• Anonym (Tg)

    Varför "tillåter" ni föräldrar era barn och tonåringar sola med string-bikini?

    Har sett detta flera gånger nu hittils i sommar. Senast nu i kväll när vi var och badade. Såg en person bakom mig vilket jag trodde var en kvinna med sin hund, när hon vänder dig kan hon omöjligt var mer än max 9 år. Med tanke på hennes röst och ansikte etc. Hon hade en string-bikiniunderdel.

    Senast när jag var och badade med min kompis och hennes barn med, 14 år och string.

    Jag tycker det är hemskt. Är jag ensam om att reagera så? Blir så provocerad av att föräldrarna inte säger nåt. Självklart ska barnen få bestämma till stor del vad dom har på sig. Jag har aldrig behövt lägga mig i, men en sån bikini varken får eller vill min 12-åriga dotter ha. Blir så paff när jag ser sånt här. Och äcklad av att jag såg andra män glo på 14-åringen. Så ligger dom och putar med rumpan på mage.

    Är det så viktigt att få sola bakdelen att man känner att det är ok att gå runt halvnäck???

    Vad tycker ni andra om detta.

  • Svar på tråden Varför "tillåter" ni föräldrar era barn och tonåringar sola med string-bikini?
  • nénuphar
    Anonym (Ola) skrev 2020-06-30 14:30:53 följande:

    Du verkar ha missuppfattat vad tråden handlar om. Den handlar inte om vem som har sex med vem, utan om hur vi klär oss och tittar på varandra på badstranden.


    Du verkar snarar missuppfatta med flit? Bitarna hänger ju ihop, i alla fall om man nu ska diskutera TS resonemang, vilket vi gör i den här tråden. Om sexualiteten lyfts ur den här frågan så är det ju en ickefråga. Annars är det ju att hud överhuvudtaget syns som är problemet och då måste vi förbjuda shorts på barn också.
  • Anonym (Tg)
    Anonym (Tål inte skuldbeläggande) skrev 2020-06-30 14:52:10 följande:

    Att jag någon gång påstått att barn i en viss ålder MÅSTE ha en viss sorts badkläder är ju rent nonsens och bara dravel.  Jag tycker inte att man ska tvinga på barn i någon ålder  , om vi inte pratar om riktigt små barn,  en viss sorts badkläder det inte vill ha på sig  även om det med kläder precis som med det  mesta självklart är så att barn får  bestämma fler saker själva ju äldre de blir.

    Du frågar vad skillnaden på en 10, 11-åring med barnkropp och en 12-14-åring med vuxenkropp är. Tja, helt oavsett hur kropparna ser ut är det i stort sett alltid  en väldigt stor skillnad mentalt på en 10-åring och en 14-åring. Hade aldrig låtit min dotter, eller för den delen min son cykla själv till stranden med sina kompisar när de var 10 helt oavsett hur deras kroppar såg ut då och det har främst med helt andra saker att göra  än rädsla för att någon skulle bli sexuellt upphetsad av att se dem.

    Det har mest med saker som trafikvett, badvett o.s.v att göra.

    Du verkar tycka att det är väldigt obehagligt och olustigt  i sig med barn som har kroppar som vuxna , oavsett om de har stringbikini eller inte, har jag rätt i det?

    Önskar du att din dotter likt Greta Thunberg får en väldigt sen pubertet och fortfarande ser ut som en 10-åring när hon är 16-17?

    Jo, det var jättebra att du tog upp exemplet med 15-åringen för där lyser det mycket tydligt igenom att du visst skuldbelägger tjejer "de putar med rumpan" o.s.v och att det för din del inte enbart handlar om att skydda barn och ungdomar mot övergrepp. Annars skulle du knappast ha tagit upp att det var ett problem att barnfamiljer (!) såg din kompis dotter sola.


    Så less på denna sidan. Hade inte skrivit klart sen skickade dubbletter.

    Du kan verkligen inte svara på om din 12-åring hade fått ha string-bikini eller ej utan att ursäkta det med båt annat, dvs hon hade inte fått bada alls själv. Men det var inte frågan, utan säg att du är med då. 10 eller 12.

