• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-22 06:01:36 följande:

Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3

Stort grattis, så roligt att vi kan följas åt! Nu hoppas vi att allt går bra, klarar vi oss till första VUL bör vi vara safe! Kram på dig
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-10-22 06:01:36 följande:

Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3

Grattis! Vad roligt :) vad skönt och mysigt det måste kännas :)
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-22 09:39:21 följande:

Tack snälla! Hoppas våra små håller sig i magen. Hur mår du nu?

Jag jag hoppas verkligen de håller sig kvar.

Jag mår bra, förutom att jag är väldigt trött. Men försöker ta det så lugnt som möjligt.

Hur mår du?
  • Enkeli
    Chajsa skrev 2020-10-22 10:53:46 följande:

Stort grattis, så roligt att vi kan följas åt! Nu hoppas vi att allt går bra, klarar vi oss till första VUL bör vi vara safe! Kram på dig

Häng med på tråden juni bebis 2021
  • Enkeli
    eeerica skrev 2020-10-22 10:00:22 följande:

Woop woop!! Grattis :)

Såg du var i juni bebis gruppen- så vi får följas åt där :kr
  • Enkeli
    Chajsa skrev 2020-10-22 10:53:46 följande:

Häng med på tråden juni bebis 2021
    Scasm skrev 2020-10-22 13:16:36 följande:

Jag jag hoppas verkligen de håller sig kvar.

Jag mår bra, förutom att jag är väldigt trött. Men försöker ta det så lugnt som möjligt.

Hur mår du?

Säger till dig också, häng med i junibebis gruppen :)

Sen kanske kan vi skapa någon facebook grupp framöver också när alla vågar (hemlig grupp)
  • Enkeli
    Lunaymar skrev 2020-10-22 12:49:48 följande:

Grattis! Vad roligt :) vad skönt och mysigt det måste kännas :)

Jättemysigt och overkligt! Det sjuka var att sonen (4år) gjorde armband igår kväll av pärlor och den blev för liten så sade han ?den är till bebisen. Bebisen görs just nu i mammas mage? maken hörde också- helt sjukt. Vi har varit noga med att inte säga ngt till honom och detta var ju innan vi visste. Läskigt!
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-22 15:21:24 följande:

Häng med på tråden juni bebis 2021Säger till dig också, häng med i junibebis gruppen :)

Sen kanske kan vi skapa någon facebook grupp framöver också när alla vågar (hemlig grupp)

Jaa jättegärna!
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-22 15:23:11 följande:

Jättemysigt och overkligt! Det sjuka var att sonen (4år) gjorde armband igår kväll av pärlor och den blev för liten så sade han ?den är till bebisen. Bebisen görs just nu i mammas mage? maken hörde också- helt sjukt. Vi har varit noga med att inte säga ngt till honom och detta var ju innan vi visste. Läskigt!

Men är inte barn lite märkliga!! För någon dag sen när vi skulle till jobb, jag och pappan kramades hejdå med en puss, sa dottern: ni är kära, därför pussas ni

Jag: ja det är vi verkligen!

Dottern: då ska ni få en bebis så jag blir en storasyster

Inga frågor på det inte, men än ska hon inget få veta :)
  • Sussna85
    April18 skrev 2020-10-22 08:53:00 följande:
    Nej hon sa inget. Jag påpekade själv att jag var väldigt öm i magen och svullen men hon sa att det kan vara vätska från blåsorna och att det kommer att avta. Idag mår jag mycket bättre.

Dem odlar vidare de 3 som återstår, jag lär väl bli uppring imorgon eller på måndag 
    Vad skönt att det känns bättre idagGlad Hoppas då att ni får nån liten till frysen!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020