• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • toenail
    Msofie skrev 2020-08-08 11:49:38 följande:

Haha ja, jag kan säga att jag visste jack shit om fertilitet när jag började! Jag och min kille hade en föreställning av att vi slutat skydda oss och Bam så blir man på smällen, för de är alltid det man har hört. Detta är 5 försökte (försökt sedan slutet av februari) och jag önskar verkligen att jag hade vetat innan att detta inte alltid är en dans på rosor. Men försöker hålla hoppet uppe, 6 månader är fortfarande inom det "normala" spektrumet då att säga. Hoppas det går vägen för er snart!

Min kille tror ju att man blir gravid oavsett när man har sex i sin cykel och när jag förklarat att det är en 30% chans så har han svarat i stil med: Men varför finns det så långa oönskade barn i världen då?

Haha, så jag hoppas att han också blir mer medveten om att det kan vara svårt.

Okej, ja 6 månader är ändå okej. Blir du ledsen varje gång du får din mens? Har du fått någon oro än? Försöker mest förbereda mig för om jag inte får ett plus, att inte få panik..
  • Msofie
    toenail skrev 2020-08-08 13:04:59 följande:

Min kille tror ju att man blir gravid oavsett när man har sex i sin cykel och när jag förklarat att det är en 30% chans så har han svarat i stil med: Men varför finns det så långa oönskade barn i världen då?

Haha, så jag hoppas att han också blir mer medveten om att det kan vara svårt.

Okej, ja 6 månader är ändå okej. Blir du ledsen varje gång du får din mens? Har du fått någon oro än? Försöker mest förbereda mig för om jag inte får ett plus, att inte få panik..

Clareblues hemsida förklarar fertilitet på ett bra och enkelt sätt, han borde kanske kolla där?

se.clearblue.com/hur-blir-man-gravid

Tänker väl att beroende på när man har ÄL under cyklen så kan olika kvinnor bli gravida under olika stadier i cyklen. Någon har sina fertila dagar runt CD 10 och andra runt CD 25. Men man kan bara bli gravid under de 5 dagarna runt ägglossningen.

Jag är en ganska easy going person som sällan oroar mig i onödan och när vi började denna processen var jag typ, vi tar de som de kommer och litar på kroppen, typ så. Nu vill jag inte alls projicera mina känslor på dig, men detta är det värsta jag har varit med om. Tänker på att bli gravid säkert 50 gånger om dagen och vill gråta över att det varje dag haha. Trodde aldrig att det skulle ta sån här "långt" tid. Dagarna fram tills mensen känns det som jag ska bli galen då jag överanalyserat varenda känsla i kroppen. Varje månad när jag fått min mens har det känns som en otrolig sorg. Har dessutom katastroftankar i och med mina långa cyklar och att något ska va fel. Ja du hör ju!

MEN med det sagt kanske det inte alls blir så för dig! Vi alla är olika och hanterar saker olika. Och förhoppningsvis kanske du hanterar det bättre än jag eller får ett plus tidigt. Men vi på denna sidan finns varje fall här för att bolla tankar och känslor, något som hjälpt mig otroligt : )
  • Msofie
    schulia1 skrev 2020-08-08 13:34:36 följande:

Det är ingen tvekan om ett plus längre!!!! JAG ÄR I CHOCK <3 (BIM-2)

ÅHH så glad jag blir för din/er skull, så fantastiskt!! Hoppas allt går bra för er nu och hoppas vi ses i någon gravid grupp i framtiden haha!
  • NiMi12
    PelloBello skrev 2020-08-08 11:53:01 följande:

15 dagars lutealfas med spottings äl+14 kväll. Alltid samma. Så onsdag kväll börjar det, torsdag mens.

Då äl det ju fortfarande tidigt. Inte många som får plus äl +10 om du har BIM fem dagar senare. Så det finns fortfarande en god chans till att plussa :)
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 09:18:45 följande:

Åh ja!! Väntar med spänning <3

Har du liksom känt något spec? Tempar du?

Tempar inte. Kolla mitt senaste inlägg i tråden, det är helt klart ett + med CB <33 Jag har denna vecka haft väldigt svag molvärk, lite ömma bröst och tjocka flytningar. That?s it. Men nu när jag skriver det så inser jag att allt detta är symptom, haha.
  • Ellen94

Ändrar min bim :)

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

10/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Srce, 33 år, andra barnet

12/8 Piiigeliiin, 32, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

13/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

13/8 Mikkans, 27 år, första barnet

13/8 MyLilla86, 34 år, andra barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Plingiz, 31 år, tredje barnet

16/8 Bäbiiiis, 35 år, tredje barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

23/8 ellen94, 26 år, första barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

31/8 Canama, 31 år, andra barnet

• Ellen94
    EllieB skrev 2020-08-08 14:54:40 följande:

Ska räkna som kört denna månad va? Har bil typ idag eller imorgon

Ser inget tyvärr :( men litet hopp finns ju alltid till mensen kommer. Hoppas!!
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-08-08 14:32:32 följande:

Tempar inte. Kolla mitt senaste inlägg i tråden, det är helt klart ett + med CB <33 Jag har denna vecka haft väldigt svag molvärk, lite ömma bröst och tjocka flytningar. That?s it. Men nu när jag skriver det så inser jag att allt detta är symptom, haha.

Wow jag såg.. Supertydligt! Stort stort grattis <3

Haha okej, ja då faller bitarna på plats nu!
Svar på tråden BIM Augusti 2020