på att han skulle förändrats. Att han skulle sluta säga elaka saker till mig för i vissa stunder är han jätte snäll emot mig.
    Men det kommer han inte att göra. Försök se till den han verkligen är nu. Den sidan han har visat dig nu. Det är hans riktiga jag. Ett riktigt praktarsle.
    Så var istället glad över att vara av med honom.
    Se bara till att få hem dina saker så du kan släppa det här och gå vidare.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-07-01 08:31:42 följande:
    Nä jag vet.. men det känns som det jag hakat upp mig på är om jag kunnat göra något annorlunda, om jag kanske inte hade blivit så sur o ställt till liv när jag tyckte han behandlade mig fel. Det kunde tex handla om att jag var otroligt rädd för Corona. Ändå gick han ut på krogen o liknande. Jag kunde då tex säga att jag inte vågade träffa honom o då blev han as sur, han respekterade inte alls min rädsla överhuvudtaget. Men det kanske var jag som var besvärlig. O jag blev sur o tyst när han påtalade hur fula mina skor var. Att jag var för på när jag ville prata framtid med honom, tex tyclte han att jag skulle betala ifall vi köpte is som jag ville för jag var den ända med pengar. Jag sa att jag gärna ville köpa ihop o försökte få han att inse vitsen med att spara pengar. Jag kanske var för på där.

Det kanske var onödigt av mig att anklaga honom för att skriva med en annan tjej trots att det förmodligen var sanningen då han inte ville visa.
    Du hade inte kunnat göra något annorlunda. Sådana personer som han hittar ändå fel och brister i allt hos deras partner.
    Och att han han skriver med en annan tjej medans han är med dig visar ju ändå på vilken brist på respekt han har för dig.
    Att han inte ens ville visa det för dig kan ju tyda på att han var otrogen också.
    Kanske var det inte kompisen han träffade utan den här tjejen?
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-07-01 12:46:46 följande:
    Där kom det. Han skrev grattis till mig hoppades att jag mådde bra...

för en vecka sedan var han kall, vägrade prata med mig när jag bönade o bad att få ringa. Har inte hört av mig på hela veckan o nu skriver han o vill vara trevlig?
    För att han känner att han börjar tappa kontrollen.
    Ta med dig någon och hämta dina saker nu och så klipper du alla band till honom sen.
    Så kan han sitta och våndas. Det har han förtjänat.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-07-01 13:07:11 följande:
    Säkert. Är glad att jag inte skrivit något mer till honom. Det var moget av honom att skriva grattis för vi har ändå varit ett par, MEN om vi hade skiljts åt som vänner. Det har vi inte nu, jag bad verkligen om att få prata med honom men han visade att han var totalt obrydd om mig. Så kontakta då inte mig för att skriva grattis, så känner hag
    Jag vet inte om jag skulle kalla det moget. Snarare ett desperat försök att hålla kvar kontrollen över dig.
    Svara inte på det och ta med dig någon och hämta dina saker så kan du släppa allt som har med honom att göra sen.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!