• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Trean2021

Tog ett test imorse som först var negativt men när jag skulle slänga det en timme senare finns det ett streck. Är på BIM -3 eller -4. Vad tror ni, kan det vara positivt på riktigt eller ska jag bortse från det helt?

• Svalan5
    Trean2021 skrev 2020-08-04 08:06:51 följande:

Tog ett test imorse som först var negativt men när jag skulle slänga det en timme senare finns det ett streck. Är på BIM -3 eller -4. Vad tror ni, kan det vara positivt på riktigt eller ska jag bortse från det helt?

Exakt samma sak hände en vän till mig för ett år sen, idag har hon en liten son. Håller tummarna. Lycka till! :D
  • Lillaälta
    Trean2021 skrev 2020-08-04 08:06:51 följande:

Står på testen att man ska kolla inom visst intervall. Om du ser i efterhand så är detta inte ngt att gå på. Vänta till BIM och ta nytt test.
  • PelloBello
    Entusiastisk skrev 2020-08-03 20:32:11 följande:

Hur ser din kurva ut ?

Det känns ju inte som att test, sekret och ffa temp skulle ljuga sådär?!

Nej, vattniga flytningar har jag bara haft innan äl eller då om äl misslyckades och behövde äl igen.. Men fertilt sekret är ju konstigt i lutealfasen tycker jag?! Jag är på äl+4 och har bara krämiga flytningar...

Såg ngt om svamp men det hade du märkt, för det kliar en hel del :P Sen tror jag det mer är gryniga flytningar..

Hm.. men  ja, bifoga din kurva om du kan så kan vi se om vi alla kan hjälpas åt? Du har inte känt på din tapp?

hm, känns för tidigt för att det skulle kunna ha att göra med en ev graviditet också!?

Tempen är inte hundra då jag haft semester och vaknat lite olika tider. Men ff kunde ändå bekräfta äl som stämmer med sekret och tapp. Jo, jag känner på tappen. Vet inte om du är van vid ff? Hso=high soft open.

Har varit gravid 4ggr och kan inte minnas vattniga flytningar i lutealfasen dom gångerna. Kan ju vara en tillfällighet förhoppningsvis. Tempen känns för hög för att ha missat äl och nu försöka äl igen. Får se hur det fortskrider kommande dagar.

• Anonym (Hållertummarna)
    annikandy skrev 2020-08-03 22:37:07 följande:
    Åh känner igen mig, gjorde likadant förra månaden läste igenom hela fl för att hitta folk som plussat sent osv. Tog ett test och blev galet deppig när det var negativt. Hur har det gått för dig, mens i sikte? Google e verkligen på gott och ont.

Hur gammal är sonen? :)

Här har ingen mens kommit ännu och jag har inte testat än. Om ingen mens dyker upp imorgon ska jag köpa ett test. Känns som man håller andan varje gång man går på toa.
    Anonym (Hållertummarna) skrev 2020-08-03 16:52:00 följande:

Tänkte imorse att jag hoppar att testa då det kändes som mens på väg.. nä ingen mens.. höll mig i 4h och testade nu på eftermiddagen, negativt.. För egen del känns det som det är psykiskt, läst om alla tidiga graviditetssymptom och sen fått dom.. När jag var gravid med sonen hade jag inga symptom, sen mens fick mig att testa då. Vill bara ha mensen nu så man känner att det börjar om, men psyket får den säkert att inte komma.. idag har jag googlat på "sent plus efter bim" och läst massor :D

Hur har det gått för dig?

Åh som jag känner igen mig. Förra månaden hade jag alla symtom man kan ha, lusläste hela fl vad det gällde symtom. Ändå har jag vart gravid fyra gånger innan. Men så deppig jag blev när testet blev negativt trots alla symtom. Fl och Google finns verkligen på både ont och gott.

Har du fått någon mens? Hur gammal är sonen?

Här har ingen mens dykt upp. Har den inte dykt upp imorron så köper jag ett test tänker jag. :)
    Känns som hjärnan spelar kroppen ett spratt! Fortf ingen mens.. fortf negativt gravtest... fortfarande illamående på morgonen (sen förra onsdagen). Funderar på när man ska söka läkare för illamående snart en vecka känns inte heller rimligt..men hade gärna velat få mens först.. 

Nu googlas det på "plussat sent, hur långt efter bim har du plussat, varför illamående" :) Jag måste sluta googla :) 

Sonen är 6 och vill verkligen att vi ska skaffa en bebis :) Själv fyller jag 40 snart så inser ju att åldern kan göra det svårare.. 
  • Trean2021
    Svalan5 skrev 2020-08-04 08:15:08 följande:

Exakt samma sak hände en vän till mig för ett år sen, idag har hon en liten son. Håller tummarna. Lycka till! :D

Tack! Hoppas att jag kan komma iväg idag och köpa lite fler tester så jag kan testa imorgon igen :)
  • Trean2021
    Lillaälta skrev 2020-08-04 08:15:09 följande:

Står på testen att man ska kolla inom visst intervall. Om du ser i efterhand så är detta inte ngt att gå på. Vänta till BIM och ta nytt test.

Tack för svar! Ska försöka vänta men skulle vilja ha ett till test för att se om det visar något ;)
  • Entusiastisk
    PelloBello skrev 2020-08-04 08:43:01 följande:

Tempen är inte hundra då jag haft semester och vaknat lite olika tider. Men ff kunde ändå bekräfta äl som stämmer med sekret och tapp. Jo, jag känner på tappen. Vet inte om du är van vid ff? Hso=high soft open.

Har varit gravid 4ggr och kan inte minnas vattniga flytningar i lutealfasen dom gångerna. Kan ju vara en tillfällighet förhoppningsvis. Tempen känns för hög för att ha missat äl och nu försöka äl igen. Får se hur det fortskrider kommande dagar.

Använder också ff :)

Tycker väl din analys låter rimlig och att äl skett med tanken på kurva och symptom..

Så i guess de vattniga flytningar förblir ett mysterium..^^
  • Anonym (Hoppas ändå)

Någon här som har bra koll på tester? :)

Vilket är det "bästa" testa tidigt graviditetstestet?

• Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-08-03 21:37:45 följande:

Oj, vad alla skriver när jag väl börjat läsa ikapp har jag inte hunnit sitta vid mobilen längre.

Vi "råkade" fälla 9 trädstammar på tomten som vart sjuka och behövde ner i veckan. Så just nu är det extra mycket att dona med. Så glad att bo i hus men oj så mycket mer att göra än lägenhet.

Tror jag missat det där med att kaffe inte skulle vara så bra för mannen. Min man dricker uppåt 1l/dag. Någon som har tid att förklara varför det inte ska vara så bra?

Är på cd6 idag och blöder fortfarande om än lite. Förra mensen blev 9 dagar så hoppas denna blirlite kortare. Blöder generellt väldigt mycket under mensen men har ingen direkt mensvärk så är ändå ok.

Länkar till vulverines förklaring om koffein :)

www.vulverine.se/blogg/kaffe/
Svar på tråden BIM Augusti 2020