    Nej jag finner det inte olustigt, däremot att barn ska ha vuxenkläder. Eller sånt som mer passar senare tonår.

    Och det är för mig märkligt att man VILL visa upp sin bakdel tillsammans med en massa andra släktingar, vänner osv. Hur man kan känna sig bekväm med det. Men det är såklart inte ok att bli stirrade på för det.

    Återigen är det inte en lika stor grej som att man verkar tycka att det är ok för barn att ha dessa plagg.
  • Anonym (Tål inte skuldbeläggande)
    Anonym (Tg) skrev 2020-06-30 13:14:26 följande:
    Då frågar jag dig återigen om det är lämpligt att en 12-åring har stringbikini om hon vill?

    Är det också lämpligt att dessa unga tjejer lägger upp offentliga videos på sig själva där fokus ligger på vissa kroppsdelar, med risken att äldre män hör av sig och är kränkande och kanske i värsta fall gör försök till att ses eller få dom att göra saker? Det existerar kan jag upplysa dig om. I väldigt stor utsträckning med.

    Allt verkar ju så normalt och ok i din värld.
    Internetvett är i min värld en HELT annan sak än att tvinga sina döttrar att skyla sig för att inte väcka sexuell upphetsning hos killar och män. Min dotter har ett slutet instagramkonto och förstår mycket väl själv varför hon bör ha det och då är hon ändå myndig om två år.
    Internetvett gäller för övrigt barn och tonåringar av bägge könen .

    Du verkar ju totalt omedveten om att också din son löpte /löper risk för att utsättas för sexuella övergrepp eftersom du skriver att du aldrig har oroat dig för honom.
    Och så anklagar du andra för att vara naiva!
    Åtminstone sedan 90-talet har man pratat mycket om att sexuella övergrepp inte bara drabbar flickor utan även pojkar. Ändå verkar du aldrig ens ha tänkt tanken att din son skulle kunna råka ut för något.

    Känner du till att det är minst lika vanligt att unga killar säljer sexuella tjänster som att unga tjejer gör det, för att ta ett exempel?

    Känner du till att pojkar och tonårskillar också kan bli groomade av snuskgubbar (och någon gång snuskgummor) på nätet?

    Jag undrar verkligen vem som är naiv här.
  • Anonym (Tg)
    Anonym (Tål inte skuldbeläggande) skrev 2020-06-30 15:09:41 följande:

    Internetvett är i min värld en HELT annan sak än att tvinga sina döttrar att skyla sig för att inte väcka sexuell upphetsning hos killar och män. Min dotter har ett slutet instagramkonto och förstår mycket väl själv varför hon bör ha det och då är hon ändå myndig om två år.

    Internetvett gäller för övrigt barn och tonåringar av bägge könen .

    Du verkar ju totalt omedveten om att också din son löpte /löper risk för att utsättas för sexuella övergrepp eftersom du skriver att du aldrig har oroat dig för honom.

    Och så anklagar du andra för att vara naiva!

    Åtminstone sedan 90-talet har man pratat mycket om att sexuella övergrepp inte bara drabbar flickor utan även pojkar. Ändå verkar du aldrig ens ha tänkt tanken att din son skulle kunna råka ut för något.

    Känner du till att det är minst lika vanligt att unga killar säljer sexuella tjänster som att unga tjejer gör det, för att ta ett exempel?

    Känner du till att pojkar och tonårskillar också kan bli groomade av snuskgubbar (och någon gång snuskgummor) på nätet?

    Jag undrar verkligen vem som är naiv här.


    Här kommer en massa bortförklaringar, typiskt härskarteknik. Klanka ner på andra när du inte har nåt vettigt att komma med.

    Sonen har suttit hemma större delen av sin tonår och först nu skaffat sig lite kompisar. Det finns anledningar till att jag inte behövt oroa mig så lägg ner den biten.

    Jag blev rejält utsatt när jag var liten för blottare och annat skit. Nu utsätts barn på nätet i större utsträckning men löper fortfarande risk "irl" att döma av mina erfarenheter och annat så handlar det inte alls bara om att sticka ut som du pratat om, detta gäller även på badplatser. Det handlar inte heller bara om pedofiler eller folk som glor.

