• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2021-01-27 08:00:00 följande:

Åh vad segt! Hoppas mensen vill ta och dyka upp nu då. :) När jag fick ägglossning när jag åt Provera kom mensen först 15 dagar efter ägglossning (dvs min normala Lutealfas). När räknar du med mens? Jag önskar jag fick ta Provera nu. Min kropp är inte på banan ännu, får fortfarande rosa/bruna flytningar flera gånger i veckan.

Började få spottings igår kväll och idag. Så nu kommer den då. Oftast när ja tagit tabletterna rätt så har ja fått efter 2 dagar och borde fått förra helgen. Men ja tror ja fick börja med dem när de blev försent för märkte att läkaren och sjuksköterskan uppfatta olika och jag va ju lite trög efter uppvaket så sjuksköterskan skulle upprepa till mig. Men då sa läkaren börja om 7 dagar dvs cykeldag 15. Medan sköterskan sa börja imorn dvs CD 8, då hinner man inte få igång ägglossningen och skulle isåfall fått mens ännu tidigare men nu blev de ju nästan när min vanliga skulle kommit. Men läkaren sa sen igen nej om 7 dagar. Enligt FASS va de också CD8 ifall man ska få tidigare blödning. Aja får starta IVF några dagar senare i februari då fan haha. Va segt hoppas de slutar snart.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-01-27 17:06:00 följande:

Hej tillbaka

Nu dags med start proginon imorgon tror jag fick inte tag på Livio idag, börjat förblöda lite smått idag men inte så tampong behövs bara trosskydd. Så borde vara start imorgon.

Då kör vi igen

Hej, härligt att komma igång igen. Får ni betala extra för embryoblot? Förslog dem det eller ni? :)
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-27 20:16:29 följande:

Vad jobbigt med oreda :/ i denna cirkus är alla dagar som tar en närmare en ny behandling viktiga juh <3

Men snart får ni ju börja då! Nice!

Precis min tanke hahah varje dag räknas :D längtar samtidigt som jag kommer va skiträdd för dåligt utfall :/
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-01-27 22:46:08 följande:

Idag va jag på ultraljudskontroll för att se om Progynon gjort nåt bra resultat. Det hade det :) så nästa vecka på tisdag blir det återföring! Så sjukt nervös! Började gråta framför läkarn då det blev så känslomässigt för att det är det allra sista embryot som kommer sättas in då vi e klara med ivf försök.

Ååh va bra :) ja de klart man blir ju så känslosam plus den stressen att de sista i frysen :( hoppas det är den ni väntat på <3
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-01-28 20:16:07 följande:

Halloj alla ivf:are!!!

Jag har fått hem schemat som jag ska följa när jag ska starta ivf försöker.. kommer komma igång v.9 med injektionssprutorna..

Sprutorna som jag ska ta är: gonal-f, fyremadel och ovitrelle.. efter det så är det lutinus... ska bli så kul att få komma igång..

Fick även höra att äggreservern var jättebra ????

Hej, härligt då startar vi i samma veva typ jag kommer förmodligen starta någon gång under vecka 8. Kör på Menopur denna gång, de två första IVF hade ja gonal f.

Vart gör ni? Är det första IVF? :)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-29 14:27:39 följande:

Oj vad rörigt när det blir så! Men det löser sig ändå ju. Kom din mens igång? Min mens kom med buller och bång (värsta mensvärken) igår. Nu är det bara att hoppas att nästa mens inte kommer i tid för då finns ingen chans att få till äggplock eftersom det är så få som får starta nu på grund av Covid (och veckorna var redan fullbokade). Jag ska börja med Provera i slutet av februari och har planerat äggplock mitten av mars. Kommer vara någon eller ett par veckor efter dig med andra ord.

Ja den kom igång igår och har otroligt mycket så de va precis som läkaren sa att slemhinnan va ganska tjock redan cd8 :O då tar du provera för att förskjuta den lite? Hoppas att allt ska klaffa bra. Blir bara så stressigt de här med mensen. Som tur är så blir ja kvar på min inplanerade vecka för äggplock även om mensen förskjuts några dagar nu. Ungefär som sist men nu får de fan gå vägen för oss ! :D
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-29 16:39:51 följande:

Haha, vad synkade vi är. Min är också kraftigare än vanligt och jösses vilken mensvärk jag har i ryggen. Vet inte hur regelbunden min mens är just nu. De senaste två åren har jag antingen ätit Letrozole, gjort ivf eller tagit Provera. Men innan jag åt p-piller var den hyfsat regelbunden. Hoppas så att det ska klaffa nu och att vi inte får vänta tills maj eller så. Skönt att det funkar för dig oavsett! :) Håller med dig! Det är vår tur nu. <3

Ja verkligen haha. Måste vara pga MA på något sätt. Låter inget vidare, men har du PCOS? tänkte eftersom du fått letrozole. Ja hade velat prova de, de månader man väntar på IVF haha. Skulle inte skadat mig om de lossnar två ägg istället för ett :D
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-01-29 17:37:25 följande:

Hej

Just nu minns jag ej. Diskuterade nya lösningar med doktorn.

Jag tror de föreslog så. Jag nämnde teombyl jag hört om.

Skulle varit vid förra återföringen men då glömdes det bort.

Skall definitivt bli denna. Nämner det varje gång.

Okej hoppas de funkar. Teombyl har ja inte hört om eller menar du trombyl blodförtunnande? Det skulle ja få från Livio om det blir aktuellt att vi gör FET hos dem.
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-01-29 16:58:52 följande:

Söta söta du som kommer ihåg :) Idag har jag haft återföring av en blastocyst och det gick bra. Allt går ju så himla snabbt, egentligen vill jag ställa massa frågor. Den började ta sig ut ur sitt skal, jag hoppas att det är ett bra tecken. Jag tror att det var en 6-dagars. Nästa vecka ska vi vara lediga, vilket ska bli så skönt! Jag hoppas så att du får komma igång som planerat nu i slutet februari och att inget sätter käppar i hjulen. Hur ser planen ut för nästa försök? Kram

Det är jättebra tecken om den börjat kläckas :)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-30 08:09:57 följande:

Så är det ju säkert! Hört att mensen ofta påverkas av missfall. Nu verkar det värsta vara över här i alla fall! När vi gjorde utredningen var det ingen som sa något om pcos men nu säger de visst det. Med Letrozole fick jag ägglossning varje månad men inte hjälpte det. ;) Vet flera som fått testa utan att ha pcos. Precis, ibland tänker man att två hade varit bättre. Ni har inte testat att sätta tillbaka två embryon vid ivf?

De stämmer här iaf. Samma här var värst 1 dag. Har också läst de tänker vi har ju så dålig chans redan så och det kostar väl inte så mycket jämfört med ivf så man kunde ju kört på de lite emellanåt. Vi skulle faktiskt få två embryon på dag 2 insatta av Sahlgrenska men eftersom det nu gick lite bättre med Menopur hos Livio så tog dem bort de. Fan. Men ja skulle få göra ett ultraljud innan sprutstart också. Vet inte om dem täänker justera dosen i det sista beroende på hur många äggblåsor dem ser. Ja ska fråga igen ifall vi kan få två på dag 2 insatta ifall vi får färre än 5 befruktade.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020