• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2021-05-09 15:14:48 följande:

Du har rätt, det avtog! Testade med cb igår som var jättestarkt positivt men testlagrets tester är så svaga att jag måste sitta och kisa typ med knapp stegring mellan rd6 och rd8. Så konstigt att det kan visa så olika... hoppas på stegring i dagarna! Vore så kul att följas åt med er alla som fått/väntar plus om det här går vägen.

Jag har hört både bu och bä om både testlagret och rfsu graviditettest.. Kan vara ärlig i säga att jag tog ett för någon vecka sen när jag hade min blödning o rfsu visade svagare men positivt trodde de va kört då.. Men de v de ju inte. Visar cb positivt så grattis! :) då är du gravid :)
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-05-13 02:34:26 följande:

Ja och de sa åt mig att avvakta. Alltså allt är så märkligt. Testlagrets tester visar negativt men både clearblue och apoteket är positiva. Mensen skulle kommit för fem-sex dagar sen. Jag har haft ett par bruna flytningar och kramper i magen. Börjar misstänka utomkvedshavandeskap?! Har någon haft det?

Ol. Clearblue visar positivt, tro på de! Läkarna rekommenderade endast cb till mig, både vid ägglossning och gravtest. Hur går de med dig?
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-05-14 10:55:20 följande:

Tack för din omtänksamhet <3 har diskuterat massa med kliniken och vi har kommit fram till att det måste vara så att av någon anledning har ovitrellen suttit kvar för mig i tre (!!!) veckor och gett de konstiga resultaten på testen. Har tagit ett blodprov som visade hcg 9, så spår kvar men ingen graviditet. Huggen i magen och sidan är sannolikt lutinus. Har avslutat dem nu och inväntar mens för att börja ny behandling. Har verkligen fått mig en läxa att inte tjuvtesta förrän prick på testdagen, att ovitrelle går ur efter 10 dagar verkar ju inte stämma för alla. Kram!

Men nej! :( jag beklagar verkligen.. Jag har ju haft tur och sluppit ovitrelle, men helt galet att det kunnat sitta kvar så länge. Åh, jag som verkligen hoppades så för din skull! Då håller vi tummarna för mens och att du snart får göra en ny isättning :)
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-05-15 16:36:31 följande:

Det visade sig vara falska positiv hela tiden ända fram till testdag, ovitrellen satt i sjukt länge, till dagen före testdag, för mig konstigt nog. Mensen har dragit igång och jag ska börja ny behandling imorgon med korta programmet. Skönt att ha något nytt att fokusera på! Vilken vecka är du nu i? <3

Starkt av dig att vara så positiv. Det låter ju jättekonstigt faktiskt men skönt att allt är igång som de ska.. Jag har gått in i vecka 10 nu :) men det är ack så nervöst fortfarande..
  • Ivf2020
    AndraSladdis skrev 2021-05-17 22:34:32 följande:

Tack! Jag är så orolig, har inga symptom nämligen. Vill inte tjuvtesta för att jag ändå inte får sluta med mediciner eller kontakta kliniken förrän på testdagen.

Jag hade inga
    AndraSladdis skrev 2021-05-17 22:34:32 följande:

Tack! Jag är så orolig, har inga symptom nämligen. Vill inte tjuvtesta för att jag ändå inte får sluta med mediciner eller kontakta kliniken förrän på testdagen.

Jag hade inga symptom alls, förutom utebliven mens.. Jag håller tummarna för att det tar sig!
  • Ivf2020
    AndraSladdis skrev 2021-05-19 18:37:39 följande:

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

//

Grattis! Det är alltid svårt att undvika tjuvtest. Jag håller alla tummar för att det ökar :)
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:10:14 följande:

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

Men nej :( jag beklagar verkligen. Det är den största mardrömmen som kan inträffa. Försök och njut av din födelsedag ändå, klokt att låta kroppen vila. Jag hoppas verkligen att allt kommer gå väl för dig! Grattis till jubileumsåret iallafall. Kram
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-05-26 20:35:43 följande:

//

Här är ultraljudet från 20 maj.. en liten spillevink i magen

Så mysigt. Vilken vecka är du i? :)
  • Ivf2020

Nu är de första blodproverna analyserade.. Allt såg fint ut. Såå nervös för ett tidigt ultraljud nästa onsdag..

• Ivf2020
    Inalina skrev 2021-06-01 13:29:18 följande:

åh så spännande, var det NIPT du gjorde då? fick ni reda på könet då också eller det kanske ni inte ville? Ultraljud är alltid lite nervöst men så fort man fått se lilla pyret så blir man ju alldeles lugn och lycklig i alla fall 

//

det kommer gå fint

Nja, de var faktiskt bara mina blodprover, hahah :) har gjort 2 vul, då såg allt bra ut. Ska in o göra tidigt ultraljud nu på onsdag.. Alla symptom förutom att mat smakar skit är borta typ.. Plus att jag inte gått upp ett gram, så nervöst är det..
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-06-08 20:34:17 följande:

Jag känner mig så misslyckad ????

Fortfarande ingen mens, jag har till å me tagit tabletter för att sätta igång mensen, men inte ens då vill den komma????

Dumma kropp

Gör inte det!!

