• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-03-28 19:47:58 följande:

Vad kul att läsa att ni fick så många befruktade! Jag hoppas så att ni får ett par till frysen nu. Mår du bra i övrigt?

Jag hade en sådan otrolig tur, fick tid för hystoskopi (pga av avhopp) redan imorgon. Jag hoppas att det går bra och att jag får starta igång nästa ivf-försök ganska snabbt inpå det.

Åh de va bra. Hoppas allt ska se bra ut :) känns det nervöst eller har du gjort det innan? Antar du blir sövd eller?
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-03-26 11:21:54 följande:

Ok va bra

Blev lite nervös ifall mensen skulle komma i helgen nu & jag ej ännu fått sprutor

Kom mensen i helgen?
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-03-28 22:57:31 följande:

Hej nej :) tur ! läkarn ringer mig på onsd & går igenom behandlingsplanen med mig

Känns av å till att mensen e på g..men ännu inget

Okej de va tur :)
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-29 18:48:22 följande:

Det gick bra, tack! Mår bra och har inte ont. De tog bort en hinna, så det känns bra!

Hoppas hoppas på bra nyheter för dig i veckan <3

Va bra hoppas att det ska hjälpa. Då kanske slemhinnan vill tjocka till dig nu mer, kan bli så efteråt. Väntar ni nu en cykel och sedan FET?
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-29 16:43:43 följande:

Jag har inte den blekaste... Han sa bara att han skulle tvätta inmam, tror de sprutade in lite koksalt eller något. Jag hoppas verkligen slippa mens denna gång med, ruvningem är ju så mentalt krävande på ett jobbigt sätt..

Hae inte heller hört om de innan men i vilket fall så hoppss vi de gör susen. Härligt att du ruvar igen :)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-29 19:23:58 följande:

Åh vad skönt att höra! :) Skönt att de tog bort något. Nu hoppas vi att det gör susen.

Lite nervös nu. På onsdag ska de ringa!

Håller tummarna för dig att de blir några guldägg till frys <3
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-29 19:48:43 följande:

Hejj

Tagit blodprov idag 2 rör blodstatus och järn. Har även hämtat ut recept för ny ivf: gonalf, fyrmadel, lutinus, ovitrelle. Har sedan tidigare progynon och trombyl hemma.

Vart förvånad att det inte var nått kortison men det kanske bara är vid FET?

Inte vid en färsk återföring?

Skall gå igenom handlingsplanen med kliniken imorgon eftm, får jag veta vad som gäller.

Då var vi snart igång igen då.

Skall käka massa skaldjur nu inför äggutplock, var bra sist.

Hej, de va tråkigt att dem inte ville prova kortisionet. När börjar du med sprutorna då?
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-30 06:18:11 följande:

Det låter bra om det skulle bli så :) Blev det så för dig?

Vi har inga i frysen kvar längre, så nästa steg blir att börja om (Ivf 4) och gå privat. Jag ska höra om vi får sätta igång redan i april, om det har läkt och inte blöder längre.

Aa fick jätteriklig mens efter de. Men de blev nästan för jobbigt fick ju ha dubbla skydd alltså haha.

Okej hoppas ni kan börja i april:)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-30 14:20:50 följande:

Tack snälla! <3 Känner mig så nervös nu.

Kan tänka mig, har inga kloka ord än håll ut lite till oavsett hur de går :( jag hoppas så innerligt att några blir bra för er åtminstone ett guldägg <3
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-30 14:20:50 följande:

Tack snälla! <3 Känner mig så nervös nu.

Hur gick de idag? <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020