• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2021-03-21 13:36:34 följande:

Ja ring och hör! Tror de kommer be dig testa ett tag till. Skulle faktiskt testa morgon och kväll ändå. Fick samma instruktioner som du men vet av erfarenhet att jag själv nästan alltid får positiv just på eftermiddag/kväll. Det är fint att vi kan ge pepp till varandra när vi behöver det. Styrkekramar till dig!

Jaa, visst är det så.. Fick faktiskt liknande ägglossningsflytningar idag, så testar imorgon så får vi se.. Dom där digitala testen är ju inte speciellt billiga :/ hur går allt för dig?
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-03-21 16:18:26 följande:

Va jobbigt när allt inte går som de ska :( skulle ni göra FET nu i stimulerad cykel? Ursäkta om du redan nämnt.

Absolut ingen fara, vi är ju många här inne.. Ja, jag får alltid göra fet i stimulerad cykel, endast med letrozol pga överstimulering. Fick när jag var 31 år reda på att jag hade pcos bara sådär.. Väntar på första återföringgen efter ma, men den tycks ju utebli denna månaden trots letrozol..
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-21 21:58:33 följande:

Ägglossningsflytningar låter positivt! Det brukar komma någon/några dagar innan positivt test för mig. Håller tummarna! Nej de är dyra tyvärr. :( Jag ska på vul imorgon och då bokas äggplock. :)

Men va spännande! Vilket äggplock blir de för dig? Ja, jag upptäckte det idag så vi får hoppas på att de har något positivt med sig. Lycka till imorn! ::
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-22 12:49:00 följande:

Nu har jag gjort andra vul. Det blir totalfrys den här gången. Blev så ledsen eftersom vi verkligen vill göra färskåterföring och ev få testa med två embryon. Totala antalet blåsor var 18 st och det blir äggplock på onsdag. Sen blir det väl återföring först i maj förutsatt att vi får till frysen, vilket vi ju inte fick sist. :( Usch vad deppigt!

Åh, jag förstår din nedstämdhet. Men på något sätt får man förstå att det är för ens egna bästa med totalfrys. Jag vet ju ifs inget annat.. De kommer säkert bli kanonfina embryon av detta, jag håller alla tummar o tår för din skull. Stor kram
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-22 14:10:06 följande:

Ja men så är det! Synd att logik och känslor ibland inte går ihop. ;) Tack för peppen, jag hoppas på det med! Har du fått någon ökad styrka på testen? Fortsätter hålla tummarna för dig! Kram

Haha, det hade ju varit väldigt skönt om dom gått ihop.. Nja, tyckte jag såg mig en liten ökning men de där huvudet lyste inte utan bara en tom ring.. Får ta testet imorgon, annars går jadg ringa in.. Känns så sitt att kroppen inte bara kan samarbeta när man så gärna vill något. Men skam den som ger sig. Snart är de vår tur. :)
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-22 20:26:07 följande:

Hoppas så på positivt test imorgon. Håller tummarna!

Ja där kom den lille glada gubben. Känns lite konstigt att sätta in en blasto på dag 25 bara.. Men så är de. :) jag kanske gör insättningar med er i maj med, de vet man ju inte! Hoppas att du får riktigt många till frysen, när får du svar på de?
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-23 08:01:14 följande:

Yay!!! :) Tur att du inte gav upp. Fick ju också sen ägglossning en gång. Pratade med en barnmorska igår som sa att forskare kommit fram till att stimulerad cykel med Letrozole är bättre än tex progynon. Ökad chans till graviditet och minskad risk för missfall. Nu håller jag tummarna för pluss om ett par veckor och att vi slipper ruva ihop i maj! ;) Får svar om antal till frysen först nästa vecka. Ägguttag imorgon!