    Undrar varför så många av er tror att detta är en fredad plats???
  • Anonym (Tål inte skuldbeläggande)
    Anonym (Tg) skrev 2020-06-30 15:05:57 följande:
    Så less på denna sidan. Hade inte skrivit klart sen skickade dubbletter.

    Du kan verkligen inte svara på om din 12-åring hade fått ha string-bikini eller ej utan att ursäkta det med båt annat, dvs hon hade inte fått bada alls själv. Men det var inte frågan, utan säg att du är med då. 10 eller 12.

    Nej jag finner det inte olustigt, däremot att barn ska ha vuxenkläder. Eller sånt som mer passar senare tonår.

    Och det är för mig märkligt att man VILL visa upp sin bakdel tillsammans med en massa andra släktingar, vänner osv. Hur man kan känna sig bekväm med det. Men det är såklart inte ok att bli stirrade på för det.

    Återigen är det inte en lika stor grej som att man verkar tycka att det är ok för barn att ha dessa plagg.
    Just det, DU finner det olustigt. Och försöker skylla på att det var ett problem att det fanns barnfamiljer (!) där. Det handlar alltså inte alls enbart om att skydda unga tjejer  mot snuskgubbar utan om dig och dina känslor.

    Jag hade inte köpt en G-string åt en 10-12-åring , men de svarta  trosorna du länkade till var ju som många påpekat för fan inte ens string, ungefär så där mycket av rumpan visar bikinitrosor av den klassiska modellen också om man ligger på mage och solar så vad gör det om en 12-åring har sådana på sig?

    Vad är förresten  egentligen"vuxenkläder" i dina ögon? Eftersom du har skrivit att det var olämpligt att du hade kortkort när du var tonåring så misstänker jag att du har en väldigt vid definition av vad "vuxenkläder" är.
  • Anonym (Tål inte skuldbeläggande)
    Anonym (Tg) skrev 2020-06-30 15:18:14 följande:
    Här kommer en massa bortförklaringar, typiskt härskarteknik. Klanka ner på andra när du inte har nåt vettigt att komma med.

    Sonen har suttit hemma större delen av sin tonår och först nu skaffat sig lite kompisar. Det finns anledningar till att jag inte behövt oroa mig så lägg ner den biten.

    Jag blev rejält utsatt när jag var liten för blottare och annat skit. Nu utsätts barn på nätet i större utsträckning men löper fortfarande risk "irl" att döma av mina erfarenheter och annat så handlar det inte alls bara om att sticka ut som du pratat om, detta gäller även på badplatser. Det handlar inte heller bara om pedofiler eller folk som glor.

    Undrar varför så många av er tror att detta är en fredad plats???
    Förstår du inte att det är just ensamma tonåringar utan vänner som ofta löper störst risk att bli groomade på nätet???

    Ja, du har redan berättat flera gånger att du blev utsatt för olika obehagliga saker under din uppväxt och jag antar att det är därför du enbart oroar dig för din dotter och inte din son, du ser dig själv i henne på ett annat sätt än i din son.

    Men du borde ta in att det finns /fanns  risker för din son också, att han är ensam och saknar vänner gör inte risken för att han ska utsättas för något mindre utan snarare tvärtom.

    Jag blev också utsatt för något riktigt, riktigt obehagligt när jag var barn. En gubbe som följde efter mig på väg hem från skolan , blottade sig och berättade vad han skulle vilja göra med mig. Vet du vad jag hade på mig vid det tillfället?
    TÄCKJACKA OCH TÄCKBYXOR.

    Senare fick jag veta att gubben den vintern lyckats förgripa sig på flera barn i området.

