• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-25 20:50:17 följande:

Tack! Ja 75 procent är nog ganska bra (vet ärligt talat inte vad som är godkänt/bra osv). :) Tack för att ni hejar på dem. Kram

Vad kul att läsa att ni fick så många befruktade! Jag hoppas så att ni får ett par till frysen nu. Mår du bra i övrigt?

Jag hade en sådan otrolig tur, fick tid för hystoskopi (pga av avhopp) redan imorgon. Jag hoppas att det går bra och att jag får starta igång nästa ivf-försök ganska snabbt inpå det.
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-28 19:47:58 följande:

Vad kul att läsa att ni fick så många befruktade! Jag hoppas så att ni får ett par till frysen nu. Mår du bra i övrigt?

Jag hade en sådan otrolig tur, fick tid för hystoskopi (pga av avhopp) redan imorgon. Jag hoppas att det går bra och att jag får starta igång nästa ivf-försök ganska snabbt inpå det.

Åh de va bra. Hoppas allt ska se bra ut :) känns det nervöst eller har du gjort det innan? Antar du blir sövd eller?
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-03-26 11:21:54 följande:

Ok va bra

Blev lite nervös ifall mensen skulle komma i helgen nu & jag ej ännu fått sprutor

Kom mensen i helgen?
  • Cissi2801
    Dhalia skrev 2021-03-28 14:01:49 följande:

Oj de va länge, hoppas de ska gå för er! Vi har försökt också nästan lika länge 4,5 år nu. Vi plussade för en vecka sedan efter vårt 4e IVF. Men vi får se hur de går, har två MA sedan innan så hoppas vi får se ett tickande hjärta för första gången om två veckor.

Håller tummarna att ni får se ett tickande hjärta.. har tagit tredje sprutan idag, ska på ultraljud på fredag ???? tack, känns så skönt med allt stöd både från familjen och här på familjeliv..
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2021-03-28 19:59:59 följande:

Kom mensen i helgen?

Hej nej :) tur ! läkarn ringer mig på onsd & går igenom behandlingsplanen med mig

Känns av å till att mensen e på g..men ännu inget
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2021-03-28 19:59:59 följande:

Kom mensen i helgen?

Hej nej :) tur ! läkarn ringer mig på onsd & går igenom behandlingsplanen med mig

Känns av å till att mensen e på g..men ännu inget
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-28 19:59:01 följande:

Åh de va bra. Hoppas allt ska se bra ut :) känns det nervöst eller har du gjort det innan? Antar du blir sövd eller?

Tack söta du! Hur mår du och hur lång tid är det kvar till VUL?

Jag känner mig lite nervös, jag har aldrig gjort det innan. Precis, jag kommer att sövas. Hur gick det för dig? Kram
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-28 19:47:58 följande:

Hallå!! men gud så bra att du fick tid redan idag!! det var ju det bästa som kunde hända! Stort lycka till, allt kommer gå fint! KramHjärta
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-29 08:21:00 följande:

Hallå!! men gud så bra att du fick tid redan idag!! det var ju det bästa som kunde hända! Stort lycka till, allt kommer gå fint! Kram

Tack! Jag vet, jag blev överlycklig över att jag fick tiden :) Det var nämligen 4månaders väntetid. Nu är jag så nervös, men det ska nog gå bra. Hoppas att jag kan starta ungefär samtidigt som dig i april :)
  • Ivf2020

Sådär då tjejer.. Nu är jag ruvare igen. Något sent i cykeln, dag 25. Ett blasto med 100% efter upptining. Denna gången blev jag dock tiltad bakåt i stolen samt "tvättad" innan de förde in den. Har aldrig vart med om det förut.. Så nervös, första insättningen efter Ma... Hur många dagar har ni haft till mens vid fet?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020