• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-08-07 13:47:29 följande:

Asså nu känner jag mig lite dum.. Men lutealfasen är ju efter ägglossningen.. Men efter ägglossningen så lever ju ägget i max 24h därefter bildas ju gulkroppen som bildar progesteron =tempen går upp.. Min app räknar från dagen tempen gick upp och höll sig hög(men detta är ju då ett dygn egentligen efter själv ägglossningen..) När räknas då egentligen lutealfasen? Är det från äl eller när tempen gått upp/ägget dör? Förstår någon? xD

Har läst att man ska räkna lutealfasen ett dygn efter att man är som mest fertil. Borde ju då rimligtvis vara ett dygn efter fullt uslag på ältest och att tempen går upp i samband med det?
  • Entusiastisk
    saraama skrev 2020-08-07 15:02:31 följande:

Har läst att man ska räkna lutealfasen ett dygn efter att man är som mest fertil. Borde ju då rimligtvis vara ett dygn efter fullt uslag på ältest och att tempen går upp i samband med det?

Ja men lite som tempapparna räknar då :) tack för svar! Det låter ju rimligt isf
  • Tildasafira

Halloj!

Följt er härliga energi här inne ett tag<3

Tog ett test imorse som jag tycker är svagt positivt, är på äl+10.

Men är livrädd då jag fått svaga plus nästan varje månad de senaste 4 månaderna som liksom inte blir starkare och som slutar i kemisk grav vad jag förstår. Vill min kropp stöta i från sig det eller vad kan det handla om? Har även haft ett utomkveds för några år sen, så det gör mig ju såklart också orolig..

Ser ni detta som positivt? Självklart kommer jag ta ett nytt test om några dagar, men oron äter upp mig om att min kropp inte vill sig!!

• Plingiz

Ser att jag trillat bort så lägger in mig igen.

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

10/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Srce, 33 år, andra barnet

12/8 Piiigeliiin, 32, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

13/8 Mikkans, 27 år, första barnet

13/8 MyLilla86, 34 år, andra barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Plingiz, 31 år, tredje barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

31/8 Canama, 31 år, andra barnet

• Canama
    saraama skrev 2020-08-07 08:28:44 följande:

Jag fick mens idag men hänger nog också kvar här lite också då nya bim blir 1/9.

Jag kommer bli bättre på att ta mina vitaminer. Rädd att jag ligger lågt på D-vitamin och magnesium (gjort det förr enligt prover) och det gynnar ju inte fertiliteten. Nu ska jag ta denna tid till att hitta tillbaka till mina rutiner igen efter semestern. Tillbaka till bra kost och träning =)

Vilken dag blir ÄL för dig? Hur länge har ni försökt?

Tråkigt med mens, men kul att någon hänger kvar med mig till slutet! Som någon skrev så har ju dessa BIMtrådar en tendens att dö på slutet.... ÄL är nu beräknat till 17/8 (CD13). Ska testa med LHstickor också, tempa kan jag tyvärr inte pga störd nattsömn.... Det här borde bli fjärde aktiva försöket. Har inte haft något skydd sen dottern föddes förra sommaren och fick tillbaka mensen snabbt (3 mån) trots helamning! Vilken dag blir din ÄL som de ser ut?
    H0nd3ndär skrev 2020-08-07 10:09:50 följande:

Amningen ställde till det mycket för mig. Fick för kort lutealfas. Förra cykeln vart första vi reducerade kraftigt och då ökade lutealfasen med 2-3 dagar och slutade på ca 11 dagar. Men å andra sidan är det många som blir gravida trots friamning.

Vi är många som har bim sent denna månad så förhoppningsvis blir inte denna månad lika öde på slutet som exvis förra månadens!

Ja, jag tror amningen kan vara boven här. Jag fick tillbaka mensen snabbt efter förlossningen men dotter har på senare tid velat amma rätt så ofta nattetid..... Så nu har jag henne på nedtrappningsschema ;) Funkar bra hittills! Tror hon också bli störd av att vakna och ?måsta? amma på nätterna.