    Den otäcka erfarenheten skulle dock aldrig få mig att begränsa min dotters, eller min sons liv i onödan . Jag har självklart pratat med dem sedan de var små vad man ska göra om man blir antastad av någon vuxen eller något äldre barn och när det blev äldre dessutom om internetvett.
    Jag tror att det är ett mycket bättre skydd mot övergrepp än att försöka förbjuda min dotter att ha "vuxenkläder" tills hon blir 18 eller 20.
  • Anonym (Tg)
    Anonym (Tål inte skuldbeläggande) skrev 2020-06-30 15:33:35 följande:

    Just det, DU finner det olustigt. Och försöker skylla på att det var ett problem att det fanns barnfamiljer (!) där. Det handlar alltså inte alls enbart om att skydda unga tjejer  mot snuskgubbar utan om dig och dina känslor.

    Jag hade inte köpt en G-string åt en 10-12-åring , men de svarta  trosorna du länkade till var ju som många påpekat för fan inte ens string, ungefär så där mycket av rumpan visar bikinitrosor av den klassiska modellen också om man ligger på mage och solar så vad gör det om en 12-åring har sådana på sig?

    Vad är förresten  egentligen"vuxenkläder" i dina ögon? Eftersom du har skrivit att det var olämpligt att du hade kortkort när du var tonåring så misstänker jag att du har en väldigt vid definition av vad "vuxenkläder" är.


    Precis, jag kan ju bara tala för mig och du för dig. Märkligt vore det annars.

    Sen är vi flera som tycker att det är olämplig klädsel så uppenbarligen är det inte bara jag. Jag har skrivit barnfamiljer och även att det inkluderar MÄN.

    modellen jag la upp är enligt mig en sexig underdel som inte lämpar sig för 12-åringar.

    Med vuxenkläder syftade jag på stringbikini.
  • Anonym (Tg)

    Brazilian panty är i mina ögon inte nåt som passar en 12-åring.

  • Anonym (Tg)
    Anonym (Tål inte skuldbeläggande) skrev 2020-06-30 15:46:17 följande:

    Förstår du inte att det är just ensamma tonåringar utan vänner som ofta löper störst risk att bli groomade på nätet???

    Ja, du har redan berättat flera gånger att du blev utsatt för olika obehagliga saker under din uppväxt och jag antar att det är därför du enbart oroar dig för din dotter och inte din son, du ser dig själv i henne på ett annat sätt än i din son.

    Men du borde ta in att det finns /fanns  risker för din son också, att han är ensam och saknar vänner gör inte risken för att han ska utsättas för något mindre utan snarare tvärtom.

    Jag blev också utsatt för något riktigt, riktigt obehagligt när jag var barn. En gubbe som följde efter mig på väg hem från skolan , blottade sig och berättade vad han skulle vilja göra med mig. Vet du vad jag hade på mig vid det tillfället?

    TÄCKJACKA OCH TÄCKBYXOR.

    Senare fick jag veta att gubben den vintern lyckats förgripa sig på flera barn i området.

    Den otäcka erfarenheten skulle dock aldrig få mig att begränsa min dotters, eller min sons liv i onödan . Jag har självklart pratat med dem sedan de var små vad man ska göra om man blir antastad av någon vuxen eller något äldre barn och när det blev äldre dessutom om internetvett.

    Jag tror att det är ett mycket bättre skydd mot övergrepp än att försöka förbjuda min dotter att ha "vuxenkläder" tills hon blir 18 eller 20.


    Snälla du, sluta att förminska mig och mitt föräldraskap. Du är smått obehaglig som väljer att knäppa till mig på det här viset. Att du drar in min son i diskussionen. Jag nämnde att han vart utan vänner just för att han inte vart ute och hängt med folk i detta sammanhang. Jag har haft koll på vad han sysslar med och pratar öppet om risker med nätet.

    Du tror att det ena måste utesluta det andra. Att jag inte pratar med mina barn bara för att jag inte vill att hon har stringbikini, som hon för övrigt inte tänkt en tanke på att ha.
  • Anonym (Tg)

    Ja det är väldigt rökigt att du råkat ut för det, trots att du bara berättar det för att visa att det inte handlar om vad man har på sig. Det var jag aldrig sagt, däremot att det ökar riskerna.

Svar på tråden Varför "tillåter" ni föräldrar era barn och tonåringar sola med string-bikini?