• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-03-19 16:15:27 följande:

Hoppas på att du får göra ditt sista landstingsfinansierade försök nu inom kort, för visst innebär det att du kan sätta in de frysta efter 40 och få de försöken inom landstinget?

På vilken klinik går du? Blir lite intresserad att höra att de faktiskt tror på immunförsvarets inverkan. Jag har funderat mycket över det själv efter 5st återföranden som misslyckats men jag har bara fått höra ?det är ju jättebra att du är så frisk? vilket jag såklart är glad för, men det vore intressant att veta om det är ett problem just när det gäller att få embryot att fästa.

Ja tycker definitvt du ska försöka få kortison men vet du redan sagt att dem inte ville testa det eller minns ja fel?
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-19 19:17:44 följande:

Så härligt att höra att du fortfarande har plus på stickan, så underbart!

Har du frågat om kortison och vad har dom sagt då? Jag ska fråga, men jag förstår det som att de inte använder dig av det. Jag vet inte hur vanligt det är att kliniken säger ja till det.

Nä Livio var mer försiktiga med kortison, var inte det första dem gav. Sahlgrenska gick ju med på till slut trombyl och fortsatt progesteron, var ju frågetecken redan där. Kanske om man misslyckas med många återföringar, läser nu Always choklad går på Livio och ska få. Ibland får man nog tjata och fråga flera läkare de kan också bero på lite. Va så med trombylen på Livio också en sa ja en annan typ nej ;)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-19 20:24:19 följande:

Åh vad skönt att höra! Det blir säkert positivt med vanligt om du testar med det snart. Skönt med trombyl. Måste fråga om det och om det kan vara ett alternativ även för mig. En hel random grej men får jag fråga om du lätt får blåmärken?

Ok, då förstår jag. På måndag skulle det nog vara 1 eller 2 ägg mogna för mig men jag hoppas på onsdag. Fick ju sänka dosen nu också. Visst tog du 187,5?

De tycker ja du ska försöka fråga om. Nja inte hur lätt som helst, blir väl något som man verkligen råkat slå sig ;) . Men denna gången lyckades vi punktera något kärl vid sprutorna så fick två blåmärken, har annars inte fått. Dem dök ju upp direkt när man tog ut nålen haha.

Aa okej men då kanske man lyckas undvika överstimulering. Aa precis. Blir spännande då måndag och se hur de gått :)
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-20 00:48:41 följande:

Nu sökte jag på kortison och fick fram Charlotte perelli som käkade det under sin graviditet. Tydligen binder man upp mycket vätska och blir tjock. Hon tog det för att minska immunförsvaret så man ej stöter bort fostret. Hon fick det efter många missfall..Skall läsa på om detta allt jag kan hitta.

Precis men hon fick också en cocktail av saker att ta samtidigt, finns något mer man kan ta förutom kortision... ska se om ja hittar den rapporten. Va något som lågmolekylärt heparin Har för mig hon hade tio missfall.
    Always choklad skrev 2021-03-20 00:48:41 följande:

Nu sökte jag på kortison och fick fram Charlotte perelli som käkade det under sin graviditet. Tydligen binder man upp mycket vätska och blir tjock. Hon tog det för att minska immunförsvaret så man ej stöter bort fostret. Hon fick det efter många missfall..Skall läsa på om detta allt jag kan hitta.

Ja hon tog det och en "cocktail" typ av allt möjligt då. Finns också lågmolekylärt heparin som också är något som skulle kunna användas för att förhindra missfall. Men kortison verkar många ha tagit som typ misslyckats att få det att fästa alls också. Skulle detta misslyckas hos oss igen så kommrr ja ta kortison nästa gång. Jag har det redan hemma men ska inte ta de nu då jag fick trombyl plus progesteron.
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-20 08:27:34 följande:

Tack för svar! Jag får blåmärken så himla lätt....så tänkte om det kan vara något relaterat till det. Vi lyckades också punktera något kärl...då känns det en del! Haha!

Så spänd inför måndag! Hoppas på det bästa. :)

Haha de va samma här men ena gången så kände ja inte men såg direkt hur de blev grönblått haha.

De ser ju jättebra nu med 13 äggblåsor nu hoppas vi bara på att du inte blir överstimulerad :) har ni annars i vanliga fall fått ut alla ägg och att dem bruksr va mogna?
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 07:32:05 följande:

Som jag är less på min kropp just nu.. :( ni som vet, vet att jag fick MA för ca 2 månader sen. Gjorde en lyckad cytotecbehandling och allt såg bra ut. Mensen kom något sent igång, ca 6 veckor.. Jag har då kört dubbel dos letrozol, då jag inte får ägglossning på natur väg. Provdag 17 här ju med digitala äl-test, som jag ser blir svagare och svagare.. Inget omslag alls. Varför? Jag blir såå ledsen, nu verkar kroppen till o med stängt av hjälpen..

Va jobbigt när allt inte går som de ska :( skulle ni göra FET nu i stimulerad cykel? Ursäkta om du redan nämnt.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 07:32:05 följande:

Som jag är less på min kropp just nu.. :( ni som vet, vet att jag fick MA för ca 2 månader sen. Gjorde en lyckad cytotecbehandling och allt såg bra ut. Mensen kom något sent igång, ca 6 veckor.. Jag har då kört dubbel dos letrozol, då jag inte får ägglossning på natur väg. Provdag 17 här ju med digitala äl-test, som jag ser blir svagare och svagare.. Inget omslag alls. Varför? Jag blir såå ledsen, nu verkar kroppen till o med stängt av hjälpen..

Va jobbigt när allt inte går som de ska :( skulle ni göra FET nu i stimulerad cykel? Ursäkta om du redan nämnt.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-20 20:15:17 följande:

Hej

Heparin verkar efter mina hobbyefterforskningar vara liknande effekt som trombyl. Förhindra blodpropp och öka blodflödet.

Den skulle va lite bättre kanske men tror de svårare att få den.
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-21 07:55:06 följande:

Haha, tror det är vanligt! Min mage är inte fin nu. ;)

Nej tyvärr inte. Första gången var 1 av 6 mogna (alltså fem blåsor utan ägg). Andra gången var det 11 blåsor som gav 8 ägg varav 3 befruktades. Senast var det 10 blåsor, 6 ägg och tre befruktade. :( Hoppas på bättre utfall nu!

Men nu är det första gången med Menopur väl? Det kanske fungerar bättre för er och ger mer mogna ägg nu :) håller tummarna att alla ser bra ut imorgon med. Ja fick ju typ tomma äggblåsor med gonal f plus fler omogna. Med Menopur fick jag ändå ganska jämnt resultat typ så många blåsor man ser så många ägg fick man ut och så var dem mogna. Bara sist var de ett av 10 ägg omoget.
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-22 10:48:06 följande:

hehe nej fortfarande tidigt med de ordentliga symptomen, men de kommer...;) roligt att du är gravid så du kan ge oss andra hopp i tråden när fick du tid för första VUL? förstår att det såklart är första stora milstolpen nu efter plusset! Ömma bröst hade jag inte under hela graviditeteten...

Tack för du ser de så men sist blev det ett MA så känner intr jag kan ge så mycket hopp till någon än hehe, har haft två MA. Hoppas och ber att detta ska bli annorlunda <3 Ja fick 15 april så blir i v7+3 då, väldigt nervös inför det då vi aldrig fått se ett hjärta slå. De skönt att höra för än är dem inte ömma. Kan sova på magen fortfarande haha. Har bara mest mensvärk/molvärk och lite ont i korsryggen då och då :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020