Jenzia skrev 2020-08-03 15:50:27 följande:
Jag ska föreslå att han i a f hoppar alkoholen under min fertila period. Stackarn är annars lite deppig just nu, han slutade tvärt med kaffe igår och har haft ryslig huvudvärk. Ja jag med idag :-/ Om jag hade vetat att kaffe var så rackarns dåligt för fertiliteten hade jag lagt av redan i höstas!
Vad härligt att höra att ni slapp IVF Jag hoppas också på att slippa, men vi får väl se vad utredningen i höst kommer visa. Jag är ju lite äldre, fyller 37 år i höst, så jag förstår att det är liiite sämre odds då för att bli gravid naturligt. Har heller aldrig varit gravid tidigare i livet, så vet inte att jag faktiskt funkar, om du förstår hur jag menar.
Fick ni någon förklaring till varför första graviditeten tog 4 år? Låter ju lovande med att du snabbt blev gravid nu igen, även om det blev missfall. Så himla tråkigt att höra, verkar tyvärr vara rätt vanligt =(
Hoppas det snart blir ett plus igen för dig!
Ja det låter bra, just när det gäller alkoholen vill jag minnas att det återhämtar sig rätt snabbt när man slutar så det lär väl räcka att han håller upp under den fertila perioden. Vi har aldrig slutat med koffein men har hört att det kan vara dåligt... men fy sån huvudvärk är inte kul, men det borde gå över om ett par dagar! Finns ju dessutom koffeinfritt kaffe som man kan dricka om man vill ha själva känslan av att dricka kaffe åtminstone :P
Jo, dom tror det var sköldkörteln. Hade rätt så kassa värden där och sen tar det tydligen ett bra tag när man börjat medicinera innan kroppen liksom fattar att det är lugnt. Började med medicin i dec 2015 och blev gravid i början på 2018.... gjorde en abort en gång när jag var 22 så hade vart gravid ju men att saker ändras ju när man bli äldre och i mitt fall så var det sköldkörteln som blivit dålig. Är ju jättevänligt med sköldkörtelproblem, var 10e kvinna har det har jag läst!
Ja det är ju rätt så vanligt. Har nästan tänkt att det lär väl hända en någon gång i livet att man får missfall så nu hoppas jag att det var min gång och att det går bättre nästa gång! Håller tummarna för er också såklart!!
Jag hade positivt äl test för 3 dagar sen så nu blir det låååång väntan :P