• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Vemvet20

Hej alla! Nu ska jag börja ivf be två nästa mens. Min ägglossning känns inte som vanligt. Har NOLL fertilt sekret. Så deppigt! Nojjar över om det är min ålder som gör att östrogenet håller på att minska. Så stressande, och stress torkar upp sekretet har jag hört. Så vet inte ut eller in. Har ni som har erfarenhet märkt av om ägglossningen kommit senare efter en ivf? Och brukar ni göra ett försök(om några förutsättningar kanske finns) på naturlig väg mellan två ivf behandlingar? Eller är det så att kroppen behöver vila helt och det inte är bra förutsätt för att bli gravid då, alltså efter en ivf?

Håller tummarna för alla er!

• Sussna85
    Vemvet20 skrev 2020-10-23 13:01:19 följande:

Hej alla! Nu ska jag börja ivf be två nästa mens. Min ägglossning känns inte som vanligt. Har NOLL fertilt sekret. Så deppigt! Nojjar över om det är min ålder som gör att östrogenet håller på att minska. Så stressande, och stress torkar upp sekretet har jag hört. Så vet inte ut eller in. Har ni som har erfarenhet märkt av om ägglossningen kommit senare efter en ivf? Och brukar ni göra ett försök(om några förutsättningar kanske finns) på naturlig väg mellan två ivf behandlingar? Eller är det så att kroppen behöver vila helt och det inte är bra förutsätt för att bli gravid då, alltså efter en ivf?

Håller tummarna för alla er!

Min ägglossning har kommit lite senare typ en gång av tre ivf försök. Denna sista gång var den enligt stickorna på dag 14-15 redan,har normalt en 30 dagars cykel.

Hoppet är ju det sista som lämnar en så vi försöker nog mensen mellan försöken hejvilt :)
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-10-23 12:56:20 följande:

Glädje blev till sorg väldigt fort. Vi skulle kontakta fertlithetsenheten. Inga samtalstider kvar men mejlade gebom 1177. Nej tyvärr vi har fullt i behandlingsprogramme, injektionsuppstart 3/1. Fattr inget alls. Vi har ju hämtat sprutor, läkaren skrev ju in oss.... jag sitter bara och gråter. Skrev tillbaka till dom men fick inget svar och nu inga svar alls.... får de göra så här? De hade ju lovat oss????

Fy vad jobbigt och inte rätt om ni har blivit lovade! Usch,förstår din sorg <3
  • Enkeli

Glädje blev till sorg väldigt fort. Vi skulle kontakta fertlithetsenheten. Inga samtalstider kvar men mejlade gebom 1177. Nej tyvärr vi har fullt i behandlingsprogramme, injektionsuppstart 3/1. Fattr inget alls. Vi har ju hämtat sprutor, läkaren skrev ju in oss.... jag sitter bara och gråter. Skrev tillbaka till dom men fick inget svar och nu inga svar alls.... får de göra så här? De hade ju lovat oss????

Åhh då tråkigt verkligen! Beklagar!!! Kramar
  • Vemvet20

Oj vad märkligt och jobbigt! Var bor du? Hoppas det går att ändra. ??
  • Chajsa

Jag plussade i måndags, har sedan dess haft molvärk i både äggstockar och själva magen, igår hade jag så ont att det var svårt att andas och gå upprätt. Vet att livmodern växer i början men så här ont så tidigt?? Orolig och går på toa och letar blod hela tiden...

• Enkeli
    Chajsa skrev 2020-10-23 15:42:18 följande:

Jag plussade i måndags, har sedan dess haft molvärk i både äggstockar och själva magen, igår hade jag så ont att det var svårt att andas och gå upprätt. Vet att livmodern växer i början men så här ont så tidigt?? Orolig och går på toa och letar blod hela tiden...

Vad jobbigt! Du har ingen risk för överstimulering?
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-23 15:42:18 följande:

Usch då! Låter lite mer än bara molvärk de. Jag skulle råda dig att fara in om det inte går över. Bättre att kolla att allt är ok, du ska ju inte behöva gå runt och ha så ontHjärta
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-23 15:46:18 följande:

Nej det tror jag inte, fick inte ut så många ägg, vet dock inte hur man avgör det... usch all denna väntan, vill bara se så allt ser rätt ut och snabbspola till första VUL. Tack för omtanke ????
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-23 15:46:18 följande:

Nej det tror jag inte, fick inte ut så många ägg, vet dock inte hur man avgör det... usch all denna väntan, vill bara se så allt ser rätt ut och snabbspola till första VUL. Tack för omtanke ????
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020