Hoppas vi får en spurt med massa plus i slutet av månaden :D
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-08-07 08:21:36 följande:

JAHA girls, då kör vi igen då! Får tydligen en chans till denna månad ser de ut som, nytt BIM 31/8....... Så jag lär ju vara ensam kvar här på slutet, men det ska väl funka det också! Får se när ÄL kommer denna månad, kanske blir BIM i september... men jag hänger kvar här! Tänker inte ge upp augusti än banne mig!

Några saker jag tänker ändra på nu.

1. Äta bättre, mer grönsaker, skippa socker och fikabröd (i större utsträckning iallafall)

2. Få in lite mera träning, det mår jag bra av.

3. Ställa krav på dotter att det eviga bröstsnuttande på nätterna slutar NU. Har kört två nätter med -kravet- att hon inte får äta mer än var tredje/fjärde timme. Och det känns som hon faktiskt sover bättre!

Kommer inte ihåg hur gammal din dotter är om du skrivit det någonstans?:)

Min dotter var äntligen redo i slutet av maj att trappa ner.. Vi berättade att brösten sov när vi tände nattlampa så var den tänd så gick det inte att amma men att hon gärna fick dricka från flaskan(hon fick vanlig mjölk som är hennes andra favoritdryck). Första månaden vaknade hon ff rätt ofta(jag ammade ca 5 ggr/natt). Min dotter blev 2 i april. Men den senaste månaden har hon sovit hela natten!!!! Hon behöver knappt ens kissa på natten längre! Sen ammar hon för att somna och sen när hon vaknar och min kropp kom direkt i fas på dagen! Fick äl bara 4-5dagar efter nedtrappningen.. Har även hört fler där barnen sover bättre efter amningstopp på natten.. Lycka till <3
  • Ellen94
    CvKs skrev 2020-08-07 13:26:47 följande:

Tog detta nu precis,alltså inte med morgonurin.

Hållt mig i ca 2,5h.

Ser jag i syne?

Törs inte ta ett digalt än. Fast att jag vill haha.

Så rädd för att bli besviken.

Svårt att se, bilden blev rätt liten. Om du har närmare bild så kanske det är lättare att se:)
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-07 13:16:40 följande:
    Faktiskt igårkväll så bröt jag ihop till en film(brukar vara en bra grej för mig att släppa ut ånga) såg "miracles from heaven" på netflix, omg har knappt gråtit så mkt till en film. Har de senaste 10 åren haft liksom svårt att släppa ut mina känslor ibland och spec sen jag träffade min man för jag gillar inte/har svårt för att må dåligt/visa starka(ilska och sorg) känslor inför folk.. Efter det kände jag mig liksom pånyttfödd.. Haha, så kanske bara var det med en normal mix av lutealfas-känslor.. Men tack så mycket för din input! Skönt att kunna ha er att ventilera och diskutera med<3

Det bör finnas på svtplay, vi har inre heller vanlig tv :) så kanske du kan hitta det någonstans på intranätet om du vill :)

Håller helt med kommunikationsstilarna.. Är nog rätt likadan när jag väl är bekväm kan man dra igång :)

Well, jag måste vara aktiv för att må bra mentalt och jag märker också när jag tränar lite mindre att jag sover sämre... Det började liksom lite som en strategi för min mentala hälsa och sen har jag fortsatt så det är liksom en del av min vardag.. Sen gör jag efter vad kroppen känner för och orkar.. Ibland blir det yoga och ofta gymmar jag(har byggt ett gym på balkongen). Men jadå, blev både yoga igår och idag :D mysigt! Kan tipsa om boho beautiful på Youtube ifall du vill göra guidad yoga :) vad har du gillat att träna förut eller om du orkar liksom?

