• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-07 20:30:16 följande:

Men åh va jobbigt & ledsamt :(

Hoppas dem förstod när du förklara

Hej jo. Men som jag sa då jag vill vara stark och lite privat som stålmannen men bäbisar det är min kryptonit!

Får du samma när du ser bäbisar @GlitterLina att brösten värker som du skulle ha mjölkstockning?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-07 20:33:52 följande:

Då va det dax igen.

Ny behandling med Gonal-F sprutor på söndag kväll..

Hej, heja heja!
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-08-07 22:46:21 följande:

Hej, heja heja!

Hej gick det bra @GlitterLina med första sprutan?
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-08-09 12:21:47 följande:

Hej gick det bra @GlitterLina med första sprutan?

Hej

Tack det gick bra :) ultraljud på fredag

Hur mår du?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-09 15:48:59 följande:

Hej

Tack det gick bra :) ultraljud på fredag

Hur mår du?

Hej

Jag mår bättre, helt slut efter en tung bäbishelg. Kontaktade till och med en psykolog när det kändes som mörkast. Men har ställt in oss på att ev det kan bli fråga om adoption och innan dess vill jag veta att det inte kan ha ev. någon negativ påverkan på en sån process att man varit hos psykolog. Rådfrågat en adoptionsbyrå bara allmänt och inväntar svar. Så får vi se..
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-08-10 20:12:05 följande:

Hej

Jag mår bättre, helt slut efter en tung bäbishelg. Kontaktade till och med en psykolog när det kändes som mörkast. Men har ställt in oss på att ev det kan bli fråga om adoption och innan dess vill jag veta att det inte kan ha ev. någon negativ påverkan på en sån process att man varit hos psykolog. Rådfrågat en adoptionsbyrå bara allmänt och inväntar svar. Så får vi se..

För väldigt längesedan när jag levde ihop med äldsta sonens pappa typ 2003 sonen föddes 2006. Så pratade vi just om adoption. Vet ej hur det funkar nu, men dem granskade en väldigt mycket på den tiden.

Kram
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-10 23:43:50 följande:

För väldigt längesedan när jag levde ihop med äldsta sonens pappa typ 2003 sonen föddes 2006. Så pratade vi just om adoption. Vet ej hur det funkar nu, men dem granskade en väldigt mycket på den tiden.

Kram

Hej jag fick svar av adoptionscentrum, de sa att det är inget konstigt alls och ses ej heller som ett hinder från andra länder utan ät naturligt att det kan behövas lite samtalsstöd i denna process som är tung på alla plan för de med barnönskan oavsett om det är ivf/adoption etc. Jag skall därför gå och testa vad har jag att förlora, ger det ingenting kan jag prova en annan eller så inte. Känns bara bra att ta steget att våga.
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-08-11 22:06:21 följande:

Hej jag fick svar av adoptionscentrum, de sa att det är inget konstigt alls och ses ej heller som ett hinder från andra länder utan ät naturligt att det kan behövas lite samtalsstöd i denna process som är tung på alla plan för de med barnönskan oavsett om det är ivf/adoption etc. Jag skall därför gå och testa vad har jag att förlora, ger det ingenting kan jag prova en annan eller så inte. Känns bara bra att ta steget att våga.

Va skönt

Ha alla dörrar öppna :)
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-11 23:04:04 följande:

Va skönt

Ha alla dörrar öppna :)

Pratade med kliniken idag efter att de öppnat efter semestrarna på nytt. Vi ska hålla kontakt och sen ska vi boka in ett samtal innan FET de vill veta först vad hysteroskopin visar.. Finns en plan i alla fall.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020