• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    Jill92 skrev 2021-06-16 06:41:31 följande:

Hej tjejer! Undrar två grejer... har gått över ?BIM? nu, eller iallafall när min mens i normal cykel brukar komma. Är det ett bra tecken eller kan Lutinus-tablettenra ställa till det? Låter ju logiskt att så länge man tar progesteron så hålls tempen uppe( jag tempar och den är hög) och det kommer ingen mens. Förvirrande då tempenhöjningar och utebliven mens brukar va ?säkra? tecken på grav. Har testat minus flera dagar, nu RD 12(äp+14). Håller tummarna för oss alla i våra processer????

Hej ja tyvärr kan lutinus skjuta upp mensen ibland varit med om det själv flera ggr. När har du testdag?
  • Jill92
    Always choklad skrev 2021-06-16 10:51:29 följande:

Hej ja tyvärr kan lutinus skjuta upp mensen ibland varit med om det själv flera ggr. När har du testdag?

Tack för svar. Har testdag på lördag, så om 3 dagar. Försöker hålla hoppet uppe ändå, att de väl måste finnas de som också plussar sent inpå testdag?!
  • Always choklad
    Jill92 skrev 2021-06-16 11:30:32 följande:

Tack för svar. Har testdag på lördag, så om 3 dagar. Försöker hålla hoppet uppe ändå, att de väl måste finnas de som också plussar sent inpå testdag?!

Hej nä så är det its not over until its over. Känner man ftf att man är gravid om det är neg efter ett par dar och man avslutat lutinus och ftf ingen blödning kommit kan man disskutera med sin klinik om att få göra ett hcg prov.
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-14 17:10:19 följande:

Fråga vad du vill! Jag använde ett clearblue digital med veckoindikator och sen tog jag ett vanligt med streck från testlagret för att kunna följa stegring varannan dag. En annan grej jag märkte var att min fitbit aktivitetsklocka visade att min vilopuls höjdes med tio slag per minut! Det slog om över en natt. Tydligen får man högre vilopuls och puls generellt som gravid. Hoppas för oss båda nu att det blir bebisar <3

Hej, tyvärr fick jag minus idag stickan nu på testdag. Så försöker samla mig och sikta på nästa omgång i augusti. Kram
  • Chajsa
    Jill92 skrev 2021-06-19 15:35:43 följande:

Hej, tyvärr fick jag minus idag stickan nu på testdag. Så försöker samla mig och sikta på nästa omgång i augusti. Kram

Åh så tråkigt. Stor kram och håller alla tummar för dig i augusti!
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-19 16:56:13 följande:

Åh så tråkigt. Stor kram och håller alla tummar för dig i augusti!

Tack så mycket! <3 och lycka till med resten av din graviditet!
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-06-16 08:36:12 följande:

ja overklighetskänslan har svårt att lämna när man till slut blir gravid, man kan liksom inte fatta att egentligen världens mest naturliga sak äntligen händer en själv men jo så är det!  vad roligt att ni är så tidiga med namn också! har ni hunnit inhandla något till lillen ännu? 

Nä precis så är de <3 kanske börjar allt sjunka in när man känner tydligare rörelser har vid ca 3 tillfällen känt lite som ja tror är verkligen bebisen men så klart osäkert förrän man verkligen vet :) ja vi har köpt hans första kläder som vi tänkt han ska ha på sig när vi lämnar BB men har inte vågat mer än så..väntar till efter rutinultraljudet :) försöker ju tänka att man inte väntar ett missfall men svårt att slappna av helt riktigt än.. vart är du nu i processen skulle ni köra igång igen efter sommaren?
  • Always choklad
    Jill92 skrev 2021-06-19 15:35:43 följande:

Hej vad tråkigt, hoppas på en fin sommar ändå även om det just nu känns skit, du är inte ensam kram!
  • Always choklad

Suck väntar på min mens.. Undrar om den hoppat tillbaka nu till runt löning, var så arg när jag var ung och skulle på fest under studietiden. Ilsken och lite snarstucken är jag nu så förhoppningsvis pms, så sjukt att man går å vill ha mens ibland är ju det man inte vill ha egentligen. Vill bara att allt skall vara normalt igen och jag ska få mens så att jag kan göra min livmoderhålsundersökning för att se att allt är som det ska!

• Dhalia
    Always choklad skrev 2021-06-21 20:11:01 följande:

Suck väntar på min mens.. Undrar om den hoppat tillbaka nu till runt löning, var så arg när jag var ung och skulle på fest under studietiden. Ilsken och lite snarstucken är jag nu så förhoppningsvis pms, så sjukt att man går å vill ha mens ibland är ju det man inte vill ha egentligen. Vill bara att allt skall vara normalt igen och jag ska få mens så att jag kan göra min livmoderhålsundersökning för att se att allt är som det ska!

De alltid ett ständigt klaffande hela tiden. :/ Hoppas de kommer snart så det blir gjort innan semestrar !
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020