Amidina skrev 2020-08-01 17:48:38 följande:
Alltid! :) Visst är det roligt att lära sig nytt och ta del av hur andra ser på det här med hälsa. Jag tycker det är extra kul när det dessutom är förankrat i vetenskap. :)
Ska också satsa på att boosta upp mitt östrogen naturligt och rejält om det blir en ny cykel nu i augusti, har redan börjat äta mer smör och ost.. :P
Ja, det är så himla drygt när den dippar och sen kanske går upp lite igen och sen dippar igen och mensen dröjer. Jag blev tokig på det, så det är rätt skönt att slippa. Ibland dubbelkollar jag samma morgon som mensen är beräknad, detta galna kontrollbehov alltså.. men då är det iaf inte flera dagar innan.
Såg att du var lite mer pepp och pigg nu, så himla skönt! De deppdagarna är inte att leka med alltid, så det är riktigt skönt när man får brytet och östrogenet kan få börja öka igen och man mår bättre. Vilken dag är du på nu?
Tack så mycket, och detsamma fast denna cykeln nu då. ;) Håller sig vädret fint så blir det nog lättare, kan åka och vandra eller bada eller fixa nåt av de tusen grejerna som väntar hemma. :P
Det är ju fantastiskt hur mycket information det finns! OM man väl får reda på vad man ska söka efter visserligen

Jenny Koos verkar vara unik i sitt slag här i Sverige. Glad över att jag äntligen tagit mig tiden att gå igenom hennes Insta och Blogg, och lyssnat på pod:ar med henne. Om jag inte redan lagt ned massa pengar på kosttillskott denna månaden hade jag prenumererat på hennes webinarium, men får bli nästa månad. Har du sett dem?
Tänker du hoppa letrozol om det blir en ny cykel? Verkar inte alls vara någon härlig medicin :-/
Det blir att äta mer LCHF denna månaden, maken älskar det!

Och från idag är vi båda helt koffeinfria! Får se om maken också kan sluta med whisky och hålla sig till 1-2 glas vin ett par ggr i veckan
Hur lång är din lutealfas? Är den alltid samma antal dagar? Blev ju så förvirrad av att jag bara hade 12 dagar (räknar äl+1 till dagen innan mens) denna månaden. Var helt säkert på att den var 14 dagar ju! :-/ Men jag är glad att jag börjat tempa nu så jag får bekräftat äl! Imorgon börjar jag igen och nu blir det att testa att tempa vaginalt
Det är tusan inte lätt att ha kontrollbehov när man försöker bli gravid

Jag kämpar med allt vad jag har, fattar inte att maken är så cool som han är. Han är liksom så säkert på sin fertilitet, medan jag är osäker och tvivlar, vill analysera och boosta med vad jag kan. Aja, han äter iaf alla piller jag föreslår
Idag är det CD3, känns som om jag är pånyttfödd, haha!

Och nu tänker jag tre månader framåt och löpande, då jag förstått att vad jag gör, hur jag mår och vad jag äter påverkar min fertilitet om tre månader. Men så klart finns det chans innan dess också
Hur mår du idag?

Går dagarna liiite fortare? Har du lyckats komma ut på utflykt eller igång med något projekt hemmavid?

Jag är så dålig på sånt! När helgen kommer vill jag bara känna mig fri och inte ha så många måsten. Särskilt denna sommaren, då jag faktiskt inte har eller komma ha så mycket semester (självvalt då jag var ledig hela januari och var på Hawaii med maken!).
Spänd på att följa dig fram till BIM!

Antar att jag kommer vara runt äl då. Kram!