• LedsenMama

ÅNGEST över valp omplacering!

Hej,

Jag mår inte bra jag har MYCKET ångest och inte kan sluta gråta och vara riktigt ledsen!

Vi har pratat i flera år om att skaffa hund då vi har bara ett barn i skolåldern, vi ville ha en fjärde familjemedlem som kan dela med oss vardagen och alla roliga aktiviter vi gör. Efter mycket sökning hittade vi det mest FINASTE valpen man kan tänka sig, hon är så fin och smart, snäll och modig. Eftersom jag har inga hursomhelst hund erfarenhet var första veckan mycket TUFFT med henne, kiss överallt, vägrade att äta mm andra veckan började bli lite bättre och vi började få in rutiner. Det som hände är att jag började känna mig otrolig STRESSAD och överarbetad, sov mycket dåligt, hade väldigt litet tid för mig själv och för mitt barn, min man hjälpt också såklart men jag kände mig utbränd, helt slut och bara ovanligt trött. Det var mycket mer jobb och ta hand om en valp än vad jag trodde. Min man hittade ett par med mycket hund erfarenhet och frågade om de kan ta över valpen (INTE SÄLJA HENNE) och de tog henne för en vecka för att känna hur det är och ta hand om en valp då var det ca 10 år sedan de hade en valp. Problemet är att jag SAKNAR henne otroligt mycket!!! Jag kan inte sluta gråta, Jag kan inte sluta tänka på henne, jag drömmer om henne,  jag känner mig en riktigt hemskt människa som har svikit och övergett denna fina hund. Jag bad min man flera ggr om att be paret att lämna tillbaka hunden men han vägrar då han vill hålla sitt ord om en vecko- provning! 

Hon tog över familjen och vardagen och jag var inte bredd på det! 

Jag är mycket besviken på mig själv och är full med ångest. Hela veckan har jag nu gråtit och min bostad känns MYCKET tomt utan henne! 

Jag SAKNAR min valp jag vill att hon ska komma tillbaka hem igen

• Svar på tråden ÅNGEST över valp omplacering!
  • EvilNala
    LedsenMama skrev 2020-07-26 21:37:22 följande:

Nej såklart inte till varje pris! Men det är vad mitt hjärta önskar! Jag vill att hon ska komma tillbaka hem!

Att ditt hjärta önskar det betyder inte att de är en bra idé, det blir synd om hunden. Låt den stanna i ett hem som kan ta hand om den
  • Starka
    LedsenMama skrev 2020-07-26 22:08:59 följande:

Håller med 100%

Så härligt att du enbart tar till dig råden som håller med ditt stackars hjärta

Du har ju redan bestämt dig eller hur? Du ska hem hunden oavsett om det är bra för den eller inte för du är ju ledsen.
  • Liindsi

Tråkigt när man försöker ställa frågor och komma med råd och inte får nån respons alls.

Lämnar tråden men hoppas att du kommer fram till vad som är bäst för valpen.

• Starka
    Dethärärmittnamn skrev 2020-07-27 00:34:13 följande:

Om man ballar ur såpass snabbt skall man icke skaffa djur.

Blir riktigt förvånad faktiskt.

Håller med. Tänker på alla jobbiga perioder som kan komma med djur. Har tex en hund med skadat framben just nu som endast får koppelrastas små små korta kisserundor. Trots så mycket mental stimulans jag kan komma på och hon utföra så har det denna veckan varit en orgie i förstörelsemani, saker hon inte ens gjorde när hon var valp. Strimla allt hon får tag i senast idag hittade hon en tvättsvamp som hade ramlat ner

Så nu ska vi hålla bajsvakt enligt veterinären så det kommer ut och hon inte blir förstoppad osv Jippie
  • Dethärärmittnamn
    Starka skrev 2020-07-27 00:43:55 följande:

Håller med. Tänker på alla jobbiga perioder som kan komma med djur. Har tex en hund med skadat framben just nu som endast får koppelrastas små små korta kisserundor. Trots så mycket mental stimulans jag kan komma på och hon utföra så har det denna veckan varit en orgie i förstörelsemani, saker hon inte ens gjorde när hon var valp. Strimla allt hon får tag i senast idag hittade hon en tvättsvamp som hade ramlat ner

Så nu ska vi hålla bajsvakt enligt veterinären så det kommer ut och hon inte blir förstoppad osv Jippie

Att ha djur (åtminstone de större varianterna av husdjur) är nästintill som ett till barn.

