• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2021-01-20 12:55:48 följande:

Börjar inse nu att det inte blev ngt på riktigt. Ska minska lutinus nu för att lämna bort snart.. jaja.. tänker ändå att båda gångerna har de fäst! Trist som f*n men bara ta nya tag..

Ja tycker de är svårt att se, men vissa bilder blir svagare på vissas telefon. Ja har Samsung :( Ja tycker ändå att du tar lutnius fram till testdagen, iaf ja skulle ha gjort de även om man nog känner på sig de inte gick vägen.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-01-20 19:52:19 följande:

Hej!

Helt ny här.. Började med ivf förra hösten, överstimulerad med utplock av 55(!) ägg, 10 st klara sig för återfrys. Gjort 3 återsättningar, plussade 21 dec på 3e försöket. Idag gjorde vi vul, 8+4, får kalldusch med beskedet ofostrig graviditet. Aldrig känt mig så låg, så hemsk, så barnlös.. Imorgon blir det cytotec för att få ut hinnsäcken.. Någon mer detta hänt för? Känner mig såå ensam..

Hej, beklagar ditt MA :( men det kan hända, embryot när det är så litet och om det slutat växa väldigt tidigt så tillbakabildas det av kroppen. De därför då man bara såg en tom hinnsäck. Jag hade ett MA senast i höst efter IVF och fick UL tid i v7 men då mätte den bara 5-6mm sedan veckan efter i v8 så mätte den redan 3-4mm ja hade inga tecken på blödningar så vet ju inte hur länge ja hade kunnat gå innan de skulle startat av sig själv.
  • Dhalia

Råkade skicka iväg innan ja va klar haha

Ville skriva också att du inte är ensam om de, de händer väldigt många :(

Men jäklar va många ägg ni fick ut också!! Många till frys så förhoppningsvis finns guldägget där :)

• Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-01-21 09:12:21 följande:

Tack för ditt stöd.. Ja, vi fick 10 st till frysen, så har 7 st små blastocyster kvar där.

Man är säkert inte ensam, men man känner sig så ensam.. Ingen vill ju prata om det, inte jag heller för den delen..

Därför jag blev medlem här, måste få ut mina känslor någonstans. Tack för ditt svar!

Men de jättebra chansen är ju stor att någon blir en bebis till slut:)

Nej sen kanske man inte har någon i sin närhet som gått igenom samma sak. De blir ganska jobbigt då. Alla ja känner som haft något problem ca 3 pers har lyckats på sin första IVF första insättning. Så står man här själv och gör flera IVF plus flera MA så har känt mig så ensam om de. Deras barn är ju några år nu till och med. Precis så ja också tänkte först följde ja tråden väldigt länge innan ja ens vågade mig på att skriva :)
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-01-21 19:33:30 följande:

Ja, men det är så vi har det med. Vet folk som fått 2 barn på 3 ivf-försök. Vi fick ett MA..

Därför jag valde FL med, alla är så öppna och fina, man känner sig absolut inte ensam här.

Hur har det gått för dig?

Man önskar ju man kunde tillhöra den skalan. Man känner sig ganska maktlös i de här fallet. Fast ja ger inte upp ;)

Håller med, känns mycket lättare.

Vi har nu inplanerat ett sista försök via landstinget på Sahlgrenska startar ca i slutet på februrari. Om inte corona sätter stopp :( Så vi hoppas vi kan lyckas få något till frysen där med. Vi har lite dålig erfarenhet där då de två första försöken på sahlgrenska inte gav något till frys. Försök nr 2 blev helt utan insättning till och med, fick totalfrys pga risk för överstimulering. Det var ju den allra värsta chocken för oss. Men vi tog oss ur de :) nu är vi lite mer hoppfulla efter Livio. Sen har ja haft en skiljevägg i livmodern som dem tagit bort på sahlgrenska för att förbättra chansen. Och nyligen tog dem bort ytterligare då dem tyckte de va tjockare i taket på livmodern. Så hoppas de ska gå nu :)

Gick det bra med cytotecen? Vet de där gör så jäkla ont när de sätter igång.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-22 09:05:23 följande:

Fy fan vad nervös jag är,ska få svaret på min Pinelle prov idag,(cellprovfrån livmodern) hypokondriker och dum som jag är har jag börjat googla och nu står Cancer framför ögonen på mig...oron späs på av att inte sköterskan ville säga provsvaret när jag ringde imorse,utan hon gav mig en ringtid till läkare idag. Har för mig att de brukar säga svaren åt en direkt...fy jag blir slut på denna oro över ditten och datten hela tiden.

Plus att den vanliga intensiva mensvärken(bim idag eller imorgon) var ett faktum imorse så nu är jag rätt säker på att det lilla ägget inte tog sig denna gång.

Va jobbigt, när fick du tid då? Hoppas snart så du inte ska oroa dig för länge.

Åh, värsta känslan den där mensvärken asså.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-22 11:20:22 följande:

Kl 14,så snart får jag veta domen,håhå.

Jaaaa...och det är vanlig mensvärk,inte växtvärk ifrån livmodern så :(

Asså den skillnaden kan va lite svår tycker ja för första gången hade ja så och trodde mensen skulle komma vilken dag som helst men så kom den aldrig :D De va tider innan vi visste de skulle bli svårt...

Hoppas fortfarande för er <3
  • Dhalia

Sussna85..Ja hoppas verkligen att det ordnar sig på något sätt för er. Ge inte upp bara :) men de va tider de haha.

Ja tror inte heller de som Clemmentina säger. När ja åt progynon så fick ja ingen mens. Tog 6 veckor i sträck, sen hade dem glömt att säga till mig att ta provera också dem sista 10 dagarna så när ja väl sluta med progynon så gick de ju ytterligare 1 vecka innan ja reagera och märkte något var på tok för mensen kom inte haha.

• Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-01-23 00:26:50 följande:

Jag fick mens trots Progynon, exakt när skulle komma efter ÄL. Det var tänkt att mensen inte skulle komma, inför min hysteroskopi. Tog ingen progesteron då. Lutinus skjuter upp mensen för mig, däremot.

Verkar va olika då. Dosen kanske påverkar? då tog ja morgon och kväll har för mig 3 mg per tablett. Men när ja ringde dem så skulle ja börja med provera samma dag för då visste man inte vart i cykeln ja va.

Läste helt fel clemmentina fick ju också mens haha.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020