• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-22 06:01:36 följande:

Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3

Grattis!! Jag var också helt chockad över att det tog sig på första försöket med IVF
  • April18
    Grustradgarden skrev 2020-10-22 07:36:54 följande:
    Grattis! De flesta graviditeter fortlöper som de ska. Man får försöka tänka så. :)

Vad har ni för orsak till er ofrivilliga barnlöshet?
    Stort grattis :D
  • April18
    Sussna85 skrev 2020-10-21 19:13:13 följande:
    Har haft olika ont efter ÄP alla mina gånger, nu sist smärta det ordentligt i magen nästan 1 vecka efteråt. Har oxå gjort tre behandlingar hittills. Men de sa inget idag på ET om ev överstimulering?
    April18 skrev 2020-10-21 14:52:59 följande:

Det gick jätte bra.

8 ägg plockades ut i måndags varav 7 av dem var mogna. 4 bekfruktade och ett tillbaka. Testdag om 16 dagar. Jag hoppas verkligen det går hela vägen nu ??

Håller tummarna för dig med nu Hjärta Odlar de vidare på de 3 återstående?

Nej hon sa inget. Jag påpekade själv att jag var väldigt öm i magen och svullen men hon sa att det kan vara vätska från blåsorna och att det kommer att avta. Idag mår jag mycket bättre.

Dem odlar vidare de 3 som återstår, jag lär väl bli uppring imorgon eller på måndag 
  • Enkeli
    Grustradgarden skrev 2020-10-22 07:36:54 följande:

Grattis! De flesta graviditeter fortlöper som de ska. Man får försöka tänka så. :)

Vad har ni för orsak till er ofrivilliga barnlöshet?

Tack snälla <3 vi har ett barn naturligt (4,5 år) sen tidigare- men jag har haft en operation i magen som troligen täppt till äggledarna lite. Därför troligen har vi inte lyckats tidigare..
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-22 08:34:27 följande:

Hehe,du kunde inte hålla dig till fredag :D

Och bra va väl det,för dina aningar stämde! Så mycket grattis! <3

Haha nej jag kunde inte! Fick ett infall- vaknar på natten av illamående så kändes som det var dags att testa:) tack snälla!

Snart är det din tur <3
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-22 08:37:32 följande:

Grattis!! Jag var också helt chockad över att det tog sig på första försöket med IVF

Tack snälla! Hoppas våra små håller sig i magen. Hur mår du nu?
  • Clemmentina

Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3

Grattis! :) Härligt när känslan stämmer. Håller tummarna för fortsättningen!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-22 09:38:37 följande:

Haha nej jag kunde inte! Fick ett infall- vaknar på natten av illamående så kändes som det var dags att testa:) tack snälla!

Snart är det din tur <3

Men vad häftigt att man kan känna så starkt på sig att det har lyckats. Dina instinktiva klappar på magen stämde :)

Tack vännen,jag hoppas så att det snart är vår tur med!
  • Enkeli
    Clemmentina skrev 2020-10-22 09:54:07 följande:

Grattis! :) Härligt när känslan stämmer. Håller tummarna för fortsättningen!

Tack så jättemycket!
  • eeerica

Woop woop!! Grattis :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020