IVF hösten/vintern 2020
Ååh de riktigt bra man ser ju absolut ett streck:)
Ååh de riktigt bra man ser ju absolut ett streck:)
Tack allihopa. Jag återkommer på fredag (rd11), tänkte faktiskt tjuva med en dag om jag inte får mens innan. :)
Tack, de hittade 11 st.. 7 på höger och 4 på vänster.. kommer inte ihåg storleken, är bara så glad att äntligen snart vara i mål.. vet du när brukar man börja med lutinusen?
Ja har om en vecka exakt nu, 15 april. Blir då i v7+3. Men har ingen bra känsla alls. Molvärken man hade i början har försvunnit och kände bara i morse lite grann som något konstigt i sidan annars känns allt stilla i magen sedan 1 vecka tillbaks. Ryggen gör inte lika ont längre, fick nästan direkt ont när jag plussa tidigt där men det har också lugnat sig, har ju försökt sova på sidan och med kudde mellan benen vet inte om det har hjälpt då. I helgen var jag mest trött och frusen av mig men vi var också iväg och var ute och gick mycket i skogen. Jag mår ju lite för bra. Brösten började ömma i typ v4+6 där så ganska sent denna gången. Dem är mer svullna än vanligt fortfarande men de ömma har minskat en aning tycker ja, dem blev aldrig så riktigt ömma som de har varit första graviditeten. Några gånger har jag kännt illamående men tror mer de inbillning. Lite annorlunda allting denna gången också. Så känns ju inget vidare för allt blir bättre och inte värre :( vet inte vad man gör ifall det blir igen MA visserligen har vi rätt då till missfallsutredning men jag orkar inte va med om ett till igen och börja om allt igen. Har ju inget hopp om den i frysen på Livio ska gå vägen heller känns som den skulle slutat i ett MA också. Mycket har spökat i huvudet dem senaste dagarna :/
Jag hoppas de kan va att symtomen kommrr och går. Jag var ju mer hoppfull för någon vecka sedan då symtomen började komma men nu när man mår lite bättre så tappar man lite hoppet. Vi har inte heller sagt till någon förutom dem på jobbet vilket jag måste säga för vi ska täcka varann. De bra du kan va så positiv :) mina känslor har ju börjat vela nu går upp och ner för allt närmar sig.
För mig är de också första igen och jag är sååå tacksam att det faktiskt tog sig trots att ingen av de resterade 7 klarade sig till frysen, jag trodde ju denna skulle vara helt körd och var helt förstörd i en dag sedan nästa dag kom plusset. Jag fick tid i v7+3 den 15 april, nu är jag i v6+4. Men när ska du ringa dem? Tycker också kan vara bra att få lite tidigare.
Förstår dig helt man vill gärna se tidigt bara att hjärtat slår :(
De lite så jag också tänker när jag ser hjärtat slå så kommer jag tro på de just nu så aa e man lite neutral. Har också det grejat i trädgården så vi får fokuserat på lite annat. De en bit kvar ja hoppas de går fort för er. Jag har nästa torsdag så är så nervös inför de. Har ju inte jättemycket symtom men jag tror intr heller jag kommer tillhöra den skaran som mår jätteilla och spyr heller vilket gör de jobbigt för man tänker bara den har säkert stannat då. Än så länge så har brösten hållit sig svullna och lite ömma och de är de enda jag kan gå efter. Om det skulle försvinna i en enda dag så är de nog ganska kört för så blev de sist. Kan ju bli kört ändå säkert men ja hoppas verkligen att de nu de ska gå.
Men de kom senare till mig med, va omkring v4+6 dem blev typ svullna och liiite ömma, innan dess kände jag ingenting heller typ lite molvärk bara. Hahha aa de kände jag också men tänkte också de kanske lathet blir anfådd i trappor. Nä de ju bara för man vet det inte finns en garanti förrän man sett. Jag tänkte de faktiskt skulle gå vägen sist för vi fick en till frys då också men men :( hoppas de 3e gången gilt nu :)
Min svägerska hade samma med andra kände hon inget och fick någon slags blödning som hon trodde va mens. Vi går ju runt och känner efter så mycket i vanliga fall gör man ju inte det utan man tänker ju på annat. Vi har avstått nu kanske senare att man vågar sig på om allt visar sig bra men just nu vågar vi inte. Hur tänker ni senare då om allt är okej?