• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa
    Dhalia skrev 2021-06-09 15:53:00 följande:

Jag läste faktiskt att >7 celler på dag 3 har ca 69% chans att bli blastocyster. Så ja tror oddsen är ändå lite större :) den gör ett hopp i utvecklingen där. Nu vet ja inte hur många celler din va då. När har du testdag?

Åh så fin du är som skriver! Hoppfullt. Min hade 8 celler. Har bim idag men den ?räknas? i och för sig inte under ruvardagarna :) lite känningar som att mensen är på g men hoppas såklart. Har testdag 18/6 (RD 18), ruvardag 9 idag. Kanske kommer testa 13/6 om mensen inte kommit.
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-06-09 15:58:15 följande:

Åh så fin du är som skriver! Hoppfullt. Min hade 8 celler. Har bim idag men den ?räknas? i och för sig inte under ruvardagarna :) lite känningar som att mensen är på g men hoppas såklart. Har testdag 18/6 (RD 18), ruvardag 9 idag. Kanske kommer testa 13/6 om mensen inte kommit.

Då låter den som jättebra :) ja blev gravid förra gången med en 3 dagars som hade 8 celler. Men de helt normalt ja har också haft känsla att mensen ska komma, mensvärk då och ganska mycket med första graviditeten då jag var ovetandes gravid, hade så ont så ja trodde den skulle komma vilken dag som helst men den kom aldrig. Lycka till håller tummarna :)
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2021-06-09 15:54:45 följande:

Hoppas den kommer snart men va inte så hård mot dig själv. När måste den ha senast kommit igång för att hinna innan semesterstängt?

I tisdags 8/6 va sista dagen för att börja med sprutbehandlingen för att hinna insättning innan stängning :( :(
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-06-09 22:59:44 följande:

I tisdags 8/6 va sista dagen för att börja med sprutbehandlingen för att hinna insättning innan stängning :( :(

Åh nej vad tråkigt! :(
  • Ivf2020

Jag beklagar :( du får försöka njuta av sommaren ändå. Kram
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-09 15:58:15 följande:

Som vi håller tummarna för dig nu! Brukar du ha några symptom eller smpblödningar innan bim? :) det är alltid tufft att ruva.. Men jag håller så tummarna!
  • Always choklad

Nej vad tråkigt! Du får satsa på hösten. Jag skall göra livmoderhåla undersökning nu under sommaren för å kolla att allt är bra, kanske nått att kolla på?
  • Annna84

Å vad tråkigt :( Denna väntan är fruktansvärd. När öppnar dom upp igen? Kram
  • AndraSladdis

Tråkigt!! Men kanske kan du använda sommaren till att försöka boosta äggen med något? Om inte annat, D-vitamin från solen och frisk luft?
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-06-10 08:37:48 följande:

Som vi håller tummarna för dig nu! Brukar du ha några symptom eller smpblödningar innan bim? :) det är alltid tufft att ruva.. Men jag håller så tummarna!

Tack fina du! Det behövs. Jag brukar vanligtvis bara få en ordentligt kramp och sen drar mensen igång utan så mycket förvarning. Nu har jag fått exakt den krampkänslan flera gånger och springer på toa för att kolla stup i kvarten, riktigt stressigt! Det strålar bak i ryggen och molar och försvinner men alltihop kan ju vara mensvärk eller lutinus. Skrev inte ner mina symtom jag hade när jag blev gravid i höstas vilket stör mig, men minns att jag tänkte ?nu kommer mensen? hela tiden.

Så spännande att följa dig och ultraljuden, har du bokat några extra tidiga själv eller fått via ivf- kliniken? Heja bebisen!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020