IVF hösten/vintern 2020
Nu har det börjat :(
Nu har det börjat :(
Hej tjejer !
Måste fråga er om embryo, hur har dom delat sig när ni återföring efter dag 2 ?
Jag gjorde ägginsättning idag och det hade blivit 3 celler? Är det kört eller finns det hopp ?
Borde det inte ha varit 4 celler dag 2 ?
Lite nervös kring det.
Hej
Får ni svullna bröst av trombyl?
Tänker också att det är östrogen och/eller progesteron som gör det.
Spännande att du snart är igång igen. :) När blir sprutstart? Får du trombyl av SU? När börjar du med det i så fall? Först vid positivt graviditetstest? Haha, många frågor.
Vad skönt att du får starta inom kort nu! Hoppas hoppas att det blir en lika bra utfall för dig den här gången. Vilken medicin ska du ta nu, menopur?
Jag har insättning på tisdag. 5e gången gillt (eller 6e om jag jag räknar med IVF 1 som inte ens gav någon insättning)
Spännande! Då är du ju snart igång igen. Kul! Det kommer gå bra. Jag är hoppfull om blastocyster. Visst ska du också köra menopur nu liksom sist det blev blastocyster? Positivt med trombylen. Kanske skulle fråga om det jag med om de inte är helt negativa till det. Jag käkar Provera här nu men undrar om jag fick ägglossning och därmed får räkna med att det tar längre tid att få en blödning denna gång. Då blir det på gränsen till att jag hinner innan påsk.
Är på ruvar dag 10 och idag ska egentligen min mens komma. Usch haft mens känsla och värk hela dagen.
Om ägget fäst sig har man mensvärk ändå?
Väntan är hemsk och man är så rädd att mensen kommer när som :(
Tack snälla du för svar:) har test dag 4 mars.
Mensen har inte kommit än och min brukar alltid vara I tid. Hoppas verkligen på denna gång.
Känner inget mer just nu :)
Hej 13 dagar efter insättning. Satte in en 5 dagars blastosyst 16/2.
Har inte pratat med dem än.
Ska läsa på lite mer.
Nä ingen tillstymmelse till blödning alls.
Känner mig bara gravid och arg och fundersam, förra gången när det blev negativt hade jag smärtsamma hugg i magen/livmodern kombinerat med frossa några dagar innan testdag och brösten började försvinna. Nu känns det som tvärtom blir mer och mer graviditetstecken ej färre..
Tack :) Jag kom just hem från kliniken. De såg ingen blödning längre och slemhinnan var bra (8.6mm) så om det inte blir någon mer blödning så kan vi sätta in imorgon. Om vi vill safe:à upp kan vi göra ny spolning för att leta efter eventuella polyper men då måste vi vänta en månad. Jag vill inte vänta så vi har bestämt oss för att köra imorgon om allt går bra.
Hur går det för dig med menopursprutorna? När har du VUL?