Kroppen är ett underligt fenomen, men mensen kommer när den är redo. Förstår din frustration :(
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-06-09 22:59:44 följande:

I tisdags 8/6 va sista dagen för att börja med sprutbehandlingen för att hinna insättning innan stängning :( :(

Jag beklagar :( du får försöka njuta av sommaren ändå. Kram
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-09 15:58:15 följande:

Åh så fin du är som skriver! Hoppfullt. Min hade 8 celler. Har bim idag men den ?räknas? i och för sig inte under ruvardagarna :) lite känningar som att mensen är på g men hoppas såklart. Har testdag 18/6 (RD 18), ruvardag 9 idag. Kanske kommer testa 13/6 om mensen inte kommit.

Som vi håller tummarna för dig nu! Brukar du ha några symptom eller smpblödningar innan bim? :) det är alltid tufft att ruva.. Men jag håller så tummarna!
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-10 17:41:55 följande:

Tack fina du! Det behövs. Jag brukar vanligtvis bara få en ordentligt kramp och sen drar mensen igång utan så mycket förvarning. Nu har jag fått exakt den krampkänslan flera gånger och springer på toa för att kolla stup i kvarten, riktigt stressigt! Det strålar bak i ryggen och molar och försvinner men alltihop kan ju vara mensvärk eller lutinus. Skrev inte ner mina symtom jag hade när jag blev gravid i höstas vilket stör mig, men minns att jag tänkte ?nu kommer mensen? hela tiden.

Så spännande att följa dig och ultraljuden, har du bokat några extra tidiga själv eller fått via ivf- kliniken? Heja bebisen!

Jag förstår din känsla.. Men varje dag efter bim gör chansen större att det är en bäbis som gror där inne. :) var det ett frys eller färskt embryo du satte tillbaka? Jag var faktiskt på ett ultraljud i onsdags, så kallat tidigt ultraljud som vi erbjuds här i min region.. Allt såg bra ut, så de känns underbart. Nu ska jag bara försöka njuta tills rul och väntar ivrigt på att magen ska börja växa. Har problem med noll aptit så jag går just nu ner i vikt i stället och magen är lika platt som förut förutom mitt lilla hull :)
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-11 07:56:27 följande:
    Alltså wow. Har de sett ett hjärta nu är ju oddsen över 95% att det blir bebis. Så mysigt att vara i första delen av graviditeten på sommaren! När är bebis beräknad? Tror du att du ska göra kub/nipt?

Det var en färsk de satte in, det var ju bara en äggstock som producerat äggblåsor denna månad sjukt nog så de fick ?bara? ut sex ägg, hälften befruktades men bara denna klarade sig. Hoppas så att det är guldis, kan gå precis hur som helst med testningen! RD 11 idag...

Det är faktiskt 3e ultraljudet jag gör, så jag är inne i vecka 14 nu :) Bäbis är beräknad i mitten på december, så det är ett tag kvar, men ändå skönt att var aöver dom där 12 veckorna.. Nu ska man bara försöka få upp lite aptit och äta ordenligt, men den delen är det svåra nu..

Åh, okej.. Ändå grymt att du fick en befruktning på 6 ägg! Det låter som det är en fighter, så jag tror allt att det är ett guldägg.. Snart är det testdags, då vet du ;) 

• Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-06-11 13:12:36 följande:

Grattis! Vad skönt att det såg fint ut även på detta ultraljud och att du förhoppningsvis kan slappna av lite :)

Vilken dag var du på ditt första tidiga VUL? Och när började du känna symtom? Jag ska dit om knappt 3 veckor på 8.0 men är så himla orolig över att jag inte känner någon ömhet i brösten (dag 5.3 idag) Hoppades att jag skulle känna mig lugnare efter ett plus, men icke..

Jag har haft jättedåligt med symptom överhuvudtaget.. Var där i vecka 7.2, dom fick tidigläggare de lite.. Mina bröst är inte ömma alls och har inget växt, såväl magen och jag går in i vecka 15 snart. Så var inte orolig för symptom, dom kommer eller så kommer dom inte. :) jag har lugnat mig lite, Me tråkigt när de inte finns en tillstymmelse till mage, hahah :)
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-13 16:49:20 följande:

RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)

//

Men jaaaa. Grattis fina du :)
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-13 19:13:25 följande:

Tack vännen! Nervöst men känns fantastiskt.

Klart det är nervöst.. Men snart är du på kliniken! Och du är gravid, glöm inte de :)
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-06-14 07:20:48 följande:

IDAG kom mensen.. alldeles fööör sent

Förstår att du känner dig besviken.. Men samtidigt har den kommit igång. Försök njut av sommaren och så får ni dra igång precis efter semestern :)
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-06-14 13:25:38 följande:

Tack! Detta gjorde mig lugnare i sinnet. Jag känner inte heller något, inga ömma eller växande bröst och inget annat heller. Trodde att det var kört. Det känns skönt att höra att det kan gå bra ändå :) Snart kommer det säkert att snälla till och din mage kommer att växa :)

Tro mig, jag förstår dig helt.. När jag skulle in på de tidiga ultraljudet förra onsdagen var jag livrädd. Inga bröst, ingen mage.. Enda var att jag kräktes på måndagen en gång på kvällen. Men jsg hsr däremot gått ner i vikt pga dålig aptit. :) så jag tror helt säkert på att allt är bra med dig med, vi kan ju inte drabbas av alla sjmtpom jämt :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020