Jag tänker också på när de blir gamla och får krämpor: det är ju än jobbigare och känslofyllt.

Hoppas allt löser sig för er!
  • mari123
    GGN skrev 2020-07-26 20:57:55 följande:

Stackars hund...

FAST man får ju försöka tro att vovven hamnat hos folk som har TID och ORK med den? Han hade knappast hunnit fästa sig vid TS och det verkar mest varit kaos? Det ideala vore att alla som ska skaffa sin FÖRSTA hund fick gå en utbildning på ett par dar....en helg(?) Få höra om alla problem som KAN uppstå och att när man skaffar hund så är det inte "bara" ett husdjur utan så mkt mer. Jag har katt och vi lever ihop och har bara glädje av varann. Vi gosar och pratar när vi vill annars sköter vi oss själva.
  • lostandfound
    Dethärärmittnamn skrev 2020-07-27 00:34:13 följande:

Om man ballar ur såpass snabbt skall man icke skaffa djur.

Blir riktigt förvånad faktiskt.

Exakt - då är man inte mentalt redo och mogen för husdjur.
  • Alessia
    å din man är långt ifrån ensam. Han är däremot stark som inte lever ut sina lustar. Att dessutom erkänna det för sig själv och dig är starkt. Och om jag vore du så skulle jag alltid hålla ögonen öppna, jag skulle inte släppa ner garden för med internet så är det bara ett klick bort och så har han gjort ett övertramp

Jag är av den radikala uppfattningen att nästintill alla män tänder på tjejer som genomgått puberteten. Inte aktivt och det är absolut inte alla som lever ut detta. Men hade det kommit till kritan och hade man radat upp ett gäng män framför en naken yngre tonåringar så hade dessa män fått erektion. Det ligger i mannens natur. Och nu talar vi alltså om tjejer som genomgått puberteten, inte småbarn.

(Olivia)

Absolut att Olivia rätt - flertalet män oavsett ålder - skulle reagera sexuellt på potentiellt tillgängliga unga tjejer, men alla tillstår det inte - tabu! - och långtifrån alla lever heller inte ut sin sexualitet gentemot tjejerna. Flertalet visar alltså inte att de är sexuellt attraherade, döljer det ordentligt.

Värre är då de slemma typer som tror att de själva är attraktiva för dessa tjejer och beter sig därefter. Jagar aktivt efter tjejerna. Män med mage, grådaskigt skägg, taskiga tänder som fiffats upp med alldeles för vita fasader och ibland alldeles för ungdomliga kläder. Om någon tjej lockas av detta är det i regel tjockleken på plånboken som lockar.
    Gubbsjuka kallas det visst!
  • Alessia
    Alessia skrev 2020-07-27 13:08:18 följande:
    å din man är långt ifrån ensam. Han är däremot stark som inte lever ut sina lustar. Att dessutom erkänna det för sig själv och dig är starkt. Och om jag vore du så skulle jag alltid hålla ögonen öppna, jag skulle inte släppa ner garden för med internet så är det bara ett klick bort och så har han gjort ett övertramp

Jag är av den radikala uppfattningen att nästintill alla män tänder på tjejer som genomgått puberteten. Inte aktivt och det är absolut inte alla som lever ut detta. Men hade det kommit till kritan och hade man radat upp ett gäng män framför en naken yngre tonåringar så hade dessa män fått erektion. Det ligger i mannens natur. Och nu talar vi alltså om tjejer som genomgått puberteten, inte småbarn.

(Olivia)

Absolut att Olivia rätt - flertalet män oavsett ålder - skulle reagera sexuellt på potentiellt tillgängliga unga tjejer, men alla tillstår det inte - tabu! - och långtifrån alla lever heller inte ut sin sexualitet gentemot tjejerna. Flertalet visar alltså inte att de är sexuellt attraherade, döljer det ordentligt.

Värre är då de slemma typer som tror att de själva är attraktiva för dessa tjejer och beter sig därefter. Jagar aktivt efter tjejerna. Män med mage, grådaskigt skägg, taskiga tänder som fiffats upp med alldeles för vita fasader och ibland alldeles för ungdomliga kläder. Om någon tjej lockas av detta är det i regel tjockleken på plånboken som lockar.
    Gubbsjuka kallas det visst!
    Ursäkta, felpostat!
Svar på tråden ÅNGEST över valp omplacering!