• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ölandstoka
    Vemvet20 skrev 2020-10-23 13:00:51 följande:

Hej alla! Nu ska jag börja ivf be två nästa mens. Min ägglossning känns inte som vanligt. Har NOLL fertilt sekret. Så deppigt! Nojjar över om det är min ålder som gör att östrogenet håller på att minska. Så stressande, och stress torkar upp sekretet har jag hört. Så vet inte ut eller in. Har ni som har erfarenhet märkt av om ägglossningen kommit senare efter en ivf? Och brukar ni göra ett försök(om några förutsättningar kanske finns) på naturlig väg mellan två ivf behandlingar? Eller är det så att kroppen behöver vila helt och det inte är bra förutsätt för att bli gravid då, alltså efter en ivf?

Håller tummarna för alla er!

Hej :) För mig så blir kroppen tyvärr helt ur fas cykeln direkt efter ivf. Jag har normalt cykler på ca 33 dagar men efter ivf har det varit upp till 45. Så nästan två veckor extra. Förbannat segt.

Men det är bara jag, jag har oregelbunden cykel och har lätt för att få låna cykler. Hoppas att det går bättre för dig :) Har du normalt regelbunden mens?
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2020-10-23 10:38:05 följande:

Vi får tro på det nu i alla fall <3 :)

Japp det gjorde jag och idag har vi pratat med kliniken, ytterligare en lång väntan till den 17/11 då vi ska på första ultraljudet <3 Känns på något sätt som att det blir lite mer verkligen då? :P

Hur går det för dig?

Spännande! Tiden kommer gå fort till den 17:e. Vilken vecka gör de ultraljudet i då? Jag håller på med sprutor nu och har första vul på måndag. :)
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-10-23 12:56:20 följande:

Glädje blev till sorg väldigt fort. Vi skulle kontakta fertlithetsenheten. Inga samtalstider kvar men mejlade gebom 1177. Nej tyvärr vi har fullt i behandlingsprogramme, injektionsuppstart 3/1. Fattr inget alls. Vi har ju hämtat sprutor, läkaren skrev ju in oss.... jag sitter bara och gråter. Skrev tillbaka till dom men fick inget svar och nu inga svar alls.... får de göra så här? De hade ju lovat oss????

Åh nej vad tråkigt och konstigt! :( Du måste ringa och kolla om ni inte kan få starta nästa månad. Låter konstigt om de lovat och sen skjuter på det tre månader. Styrkekramar
  • Onemore2018
    Enkeli skrev 2020-10-23 14:03:14 följande:

Åhh då tråkigt verkligen! Beklagar!!! Kramar

Tack!dekoeredursäkterhelqtidennu,alltfrånkvinnoredcancertillcovid.jagkoerlägganeddennaproduktionetttqgnu.nkännersuglurad
  • Onemore2018
    Clemmentina skrev 2020-10-23 19:23:31 följande:

Åh nej vad tråkigt och konstigt! :( Du måste ringa och kolla om ni inte kan få starta nästa månad. Låter konstigt om de lovat och sen skjuter på det tre månader. Styrkekramar

Ja allt känns overkligt! Har frågat de flera gånger varför eftersom de lovat. I det första mejlet skrev de pga cocid 19 och andra som står i kö. I nästa mejl skyöle de på kcinnor som har cancer ocj fryst sina ägg. I det mejlet sambon skrev beklagar de stt vi ej fått informationen. Allt känns galet. Jag bara gråter och gråter eftersom vi har väntat så länge. Jag lägger ned produktionen nu. Jag orkar inte mer ????????
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-10-23 20:06:10 följande:

Ja allt känns overkligt! Har frågat de flera gånger varför eftersom de lovat. I det första mejlet skrev de pga cocid 19 och andra som står i kö. I nästa mejl skyöle de på kcinnor som har cancer ocj fryst sina ägg. I det mejlet sambon skrev beklagar de stt vi ej fått informationen. Allt känns galet. Jag bara gråter och gråter eftersom vi har väntat så länge. Jag lägger ned produktionen nu. Jag orkar inte mer ????????

Men vad konstigt! :( Riktigt tråkigt! Lider med dig. Väntan är fruktansvärd i den här processen.
  • Enkeli

Jag är så oerhört ledsen, kände hur gravidsymtomen avtagit.. och gjorde testett. Knappt något streck bredvid kontrollstrecket. Mycket svagare nu än förut. Digitala visar också gravid 1-2 veckor men borde eg. Vara 2-3 nu. Är helt 100 att det är kört. Har inget i frysen. Hur går man vidare? Min kropp har en tendens att inte göra sig av med detta själv, haft missed abortion förut .. hur gör man då? Om det blir ännu svagare- men jag inte får mens. Ska man då till ngn klinik för att få tabletter?

• Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-10-24 09:26:24 följande:

Jag är så oerhört ledsen, kände hur gravidsymtomen avtagit.. och gjorde testett. Knappt något streck bredvid kontrollstrecket. Mycket svagare nu än förut. Digitala visar också gravid 1-2 veckor men borde eg. Vara 2-3 nu. Är helt 100 att det är kört. Har inget i frysen. Hur går man vidare? Min kropp har en tendens att inte göra sig av med detta själv, haft missed abortion förut .. hur gör man då? Om det blir ännu svagare- men jag inte får mens. Ska man då till ngn klinik för att få tabletter?

Åh nej vad ledsamt att höra! :( Jag håller såklart tummarna för att det inte är kört men vet ungefär vad du går igenom nu. Vi blev gravida på vår första ivf och fick inget till frysen då. Tidigt missfall. Fick aldrig en ökning på det digitala (man ska dock inte lita på de där med veckoindikator...har läst flera som det gått bra för utan att veckorna har stämt). Jag började blöda av mig själv efter ca 2 veckor, någon dag innan vi hade första vul inbokat. Jag gick ändå dit och då var allt ute. När har du vul bokat på kliniken? Ring och kolla vad din klinik säger. Om det är ett ma får du tabletter efter ett vul. Förstår att allt känns hopplöst och fruktansvärt tungt nu. Tillåt dig själv att vara ledsen. Vet att det inte är en tröst nu men nu vet du ju att det går att bli gravid (om du inte visste det innan). Styrkekramar!
  • Vemvet20
    Clemmentina skrev 2020-10-24 11:19:49 följande:

Åh nej vad ledsamt att höra! :( Jag håller såklart tummarna för att det inte är kört men vet ungefär vad du går igenom nu. Vi blev gravida på vår första ivf och fick inget till frysen då. Tidigt missfall. Fick aldrig en ökning på det digitala (man ska dock inte lita på de där med veckoindikator...har läst flera som det gått bra för utan att veckorna har stämt). Jag började blöda av mig själv efter ca 2 veckor, någon dag innan vi hade första vul inbokat. Jag gick ändå dit och då var allt ute. När har du vul bokat på kliniken? Ring och kolla vad din klinik säger. Om det är ett ma får du tabletter efter ett vul. Förstår att allt känns hopplöst och fruktansvärt tungt nu. Tillåt dig själv att vara ledsen. Vet att det inte är en tröst nu men nu vet du ju att det går att bli gravid (om du inte visste det innan). Styrkekramar![/l

[quote=80726333][quote-nick]Enkeli skrev 2020-10-24 09:26:24 följande:[/quote-nick]Jag är så oerhört ledsen, kände hur gravidsymtomen avtagit.. och gjorde testett. Knappt något streck bredvid kontrollstrecket. Mycket svagare nu än förut. Digitala visar också gravid 1-2 veckor men borde eg. Vara 2-3 nu. Är helt 100 att det är kört. Har inget i frysen. Hur går man vidare? Min kropp har en tendens att inte göra sig av med detta själv, haft missed abortion förut .. hur gör man då? Om det blir ännu svagare- men jag inte får mens. Ska man då till ngn klinik för att få tabletter?

Enkeli skrev 2020-10-24 09:26:24 följande:

• Enkeli
    Clemmentina skrev 2020-10-24 11:19:49 följande:

Åh nej vad ledsamt att höra! :( Jag håller såklart tummarna för att det inte är kört men vet ungefär vad du går igenom nu. Vi blev gravida på vår första ivf och fick inget till frysen då. Tidigt missfall. Fick aldrig en ökning på det digitala (man ska dock inte lita på de där med veckoindikator...har läst flera som det gått bra för utan att veckorna har stämt). Jag började blöda av mig själv efter ca 2 veckor, någon dag innan vi hade första vul inbokat. Jag gick ändå dit och då var allt ute. När har du vul bokat på kliniken? Ring och kolla vad din klinik säger. Om det är ett ma får du tabletter efter ett vul. Förstår att allt känns hopplöst och fruktansvärt tungt nu. Tillåt dig själv att vara ledsen. Vet att det inte är en tröst nu men nu vet du ju att det går att bli gravid (om du inte visste det innan). Styrkekramar!

Tack snälla för stödet och peppande ord! Ja, är så kluven. Hade äggplock den 9/10 så egentligen precis 15 dagar sen, ökning med digitala kanske inte så exakt.

Här mina tester, den högst uppe är från idag den andra från igår

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020