• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-29 20:34:32 följande:

Va bra hoppas att det ska hjälpa. Då kanske slemhinnan vill tjocka till dig nu mer, kan bli så efteråt. Väntar ni nu en cykel och sedan FET?

Det låter bra om det skulle bli så :) Blev det så för dig?

Vi har inga i frysen kvar längre, så nästa steg blir att börja om (Ivf 4) och gå privat. Jag ska höra om vi får sätta igång redan i april, om det har läkt och inte blöder längre.
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-29 19:37:20 följande:

[quote=81038208][quote-nick]Annna84 skrev 2021-03-29 18:48:22 följande:[/quote-nick]Det gick bra, tack! Mår bra och har inte ont. De tog bort en hinna, så det känns bra!

Va skönt att allt gick bra! Varför tar man bort sånt?

Tack! Och vad roligt att ni snart ska starta igen!

Jag har gjort många insättningar nu som inte tagit sig och bad om att få kolla livmodern. Då såg kliniken ett streck/linje där inne och förslaget var att skicka en remiss till extra kontroll. Vilket jag ville för att röja bort alla eventuella hinder innan vi startar om på nytt igen.
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-03-29 13:53:17 följande:

Sådär då tjejer.. Nu är jag ruvare igen. Något sent i cykeln, dag 25. Ett blasto med 100% efter upptining. Denna gången blev jag dock tiltad bakåt i stolen samt "tvättad" innan de förde in den. Har aldrig vart med om det förut.. Så nervös, första insättningen efter Ma... Hur många dagar har ni haft till mens vid fet?

Åh så spännande!! Håller alla tummar!!! =) intressant med bakåt tilt, men varför inte ;) ang tvättningen kanske de bara ville säkerställa att du inte skulle få in några bakterier som skulle kunna förstöra något Skrattande! jag tror detta är guldägget!
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-29 18:48:22 följande:
    Det gick bra, tack! Mår bra och har inte ont. De tog bort en hinna, så det känns bra!

Hoppas hoppas på bra nyheter för dig i veckan <3
    Så skönt att allt gick bra!!!  och framförallt att du inte har ont också, hur lång tid tror de att det tar att läka efter ett sånt ingrepp? Kram nu är du på G igen! 
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-03-30 08:39:13 följande:

Åh så spännande!! Håller alla tummar!!! =) intressant med bakåt tilt, men varför inte ;) ang tvättningen kanske de bara ville säkerställa att du inte skulle få in några bakterier som skulle kunna förstöra något 

//

! jag tror detta är guldägget!

Ja, jag kan säga TT han gjorde mycket jag inte vart med om förut.. Men ja, det vore underbart, kunna få bli gravid o faktiskt få stanna med att vara det med :) jag återkommer om några dagar hur det gick, beräknad mens är ju om en vecka så lite nervöst är det...
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-29 20:38:09 följande:

Håller tummarna för dig att de blir några guldägg till frys <3

Tack snälla! <3 Känner mig så nervös nu.
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-30 06:18:11 följande:

Det låter bra om det skulle bli så :) Blev det så för dig?

Vi har inga i frysen kvar längre, så nästa steg blir att börja om (Ivf 4) och gå privat. Jag ska höra om vi får sätta igång redan i april, om det har läkt och inte blöder längre.

Aa fick jätteriklig mens efter de. Men de blev nästan för jobbigt fick ju ha dubbla skydd alltså haha.

Okej hoppas ni kan börja i april:)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-30 14:20:50 följande:

Tack snälla! <3 Känner mig så nervös nu.

Kan tänka mig, har inga kloka ord än håll ut lite till oavsett hur de går :( jag hoppas så innerligt att några blir bra för er åtminstone ett guldägg <3
  • GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-03-30 06:21:29 följande:

Tack! Och vad roligt att ni snart ska starta igen!

Jag har gjort många insättningar nu som inte tagit sig och bad om att få kolla livmodern. Då såg kliniken ett streck/linje där inne och förslaget var att skicka en remiss till extra kontroll. Vilket jag ville för att röja bort alla eventuella hinder innan vi startar om på nytt igen.

Förstår :) vad bra att de gjorde detta, förhoppningsvis blir det bättre med återföringarna nu.
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-03-29 19:48:43 följande:

Hejj

Tagit blodprov idag 2 rör blodstatus och järn. Har även hämtat ut recept för ny ivf: gonalf, fyrmadel, lutinus, ovitrelle. Har sedan tidigare progynon och trombyl hemma.

Vart förvånad att det inte var nått kortison men det kanske bara är vid FET?

Inte vid en färsk återföring?

Skall gå igenom handlingsplanen med kliniken imorgon eftm, får jag veta vad som gäller.

Då var vi snart igång igen då.

Skall käka massa skaldjur nu inför äggutplock, var bra sist.

Jag ska oxå gå igenom behandlingsplanen i morgon/onsd :)

Hur ser din ut? För du prata me kliniken idag va?

Vad har skaldjur för effekt på äggen? :) :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020