• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

GlitterLina skrev 2021-03-14 10:10:51 följande:

På tisdag :) spännande

Håller tummar för dig

Hur går de för er? Har ni bestämt om ni ska gå vidare med ett till försök. Ni hade haft ett möte med läkaren läste ja :)
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-03-14 19:25:00 följande:

Tack! Visst ruvar du själv nu?

De stämmer fick en 2 dagars insatt förra onsdag. Så är inne på ruvardag 5 nu. Allra första IVF fick vi också en 2 dagars tillbaks men blev misslyckat. Denna skulle ha betyg 1 av 3 men den är ändå 2dagars så vet inte hur mycket det egentligen säger om chansen :)
  • Dhalia
    Asplövet18 skrev 2021-03-15 08:31:39 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst. Vågar man lita på detta? <3

Absolut grattis :D man ser tydligt hur fint det ökar :)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-15 11:58:19 följande:

Läkaren kommer säga att du ska sluta med allt utom möjligen d-vitamin och multivitaminer. Det finns studier som möjligen indikerar att q10 och vissa andra antioxidanter kan bidra till att förebygga missfall...jag kommer nog fortsätta med låg dos q10 nästa gång jag blir gravid.

Ja har fortsatt nu med Natalben gravid (omega 3, vitaminer aktiv folsyra) plus 100mg Q10 från Pharma Nord. Sänkte nu från mina 200mg Q10. Extra D-vitamin drog jag ner eller borde ja ta den varannan dag eller något ändå under ruvningen med?
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-15 19:36:07 följande:

Svårt att veta! Många har ju d-vitaminbrist och då är det inte dumt att ta just det. Men har du ingen brist behövs det ju inte. Innehåller Natalben d-vitamin?

Den innehåller d-vitamin men "bara" 15ug. Ja vet ju egentligen inte men visst äter ja en del mejeriprodukter dagligen, mkt blandad mat. Äter i restaurangen på jobbet så försöker ta blandat av grönsaker och så. Men är de för lite?
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-15 22:12:16 följande:

Äter du mycket (fet) fisk som typ lax och makrill? Det är en riktigt bra källa till d-vitamin. Det är väldigt svårt att veta vad som är tillräckligt just för dig. Men varierad kost är alltid bra.

De dåligt med de faktiskt då börjar ja ta de igen.
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-03-16 00:29:06 följande:

Då var det kört igen, FET blev inställd pga vätska i livmodern. Googlat som galen och det verkar inte finnas någon tydlig anledning till detta tillstånd och det finns inget botemedel heller. Det brukar lösa sig av sig själv för många, men dock inte för alla, och embryot har inga chanser att fästa om det finns vätska. Kul!

Åh nej :( man kan inte dränera typ eller något? Hur länge brukar de sitta i då? Fan va tråkigt när saker inte kan flyta på bara.
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-03-16 06:13:21 följande:

Tiden efter missed abortion var tydligen svårare än vad jag trott. Mår rätt dåligt och kämpar med ångest/depression.. blöder ut stora klumpar så processen är väl igång och mycket hormoner som lämnar kroppen.. har ngn ngt tips vart man kan vända sig för att hitta ngt som får en må bättre?

Lider med dig vännen :( ja har inga bra tips. Vet bara de finns receptfria läkemedel typ valeriana man blir väl lite tröttare. Annars prova kanske sitta i ett rum och sätta på någon meditation och fokusera på andningen så man lugnar sig lite stundstals. :/
  • Dhalia

En fråga om de hänt flera av er. Ja har alltid brukat få svullna ömma bröst redan under sprutorna plus efter ovitrelle. Detta är IVF nr 4 och nu kännrr ja inget i brösten varken efter Ovitrelle togs. Alla andra gånger har jag alltid kännt förut IVF nr2 då jag fick totalfrys oxh de blev inget. Lite orolig att nu kanske min kropp inte är i synk eller om de har med att göra att jag minskat väldigt mycket på koffein? Dricker främst koffeinfritt kaffe nu.

• Dhalia

Av dem 7 som odlades vidare så kunde inget frysas :( gör så ont i hjärtat så de inte är sant oddsen att detta 2dagars ska lyckas har minskat drastiskt. Förstår inte att på 3 st IVF så blir inga embryon bra hos Sahlgrenska men första hos Livio så blev 2 bra ett blev ju MA men ändå. Fattar ingenting.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020