• Maria0­598
    Sun 26 Jul 2020 13:41
    10277 visningar
    49 svar
    49
    10277

    Pinsamhetstråden

    Vad är det pinsammaste du gjort?
    Vad är det pinsammaste ditt barn sagt till dig?
    Vad är det pinsammaste du sett någon annan göra?

  • Svar på tråden Pinsamhetstråden
  • Anonym (Q)
    Mon 27 Jul 2020 13:25
    #31
    Solstolle38 skrev 2020-07-27 13:18:48 följande:

    Hon började gråta. När man åker hundspann (åtminstone de som vi åkte) är man två på varje kälke. En står bakom och en ligger nedbäddad i en filt framtill, precis bakom hundarna. Det var hon som stod bakom, och jag hörde hur hon ojade sig ett långt tag innan olyckan skedde.

    Fatta själv att bajsa på sig inför en stor grupp på jobbet. Vi ordnade det så att hon fick gå in tidigare än alla andra (vi andra hade uppsamling) och vi försökte sköta det så diskret som möjligt. Men det luktade och alla fattade vad som hade hänt. Fast det var ingen som pratade om det.


    Usch vad jobbigt det måste varit. Hur gammal var hon? Grät hon mycket? Hade hon hämtat sig till nästa dag?
  • Solsto­lle38
    Mon 27 Jul 2020 13:31
    #32
    Anonym (Q) skrev 2020-07-27 13:25:17 följande:
    Usch vad jobbigt det måste varit. Hur gammal var hon? Grät hon mycket? Hade hon hämtat sig till nästa dag?
    Hon var 23 och för övrigt väldigt trevlig och uppskattad av alla på jobbet. Så det var inte så att hon hade potential att bli mobbad eller så. Det var skymning när vi åkte, så jag hörde bara att hon grät lite grann precis efter att hon bajsat på sig, sedan var det mest snyftande. Hämtat och hämtat, man märkte ju att hon skämdes. Hon visste att alla visste.
  • Maria0­598
    Mon 27 Jul 2020 17:44
    #33
    Anonym (Q) skrev 2020-07-27 13:12:03 följande:
    Skämdes du för att du fick smisk eller för att rumpan dallrade?
    För att han sa det där precis när min crush gick förbi. När man kommit in i puberteten är inte rumpan särskilt fast.
  • Anonym (Älgba­js)
    Tue 28 Jul 2020 11:27
    #34

    Vår familj var och hälsade på hos kompisars landställe. De hade bara en förbränningstoalett som man använde för nr 2. Nr 1 fick man göra ute. Jag hade hållit mig i flera dagar då jag kände lite press över att gå på toan och när jag kände att det verkligen var dags för nr 2 så var toan upptagen. Jag låtsades gå ut och kissa och lade en jättekorv i skogen. Dagen efter skulle vi få på promenad och barnen sprang omkring oss varpå de hittade korven. ?Mamma titta vilken stor älgbajs!? Alla skyndade dit och ställde sig runtomkring och beskådade den och diskuterade, ja det måste verkligen vara älgbajs. Åh jag skämdes så, och hoppades innerligt att ingen skulle komma på att det var från mig! Jag har fortfarande aldrig berättat sanningen om den stora bajskorven för min familj. Haha!

  • Steven­Diese
    Tue 28 Jul 2020 11:41
    #35
    Anonym (Älgbajs) skrev 2020-07-28 11:27:28 följande:

    Vår familj var och hälsade på hos kompisars landställe. De hade bara en förbränningstoalett som man använde för nr 2. Nr 1 fick man göra ute. Jag hade hållit mig i flera dagar då jag kände lite press över att gå på toan och när jag kände att det verkligen var dags för nr 2 så var toan upptagen. Jag låtsades gå ut och kissa och lade en jättekorv i skogen. Dagen efter skulle vi få på promenad och barnen sprang omkring oss varpå de hittade korven. ?Mamma titta vilken stor älgbajs!? Alla skyndade dit och ställde sig runtomkring och beskådade den och diskuterade, ja det måste verkligen vara älgbajs. Åh jag skämdes så, och hoppades innerligt att ingen skulle komma på att det var från mig! Jag har fortfarande aldrig berättat sanningen om den stora bajskorven för min familj. Haha!


