• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-24 13:47:31 följande:

Håller alla mina tummarna att de finns flera guldägg <3

Tusen tack! Ska ringa imorgon för att få veta hur många som blivit befruktade.
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-24 13:50:59 följande:

skönt att det är klart nu!! förstår att det gjorde ont med så många äggblåsor, håller alla tummar för befruktning och utvecklingen nu!!!

Verkligen! Känns som några var ordentligt stora med, hade rejält ont redan innan plocket startade. Tack snälla!
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-03-24 16:55:27 följande:

Idag är en bra dag

Just fått veta att vi är beviljade en ny ivf!

Skall och ta blodprover på måndag och väntar att jag får en behandlingsplan skickad till mig. Peppar peppar nu håller vi tummarna.

Gjort en deal med sambon om att för varje timme jag tränar så tar han bort en snusdosa. Challenge acsepted!

Min mage har varit knasig sedan fredag då jag pratade med doktorn, var en klump i bröstet och magen, nu känns det mycket bättre.

Vilka härliga nyheter! Och bra deal med sambon. :)
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-03-24 18:38:10 följande:

Håller tummar att det blir många befruktade :)

Jag minns knappt hur äggplocket går till.. va det en bedövning dem satte inne i slidväggen först??

Tack snälla! Smärtstillande och morfin innan (och lugnande om man vill), den lokalbedövning i slidväggen och intranervöst morfin vid behov. När sätter du igång med behandlingen?
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-03-24 13:17:00 följande:

Äggplock gjort! De tömde en massa blåsor men det blev dessvärre ?bara? 8 ägg den här gången med. Samma som en annan gång alltså! Nu hoppas jag verkligen att många blir befruktade och delar sig som de ska. Har rejält ont den här gången så nu blir det vila! Tack för alla hejarop! :)

Skönt att ha det gjort, och hoppas på många befruktade!
  • GlitterLina
    Clemmentina skrev 2021-03-24 19:18:33 följande:

Tack snälla! Smärtstillande och morfin innan (och lugnande om man vill), den lokalbedövning i slidväggen och intranervöst morfin vid behov. När sätter du igång med behandlingen?

Men visst gjorde lokalbedövningen ont? Minns att jag inte kände av äggplocket men att den bedövningen gjorde svinont:(

Vet ej men snarast :)
  • GlitterLina
    Clemmentina skrev 2021-03-24 19:18:33 följande:

Men visst gjorde lokalbedövningen ont? Minns att jag inte kände av äggplocket men att den bedövningen gjorde svinont:(

• Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-24 18:53:13 följande:

Ååh va bra. Hoppas de ska gå bättre denna gången. När beräknar du starta då:)

Hej ja det känns jättebra. Får se om vi hinner denna cykel beror ju på när mensen sätter igång. Är så svårt efter man gjort en fet och riktigt hålla koll... Sista mensen efter FET var 8e mars har typ 24-28 dagar vanligtvis emellan. Får se om de vill jag köra denna emellan eller om det blir på nästa.. beror på proverna också.
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-03-24 13:17:00 följande:

Äggplock gjort! De tömde en massa blåsor men det blev dessvärre ?bara? 8 ägg den här gången med. Samma som en annan gång alltså! Nu hoppas jag verkligen att många blir befruktade och delar sig som de ska. Har rejält ont den här gången så nu blir det vila! Tack för alla hejarop! :)

Heja heja!
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-03-24 20:06:02 följande:

När jag gjorde min lokalbedövning kände inte jag något alls. :) alla är vi olika men jag som är livrädd för sprutor, undrade när hon skulle ta den.. Då var de redan gjort. :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020