IVF hösten/vintern 2020
Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.
Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.
Hej fått behandlingsplan nu.
Blir kortison startar samma dag som sprutorna.
Ska även ha trombyl och embryoblut.
Då väntar vi bara på att mensen skall starta ????
Min mens har kommit!
Så nu på lördag kväll börjar sprutbehandlingen
Ska köra på Menupor denna gång
Nästa fredag är det vul för att kolla om äggen vuxit nåt
Jag vet inte.. Helt säker på att jag såg lite blod men nu kör hjärnan slut på mig. Brukar alltid få en liten blödning innan beräknad mens för att sedan på startdagen komma igång rejält.. Men va kul för dig! Kommer inte ihåg, räknas den som mens? Eller behöver du vänta till nästa cykel nu?
Vad tror ni? Är det ett streck till? Rd8 med 5dagars, bim idag.. Men ingen tillstymmelse till mens p morgonen iaf.. Mensvärken är dock kvar, den är olidlig nu.. Så jag är rädd, kroppen kanske bara jävlas lite..
Det är ju väldigt svagt.. Rädd för spökstreck bara. Nu får jag snällt hålla mig till fredag och hoppas mensen inte kommer...
Visst är det efter äggplock man börjar med Lutinus?
Nu ska jag på blodprov på fm, östradiol. Kan inte komma ihåg nu hur många ggr jag fått olika nålar i mig, men många.
Hur går det för dig? Nu börjar väl vul närma sig? Vilken vecka är du i då? Kram
Åh vännen förstår såklart din oro, men så länge du inte blöder en massa tycker jag att du ska (försöka) lämna oron och vara neutral till det hela. Jag vet hur cynisk man blir i den här processen och att om man inte mår rent utav skitdåligt så blir man jätteorolig att något är fel. :/ jättetrevkigt att det ska vara så men det är så vi funkar..
Försök att bara få dagarna att gå men ta inte ut något i förskott innan din VUL, det är så dumt att gå och sörja innan man vet någonting om lilla livet där inne.
Jag lärde mig det den gången jag faktiskt blev gravid och det höll i sig hela vägen, jag oroade mig konstant och en dag i v 9 eller liknande när jag inte kände något illamående var jag stensäker på att fostret hade dött men när jag kom in till VUL var allt lugnt. Där kom vändningen och jag bestämde mig för att skärpa till mig och vara gravid tills motsatsen bevisats och inte gå och förvänta mig katastrofer.
Stor kram till dig förstår såklart din oro men försök håll dig neutral.