• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-31 22:38:04 följande:

Tack! Åh vad jag hoppas det med. Hur går det för dig? Har du fått svar på nipt ännu?

Jo det har jag,igår :) "Normalt" stod det! Så en nervös väntan är över. Så nu är det officiellt,och mina barn har fått veta,som jag har väntat att berätta för dom.
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-04-01 07:06:55 följande:

God morgon! Jag har inte ont men känner lite i livmodern. Det har mer eller mindre slutat att blöda nu.

Jag har ställt frågan till kliniken om jag får starta nästa behandling om 2 veckor. Hoppas att det är ok. Väntar svar nu :)

Håller tummarna att du får starta behandlingen! <3
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-29 19:48:43 följande:

Hejj

Tagit blodprov idag 2 rör blodstatus och järn. Har även hämtat ut recept för ny ivf: gonalf, fyrmadel, lutinus, ovitrelle. Har sedan tidigare progynon och trombyl hemma.

Vart förvånad att det inte var nått kortison men det kanske bara är vid FET?

Inte vid en färsk återföring?

Skall gå igenom handlingsplanen med kliniken imorgon eftm, får jag veta vad som gäller.

Då var vi snart igång igen då.

Skall käka massa skaldjur nu inför äggutplock, var bra sist.

Hej fått behandlingsplan nu.

Blir kortison startar samma dag som sprutorna.

Ska även ha trombyl och embryoblut.

Då väntar vi bara på att mensen skall starta ????
  • Inalina
    Sussna85 skrev 2021-04-01 08:14:30 följande:
    Jo det har jag,igår :) "Normalt" stod det! Så en nervös väntan är över. Så nu är det officiellt,och mina barn har fått veta,som jag har väntat att berätta för dom.
    Men åh gud så skönt, nu får du verkligen försöka njuta av graviditeten i dessa märkliga tider! stort grattis Hjärta
  • Inalina
    God morgon! Jag har inte ont men känner lite i livmodern. Det har mer eller mindre slutat att blöda nu.

Jag har ställt frågan till kliniken om jag får starta nästa behandling om 2 veckor. Hoppas att det är ok. Väntar svar nu :)
    Hoppas hoppas!!Solig
  • Clemmentina

Skönt att det inte gör ont i alla fall. Hoppas på positiva besked!
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2021-03-31 23:41:51 följande:

Vad bra ändå med två blastisar! Håller tummarna för FET i maj. Jag kanske också gör det i maj, inte bekräftat ännu.

Tack, det är det absolut. När får du veta när ni får göra återföring?
  • Clemmentina

Åh vad skönt och roligt! :)
  • GlitterLina

Min mens har kommit!

Så nu på lördag kväll börjar sprutbehandlingen

Ska köra på Menupor denna gång

Nästa fredag är det vul för att kolla om äggen vuxit nåt

• Always choklad

Hej grattis! Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020