Åh, jag har bara blivit stimulerad med letrozol, har tydligen haft äl på 16,18 och nu 19. Hon vart lite osäker på om vi skulle göra insättning men efter diskussion kom hon fram till att vi skulle testa. Dock fick jag veta att läkaren som ska göra insättningen är han jag verkligen inte gillar. När vi började med ivf kollade han på mig och sa "du ska inte gå upp ett gram till".. Fick så dålig magkänsla för han. Men en insättning blir det, om något väldigt sen på måndag nästa vecka. Du får återkomma hur många ägg ni får ut imorn. Önskar dig all lycka till! Och var hemma resten av veckan, de r ju så prövande med äggplock..
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-03-23 09:44:43 följande:

Hej, låter ju väldigt positivt att du får göra FET nu! har hejjat på din ägglossning lite på avstånd hehe! ;)

trist när man inte känner tilltro för läkaren, det var väldigt elakt sagt tycker jag. Märkligt att folk inte är mer ödmjuka än så. känner du dig jätteobekväm tycker jag att du ska ringa till dem o höra dig för om de har en annan läkare som kan hjälpa dig den dagen, jag är säker på att sköterskan skulle förstå varför.

Dock är det viktigaste att han kan sina grejer när det gäller återföringen så slipper du ha med honom att göra sen. stor kram, snart är du ruvare!!

Ja, men vi får ju hoppas på att de blir 4e gången gillt. Haha de lät spännande att ha en anonym hejarklack sådär. Ja, sambon var han stenhård mot att han skulle börja gå promenad varje dag, sluta bums med snus osv. Jag fick absolut inte gå upp ett gram till. Förstår ju att han vill väl, men han vr väl hård. Är lite orolig bara, tycker de blir en väldigt sen insättning.. De är ju dag 25 i cykeln, dom kontrollerade men tyckte de låg inom ramen.. Då blir mN ju ännu mer nervös.
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-23 11:58:44 följande:

Utan att veta mer om er så tycker jag det är en grej att sakligt informera om vad BMI-gränsen för behandling ligger och att promenader och att sluta med snus är bra (min sambo fick samma råd) men att liksom formulera det på det sättet (sluta bums, du får inte gå upp ett gram osv.) är inte okej, det är osakligt. Jag är något överviktig (BMI 26 ungefär) och har också fått kommentarer om min vikt. Samtidigt säger de att forskningen inte visar att några kilon spelar någon större roll. Då är det inte enligt min mening okej att ta upp det. Jag har kämpat med vikten sedan tonåren! Jag mår skit när folk kommenterar den! Det är inte okej. Dessutom är det rent idiotiskt att försöka gå ner i vikt under pågående behandling då det kan stressa kroppen, vilket inverkar negativt. Ursäkta lång utläggning!

Tro mig, jag kände likadant.. Tror jag har ett bmi runt 23, så ligger l övre kant på "normalvikt", kämpat länge med med dåligt självförtroende och vikthets. Sambons spermier visade sig vara i kanonkvalite trots att han fortsatte snusa.. Har fått ett jättefint förtroende för de andra, men sambon är väl lite rädd att man gör en insättning sent på dag 25, att det blir ett embryo som bara spolas bort.. Men man får tro att de vet chanserna med detta, o jag får väl bara tänka undan den elaka doktorn och hoppas på bra assistering..alla läkare är väl helt enkelt inte gjorda för bra sympati.
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-23 13:23:16 följande:

Låter verkligen helt galet och utan någon form av empati. Han borde inte jobba med de här frågorna. ;) Det är inte okej att kommentera vikt, det är så många idag som kämpat med vikthets och självförtroende precis som du och jag. Hur som helst kan du lugna sambon med att det inte blir för sent i cykeln. Allt har ju med tidpunkten för ägglossningen att göra. Kommer den senare, blir återföringen senare. Tiden från ägglossning till mens är ju mer eller mindre konstant så det ska påverka negativt. Håller tummarna!

Ja, ibland undrar man. Går på sahlgrenska i gbg, och de finns en tjej där som är så godumligt bra. Denna elaka läkaren är en herre, men han ska väl få lära sig att man lyckas bra ändå. Ni är såå guld värda och diskutera med här inne, önskar ändå man hade någon som man träffade man kunde prata med allt om. Vi får sammanstråla en dag, haha :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020