• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Hej!

Helt ny här.. Började med ivf förra hösten, överstimulerad med utplock av 55(!) ägg, 10 st klara sig för återfrys. Gjort 3 återsättningar, plussade 21 dec på 3e försöket. Idag gjorde vi vul, 8+4, får kalldusch med beskedet ofostrig graviditet. Aldrig känt mig så låg, så hemsk, så barnlös.. Imorgon blir det cytotec för att få ut hinnsäcken.. Någon mer detta hänt för? Känner mig såå ensam..

• Ivf2020
    Enkeli skrev 2021-01-20 21:40:22 följande:

Har du kollat olga fertility clinic i ryssland? Stort strg jag bet men de har money back guarantee om man inte får barn

Det visste inte jag heller. Inte hört talas om innan.. Du kan förstå den sorgen när läkaren letar och letar för att till slut sägs:det är bara en tom hinnsäck..

Så idag blir det cytotec, sen får man väl hoppa på insättningarna igen. Hoppet är väl det enda som inte lämnar en (fast just nu är det tugnt)..
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-01-21 08:09:28 följande:

Råkade skicka iväg innan ja va klar haha

Ville skriva också att du inte är ensam om de, de händer väldigt många :(

Men jäklar va många ägg ni fick ut också!! Många till frys så förhoppningsvis finns guldägget där :)

Tack för ditt stöd.. Ja, vi fick 10 st till frysen, så har 7 st små blastocyster kvar där.

Man är säkert inte ensam, men man känner sig så ensam.. Ingen vill ju prata om det, inte jag heller för den delen..

Därför jag blev medlem här, måste få ut mina känslor någonstans. Tack för ditt svar!
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-01-21 09:14:52 följande:

Hej nej fy så ledsamt :( förstår din känsla :( detta hände mig oxå, fast dock så såg man ett foster men alldelles för liten för tiden & inget hjärta slog :(

Cytotec är inget kul att behöva ta.

Kram på dig

Ja, det är en känsla man inte önskar någon. Man önskar man visste att detta kunde ske, men hade aldrig hört talas om de förrän igår. Ska ta tabletterna i eftermiddag, så är lite nervös.

Men med ont kommer något gott får vi hoppas. Hur har det gått för dig nu?
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-01-21 12:26:48 följande:

Kramar till dig! Vad hemsk att gå igenom <3

Men 55 st ägg HERREGUD! Hoppas att allt går som det ska med tabletterna så ni sedan kan blicka framåt igen! <3

Det var en ganska tuff procedur att få ut alla.. Tror jag låg i 45 minuter ungefär.. Detta är bara första äggplocket, så går de inte på dessa 7 har jag ju fler att göra. Hoppas det går vägen för er med!
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-01-21 12:50:09 följande:

Ja förhoppningsvis kommer något gott ur all skit!

Jag e nervös, har endast 1 embryo kvar i frysen

Rädd att den inte ens ska klara upptiningen

& om den gör det så e man ju såklart rätt att det ej blir nån graviditet & barn av det.. men får ha lite is i magen

Första ultraljudet på onsdag för att se så slemhinnan har vuxit till sig..

Det kommer gå fint. Då är det ju guldägget som ligger där.

Har du fler äggplock kvar att göra?
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-01-21 17:51:05 följande:

Nä inga kvar

& vi ger upp efter detta

Så det måste va guldägget!

Jag önskar er all lycka med detta. Det kommer gå vägen ??

Jag är precis klar med min behandling nu, himlans va ont det gör :/
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-01-21 18:55:21 följande:

Men de jättebra chansen är ju stor att någon blir en bebis till slut:)

Nej sen kanske man inte har någon i sin närhet som gått igenom samma sak. De blir ganska jobbigt då. Alla ja känner som haft något problem ca 3 pers har lyckats på sin första IVF första insättning. Så står man här själv och gör flera IVF plus flera MA så har känt mig så ensam om de. Deras barn är ju några år nu till och med. Precis så ja också tänkte först följde ja tråden väldigt länge innan ja ens vågade mig på att skriva :)

Ja, men det är så vi har det med. Vet folk som fått 2 barn på 3 ivf-försök. Vi fick ett MA..

Därför jag valde FL med, alla är så öppna och fina, man känner sig absolut inte ensam här.

Hur har det gått för dig?
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-01-21 20:08:39 följande:

Uj uj...kram till dig! Förstod att tabletten är tagen, så hoppas du blöder ut allt ordentligt så kroppen hämtar sig inom kort

Det stämmer.. Kroppen är ganska mör och värken ska vi inte tala om.

Men allt ont hsr gott med sig, jag hoppas med på snabb återhämtning och ett nytt litet ägg för insättning snart :)
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-01-21 20:08:39 följande:

Uj uj...kram till dig! Förstod att tabletten är tagen, så hoppas du blöder ut allt ordentligt så kroppen hämtar sig inom kort

Det stämmer.. Kroppen är ganska mör och värken ska vi inte tala om.

Men allt ont hsr gott med sig, jag hoppas med på snabb återhämtning och ett nytt litet ägg för insättning snart :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020