• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-06-09 22:59:44 följande:

I tisdags 8/6 va sista dagen för att börja med sprutbehandlingen för att hinna insättning innan stängning :( :(

Åh nej..de va tufft :( hände oss också förra sommaren att de sket sig innan och fick vänta till efter semestern med start, var så jäkla jobbigt med all väntan hela tiden :( som några andra skrev kanske boosta lite äggen med d vitamin och vila dig lite från allt så länge :/ vet det är svårt när man inget annat bara vill komma igång.
  • Chajsa
    Dhalia skrev 2021-06-09 16:19:05 följande:

Då låter den som jättebra :) ja blev gravid förra gången med en 3 dagars som hade 8 celler. Men de helt normalt ja har också haft känsla att mensen ska komma, mensvärk då och ganska mycket med första graviditeten då jag var ovetandes gravid, hade så ont så ja trodde den skulle komma vilken dag som helst men den kom aldrig. Lycka till håller tummarna :)

Tack snälla du får pepp! Det har molat på nu i två dagar men ingen mens ännu, kanske till helgen. Imorgon är det en vecka till testdag, inte för att det är något magiskt över just den dagen egentligen men känns skönt att det närmar sig :)När har du testdag?
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-10 17:41:55 följande:

Tack fina du! Det behövs. Jag brukar vanligtvis bara få en ordentligt kramp och sen drar mensen igång utan så mycket förvarning. Nu har jag fått exakt den krampkänslan flera gånger och springer på toa för att kolla stup i kvarten, riktigt stressigt! Det strålar bak i ryggen och molar och försvinner men alltihop kan ju vara mensvärk eller lutinus. Skrev inte ner mina symtom jag hade när jag blev gravid i höstas vilket stör mig, men minns att jag tänkte ?nu kommer mensen? hela tiden.

Så spännande att följa dig och ultraljuden, har du bokat några extra tidiga själv eller fått via ivf- kliniken? Heja bebisen!

Jag förstår din känsla.. Men varje dag efter bim gör chansen större att det är en bäbis som gror där inne. :) var det ett frys eller färskt embryo du satte tillbaka? Jag var faktiskt på ett ultraljud i onsdags, så kallat tidigt ultraljud som vi erbjuds här i min region.. Allt såg bra ut, så de känns underbart. Nu ska jag bara försöka njuta tills rul och väntar ivrigt på att magen ska börja växa. Har problem med noll aptit så jag går just nu ner i vikt i stället och magen är lika platt som förut förutom mitt lilla hull :)
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-06-11 04:57:06 följande:

Jag förstår din känsla.. Men varje dag efter bim gör chansen större att det är en bäbis som gror där inne. :) var det ett frys eller färskt embryo du satte tillbaka? Jag var faktiskt på ett ultraljud i onsdags, så kallat tidigt ultraljud som vi erbjuds här i min region.. Allt såg bra ut, så de känns underbart. Nu ska jag bara försöka njuta tills rul och väntar ivrigt på att magen ska börja växa. Har problem med noll aptit så jag går just nu ner i vikt i stället och magen är lika platt som förut förutom mitt lilla hull :)

Alltså wow. Har de sett ett hjärta nu är ju oddsen över 95% att det blir bebis. Så mysigt att vara i första delen av graviditeten på sommaren! När är bebis beräknad? Tror du att du ska göra kub/nipt?

Det var en färsk de satte in, det var ju bara en äggstock som producerat äggblåsor denna månad sjukt nog så de fick ?bara? ut sex ägg, hälften befruktades men bara denna klarade sig. Hoppas så att det är guldis, kan gå precis hur som helst med testningen! RD 11 idag...
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-11 07:56:27 följande:
    Alltså wow. Har de sett ett hjärta nu är ju oddsen över 95% att det blir bebis. Så mysigt att vara i första delen av graviditeten på sommaren! När är bebis beräknad? Tror du att du ska göra kub/nipt?

Det var en färsk de satte in, det var ju bara en äggstock som producerat äggblåsor denna månad sjukt nog så de fick ?bara? ut sex ägg, hälften befruktades men bara denna klarade sig. Hoppas så att det är guldis, kan gå precis hur som helst med testningen! RD 11 idag...

Det är faktiskt 3e ultraljudet jag gör, så jag är inne i vecka 14 nu :) Bäbis är beräknad i mitten på december, så det är ett tag kvar, men ändå skönt att var aöver dom där 12 veckorna.. Nu ska man bara försöka få upp lite aptit och äta ordenligt, men den delen är det svåra nu..

Åh, okej.. Ändå grymt att du fick en befruktning på 6 ägg! Det låter som det är en fighter, så jag tror allt att det är ett guldägg.. Snart är det testdags, då vet du ;) 

• Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-06-11 08:42:54 följande:

Det är faktiskt 3e ultraljudet jag gör, så jag är inne i vecka 14 nu :) Bäbis är beräknad i mitten på december, så det är ett tag kvar, men ändå skönt att var aöver dom där 12 veckorna.. Nu ska man bara försöka få upp lite aptit och äta ordenligt, men den delen är det svåra nu..

Åh, okej.. Ändå grymt att du fick en befruktning på 6 ägg! Det låter som det är en fighter, så jag tror allt att det är ett guldägg.. Snart är det testdags, då vet du ;) 

Grattis! Vad skönt att det såg fint ut även på detta ultraljud och att du förhoppningsvis kan slappna av lite :)

Vilken dag var du på ditt första tidiga VUL? Och när började du känna symtom? Jag ska dit om knappt 3 veckor på 8.0 men är så himla orolig över att jag inte känner någon ömhet i brösten (dag 5.3 idag) Hoppades att jag skulle känna mig lugnare efter ett plus, men icke..
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-06-11 07:56:27 följande:

Tänker på dig! <3
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-06-10 23:54:49 följande:

Tack snälla du får pepp! Det har molat på nu i två dagar men ingen mens ännu, kanske till helgen. Imorgon är det en vecka till testdag, inte för att det är något magiskt över just den dagen egentligen men känns skönt att det närmar sig :)När har du testdag?

Förhoppningsvis kommer den inte mer :) jag plussade med en 2dagars i mars så just nu är jag i v16 och väntar en kille till november :) var en stark liten av 8 embryon och fick inget till frys.
  • Chajsa
    Dhalia skrev 2021-06-12 00:00:09 följande:

Förhoppningsvis kommer den inte mer :) jag plussade med en 2dagars i mars så just nu är jag i v16 och väntar en kille till november :) var en stark liten av 8 embryon och fick inget till frys.

Just det du har redan plussat, svårt att hålla koll. Så fantastiskt, massa grattis <3 låter hoppfullt att det blev en bebis av ett starkt överlevande embryo, hoppas det är så för mig också. Ska testa imorgon tänkte jag, återkommer då :)
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-06-12 09:59:23 följande:

Just det du har redan plussat, svårt att hålla koll. Så fantastiskt, massa grattis <3 låter hoppfullt att det blev en bebis av ett starkt överlevande embryo, hoppas det är så för mig också. Ska testa imorgon tänkte jag, återkommer då :)

Ja de blir så haha :) man läste om andra där de blev också så men man tänkte ändå själv de kommer aldrig att gå men så händer de plötsligt som någon i tråden sa en gång :D vi håller tummarna att de blir ett plus :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020