    Haha.

    Tänk vad förbryllade de ska bli när de får reda på hur älgbajs ser ut..
  • Tue 28 Jul 2020 13:34
    #36

    När jag var på min systers bröllop och skulle dansa bugg med brudgummen och lyckades dansa av mig både klänning och bh.
    Har aldrig använt axelbandslösa kläder efter det...

  • Anonym (Miss Li)
    Sun 2 Aug 2020 21:54
    #37
    molly50 skrev 2020-07-28 13:34:47 följande:

    När jag var på min systers bröllop och skulle dansa bugg med brudgummen och lyckades dansa av mig både klänning och bh.

    Har aldrig använt axelbandslösa kläder efter det...


    Wow! Hur mycket av klänningen tappade du? Vad blottades?
  • Sun 2 Aug 2020 21:56
    #38
    Anonym (Miss Li) skrev 2020-08-02 21:54:05 följande:
    Wow! Hur mycket av klänningen tappade du? Vad blottades?
    Tja,både klänningen och bh:n gled ju ner till midjan. Så du kan ju tänka dig vad,och hur mycket,som blottades.
  • Anonym (Miss Li)
    Sun 2 Aug 2020 22:31
    #39
    molly50 skrev 2020-08-02 21:56:26 följande:

    Tja,både klänningen och bh:n gled ju ner till midjan. Så du kan ju tänka dig vad,och hur mycket,som blottades.


    Åh nej! Vad var din och andras reaktioner?
  • Sun 2 Aug 2020 22:43
    #40
    Anonym (Miss Li) skrev 2020-08-02 22:31:36 följande:
    Åh nej! Vad var din och andras reaktioner?
    Min reaktion var väl att kvällen var mer eller mindre förstörd.
    Det är ju en sak man bara inte gör. I synnerhet inte på sin egen systers bröllop och med brudgummen av alla människor.
    De andra hade väldigt roligt och skrattade gott. Framförallt min familj. Inte minst min syster. Och hennes vänner.
    Resten tror jag inte såg eländet,tack och lov.
    Jag kan skratta åt det idag,men hade inte roligt då utan låste in mig på en toalett och satt där och skämdes och nästan grät,och vågade knappt gå ut igen.
  • Anonym (Miss Li)
    Mon 3 Aug 2020 08:37
    #41
    molly50 skrev 2020-08-02 22:43:07 följande:

    Min reaktion var väl att kvällen var mer eller mindre förstörd.

    Det är ju en sak man bara inte gör. I synnerhet inte på sin egen systers bröllop och med brudgummen av alla människor.

    De andra hade väldigt roligt och skrattade gott. Framförallt min familj. Inte minst min syster. Och hennes vänner.

    Resten tror jag inte såg eländet,tack och lov.

    Jag kan skratta åt det idag,men hade inte roligt då utan låste in mig på en toalett och satt där och skämdes och nästan grät,och vågade knappt gå ut igen.


    molly50 skrev 2020-08-02 22:43:07 följande:

    Min reaktion var väl att kvällen var mer eller mindre förstörd.

    Det är ju en sak man bara inte gör. I synnerhet inte på sin egen systers bröllop och med brudgummen av alla människor.

    De andra hade väldigt roligt och skrattade gott. Framförallt min familj. Inte minst min syster. Och hennes vänner.

    Resten tror jag inte såg eländet,tack och lov.

    Jag kan skratta åt det idag,men hade inte roligt då utan låste in mig på en toalett och satt där och skämdes och nästan grät,och vågade knappt gå ut igen.


    Jag hade helt säkert gråtit ordentligt av skammen men visst kan man skratta ordentligt åt det långt senare.
  • Mon 3 Aug 2020 17:49
    #42
    Anonym (Miss Li) skrev 2020-08-03 08:37:57 följande:
    molly50 skrev 2020-08-02 22:43:07 följande:

    Min reaktion var väl att kvällen var mer eller mindre förstörd.

    Det är ju en sak man bara inte gör. I synnerhet inte på sin egen systers bröllop och med brudgummen av alla människor.

    De andra hade väldigt roligt och skrattade gott. Framförallt min familj. Inte minst min syster. Och hennes vänner.

    Resten tror jag inte såg eländet,tack och lov.

