• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-03-29 13:53:17 följande:

Sådär då tjejer.. Nu är jag ruvare igen. Något sent i cykeln, dag 25. Ett blasto med 100% efter upptining. Denna gången blev jag dock tiltad bakåt i stolen samt "tvättad" innan de förde in den. Har aldrig vart med om det förut.. Så nervös, första insättningen efter Ma... Hur många dagar har ni haft till mens vid fet?

Vad härligt!! Grattis! De gånger det har misslyckats så har jag fått någon typ av blödning/färgad flytning på RD8 med blastocyst. Nu hoppas vi :) :)
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-03-29 15:01:13 följande:

Vad härligt!! Grattis! De gånger det har misslyckats så har jag fått någon typ av blödning/färgad flytning på RD8 med blastocyst. Nu hoppas vi :) :)

Ja, de stämmer väl med min menscykel om mN ska följa den... Jag håller också tummar men är lite för rädd så känner ingen glädje helt hundra. Men som jag hoppas på att denna ska fastna :)
  • Sussna85

Sådär då tjejer.. Nu är jag ruvare igen. Något sent i cykeln, dag 25. Ett blasto med 100% efter upptining. Denna gången blev jag dock tiltad bakåt i stolen samt "tvättad" innan de förde in den. Har aldrig vart med om det förut.. Så nervös, första insättningen efter Ma... Hur många dagar har ni haft till mens vid fet?

Åh <3 Grattis att du nu är ruvare igen! Håller tummarna för att den lilla fäster :) Hehe,aldrig har jag dock blivit tvättad innan insättning :D
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-28 19:47:58 följande:

Vad kul att läsa att ni fick så många befruktade! Jag hoppas så att ni får ett par till frysen nu. Mår du bra i övrigt?

Jag hade en sådan otrolig tur, fick tid för hystoskopi (pga av avhopp) redan imorgon. Jag hoppas att det går bra och att jag får starta igång nästa ivf-försök ganska snabbt inpå det.

Åh vad skönt! Hur gick hystoskopin? Såg de/tog de bort något?

Jag mår bra nu. Väntar på blödningen som borde komma i veckan och så klart på beskedet om hur många som kunde frysas.
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-03-29 16:19:38 följande:

Åh <3 Grattis att du nu är ruvare igen! Håller tummarna för att den lilla fäster :) Hehe,aldrig har jag dock blivit tvättad innan insättning :D

Näääe, inte jag heller.. Blev så paff över kommentaren, o samtidigt kändes det som bergodalbana på Liseberg när jag lutade bakåt.. Ja, de gör jag med. Hur går det för dig? :)
  • Clemmentina

Underbara nyheter! Grattis till att vara ruvare. :) Fick du veta varför de tiltade stolen och tvättade? För mig har mensen kommit 9-10 dagar efter fet. Håller tummarna för att din håller sig borta nu!
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-29 16:31:52 följande:

Underbara nyheter! Grattis till att vara ruvare. :) Fick du veta varför de tiltade stolen och tvättade? För mig har mensen kommit 9-10 dagar efter fet. Håller tummarna för att din håller sig borta nu!

Jag har inte den blekaste... Han sa bara att han skulle tvätta inmam, tror de sprutade in lite koksalt eller något. Jag hoppas verkligen slippa mens denna gång med, ruvningem är ju så mentalt krävande på ett jobbigt sätt..
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-29 16:29:05 följande:

Åh vad skönt! Hur gick hystoskopin? Såg de/tog de bort något?

Jag mår bra nu. Väntar på blödningen som borde komma i veckan och så klart på beskedet om hur många som kunde frysas.

Det gick bra, tack! Mår bra och har inte ont. De tog bort en hinna, så det känns bra!

Hoppas hoppas på bra nyheter för dig i veckan <3
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-29 16:43:43 följande:

Jag har inte den blekaste... Han sa bara att han skulle tvätta inmam, tror de sprutade in lite koksalt eller något. Jag hoppas verkligen slippa mens denna gång med, ruvningem är ju så mentalt krävande på ett jobbigt sätt..

Det låter ändå spännande att de testar lite nytt! Håller tummarna. <3
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-29 18:48:22 följande:

Det gick bra, tack! Mår bra och har inte ont. De tog bort en hinna, så det känns bra!

Hoppas hoppas på bra nyheter för dig i veckan <3

Åh vad skönt att höra! :) Skönt att de tog bort något. Nu hoppas vi att det gör susen.

Lite nervös nu. På onsdag ska de ringa!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020