Åh typiskt, men oftast får man ju inte tydliga symptom förrän efter bim.. Jag hade inga direkta symptom förrän precis vid bim med dottern.. Så hoppet är ju inte över förrän mensen kommer :)

Jag får vänta till imorgon hur min temp vill bete sig.. Blev så förvirrad i morse antingen kan det vara en implantationsdipp eller så är den fortsatt hög, eller ja, så är den bara låg.. Hört att tempen är som lägst mellan 3-4 så man inte ska mäta då.. Och sen så har ju inte tempen verkat vara känslig för mina uppvak innan så osäker vad jag ska räkna.. Men men - oavsett vad så kan jag ju bara vara gravid eller inte oavsett temp.. Men hade varit fräckt med en implantationsdipp ju! Hihi.. Men men :) nu är du nära bim iaf och får snart veta.. Hoppas såååå mycket för din skull att du får ett plus nu!!! Önskar så mycket för dig och Jenzia <3 tror min bim egentligen är den 13/8 hade en lutealfas på 13 dagar förra månaden iaf.. Men det återstår att se :) skrev 14 i bim listan, bättre att ha lite marginal.. :p

Hoppas du får en fin dag goding<3

Vad har ni för planer(eller gjort idag, om du inte läser från ikväll :)

Hörs ikväll! Kram <3
    Lutealfasen börjar när ägget har släppt, så ett dygn efter Lh-peak (om ägget släpper sen) låter bra. :) Jag brukar räkna från att tempen börjat gå upp.

Men ååh, vännen! Det är så himla skönt att få bryta ihop sådär ibland och bara tokgråta, särskilt om man har svårt för det inför andra. Skönt att det hjälpte, och att du mår såpass mycket bättre! Jag har ibland svårt att gråta inför tom maken och mamma, men sen pappa dog så har det blivit betydligt mer av det också och det är ju så frigörande. Allt som minskar på kortisolet är bra och härligt. :) Läkande gråt, älskar det.

Jo, jag kan nog också känna det där ibland. Inte för att jag normalt sett sover dåligt, men det är alltid lite extra bra efter en lång och fysiskt aktiv dag. :) Vad grym du är som byggt ett gym bara sådär! :O Och jag blir alltid imponerad av alla som bara kör på med motion, för mig är det oftast ett helt projekt för jag är en riktig liten latröv. :P Har inte riktigt hittat den perfekta motionsformen för mig själv än, red när jag var liten vilket var jättekul men är lite rädd för hästar (plus dyrt), är inget vidare på att simma, avskyr att jogga eller springa, och styrketräning är för jobbigt. :P Undanflykter, jag vet. Har kört yoga hemma i omgångar och det funkar okej, vig som ett kylskåp dock. Fitnesskickboxning var nog det jag tyckte var roligast, ta ut lite frustrationer och sådär, men det är dyrt och man ska gärna ha någon att gå med känner jag. :) 

Du har så rätt, tack för påminnelsen! Tjatar ju själv om att hoppet är inte ute förrän mensen kommit. :) Jag brukar ha en hel del symtom innan BIM, men det är ju endon som spökar med allt från värk till illamående och trötthet, mm. 
    Jag såg ditt inlägg om tempen, det lät aningen förvirrande ja. Så himla jobbigt också att man måste vänta ett helt dygn innan man kan se nästa "steg", bra om man har tålamod (vilket jag INTE har, haha). Jag mätte knasigt imorse med, men har gjort det så många ggr förr så jag vet ändå vad jag ska leta efter. :) Men hoppas det var en implantationsdipp för dig! På äl+7, som du väl är på, så ligger det ju bra i fas. :) 

Här har det varit luuugna puckar idag, jag och mamma har hängt på en filt i trädgården och tittat på hundarna och hönsen, och läst våra böcker. :) Blir väl nån film nu till kvällen, och har mensen inte kommit till imorgon bitti och tempen är fortsatt hög så blir det nog ett litet test.... :P

Hoppas du haft en fin dag med, vad har ni hittat på? :)
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • CvKs
    Ellen94 skrev 2020-08-07 17:59:07 följande:

Svårt att se, bilden blev rätt liten. Om du har närmare bild så kanske det är lättare att se:)

Såg det när den väl laddades upp. Suck. Sen är ju som sagt upplösningen här på fl rättvis :) men här kommer en till,förhoppningsvis bättre. Samma här,nedre har jag bara sänkt ljusstyrkan på.

• CvKs
    CvKs skrev 2020-08-07 18:10:39 följande:

Såg det när den väl laddades upp. Suck. Sen är ju som sagt upplösningen här på fl rättvis :) men här kommer en till,förhoppningsvis bättre. Samma här,nedre har jag bara sänkt ljusstyrkan på.

Inte rättvis ska det stå förstårs :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020