    Jag kan skratta åt det idag,men hade inte roligt då utan låste in mig på en toalett och satt där och skämdes och nästan grät,och vågade knappt gå ut igen.


    Jag hade helt säkert gråtit ordentligt av skammen men visst kan man skratta ordentligt åt det långt senare.
    Ja,inte var det långt ifrån.
    Men jag kunde ju,som sagt,skratta åt det efteråt.
    Vi har t om skämtat om det sinsemellan,syrrans man och jag. 
  • Solsto­lle38
    Thu 6 Aug 2020 07:56
    #43
    Maria0598 skrev 2020-07-27 17:44:56 följande:
    För att han sa det där precis när min crush gick förbi. När man kommit in i puberteten är inte rumpan särskilt fast.
    Tonårsrumpor brukar väl vara fasta? Det var inte så att du skämdes för att du glömt att träna rumpan?
  • Maria0­598
    Thu 6 Aug 2020 10:55
    #44
    Solstolle38 skrev 2020-08-06 07:56:05 följande:
    Tonårsrumpor brukar väl vara fasta? Det var inte så att du skämdes för att du glömt att träna rumpan?
    Nja, tonårsrumpor är inte så fasta som du tror. Inte tjejers iaf.
  • Anonym (Q)
    Thu 6 Aug 2020 17:13
    #45

    Så ts, vem vann? Vilken händelse anser du var pinsammast?

  • Anonym (Bara)
    Sun 9 Aug 2020 00:50
    #46

    Kissade på sig ofta då, och hade blöja och sög på nappflaska, men tyckte tydligen om det

  • Carola­tom07
    Sat 3 Jun 2023 15:48
    #48

    Kommer inte ihåg alla pinsamheter nu.

    Men iom att jag är uppväxt på landet och i glesbygd, så blev jag livrädd första gången jag hörde testet av "viktigt meddelande" ljuda över den stad där jag i tonåren gick i gymnasiet. Jag hade ju läst att det var ett larm som gick igång om kriget var på väg. Och vid den tiden styrde Jeltsin Ryssland och läget var väldigt instabilt ett tag, så jag tänkte alarmistiskt att nu kommer ryssen, och började springa som en gasell och skulle uppsöka närmsta skyddsrum, men såg till min förvåning att folk runtikring mig var som vanligt och ingen annan verkade det minsta rädd.

    Dagen därpå när jag berättade detta blev jag hejdlöst skrattad åt av de som gick samma program som jag på gymnasiet. Jag visste ju inte att man testade larmet den första Måndagen i varje månad. Men det kändes som en lättnad för mig, då jag länge varit orolig för utvecklingen i Ryssland. Idag är det ju desto mer hotfullt än då, men ändå orkar jag inte gå omkring och vara skraj för det.

    En annan pinsam grej var när jag i 24-års-åldern skulle åka till Jönköping och försöka leta rätt på en tjej jag hade blivit förälskad i, som hade varit på besök hos mig. Jag gick runt på stan och frågade folk om de visste vem hon var, alkoholpåverkad och så, och besökte ett antal pubar för att se om jag kunde se henne någonstans. Hade ju ingen där jag kunde slagga hos så jag fick vackert sova utomhus, som tur var var det sensommar och varmt även nattetid.


  • Anonym (A)
    Sat 3 Jun 2023 17:02
    #49

    Det pinsammaste jag gjort:  Fick smisk på bara skinkorna över min killes knän i skogen (frivilligt). Upptäcker inte förrän alldeles för sent ett helt sällskap som står och stirrar på oss. Trodde jag skulle dö. (Det var många år sedan man ryser vid minnet än idag).

    Det pinsammaste mitt barn sagt: När hon vid lämning på dagis berättade högljutt för personal och andra föräldrar som var där om hur jag kissat på mig dagen innan. (Lider av nyckelhålsinkontinens och kissade ner mig vid dörren).

    Det pinsammaste jag sett någon annan göra: En tjej som verkade vara brudtärna på väg till bröllop hade oturen att stå för nära en kille som skulle öppna en cola-burk. Tror den var skakad rejält för han lyckades spruta ner hela tärnan i sina ljusa fina kläder. Hon började gråta och killen skämdes som en hund.

Svar på tråden Pinsamhetstråden