• Anonym (Lisa)

Kompis kille

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kompis kille
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:34:00 följande:
    Tror inte du tycker de är ett hån utan du inser att jag inte är ett svin.

Jag är inte falsk mot henne jag ställer alltid upp på henne
    Du är falsk för att du knullar hennes kille och sen inte står för det.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:38:47 följande:
    Jag vet inte beror på situationen
    Hur menar du då?
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:40:47 följande:
    Jag kanske inte hade avslutat de än. Jag trodde de var känslor inblandade.
    Även om det är känslor inblandade så kan man välja att inte agera på dem.
    Framförallt när det handlar om en kompis kille.
    Du valde att göra det och får nu stå ditt kast.
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:43:31 följande:
    Jag tycker inte de själv men jag är rädd att hon skulle tycka de
    Det är klart att hon skulle. Skulle du tycka att det var ok om hon låg med din kille och sedan ljög om det?

Sen om du själv inte tycker att du har gjort fel så är det väl bara att berätta då. Eller hur.

• molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:52:24 följande:
    Jag är ett stort fegt svin. Nöjd nu?
    Du är i vart fall inte en riktig vän.
    Och din vän förtjänar så mycket bättre än både dig och sin kille.
  • Anonym (Nk)

Hur kommer det sig att du strulat med hennes kille i en månads tid? Hoppades du på att vinna över honom eller vad vad det som hände egentligen? 

Vad innebär strulat här? Hånglat på en fest en gång? Eller haft regelbundet sex flera gånger denna månad? (Strula i min värld har alltid betytt enbart hångel och det uttrycket användes i tidiga tonåren så därav är jag lite förvirrad). 

• viseversa

med vänner som du behöver man inga ovänner. Vilken vidrig "vän" du är ts. Fy fan kräks. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-19 10:02:30 följande:

Hur kommer det sig att du strulat med hennes kille i en månads tid? Hoppades du på att vinna över honom eller vad vad det som hände egentligen? 

Vad innebär strulat här? Hånglat på en fest en gång? Eller haft regelbundet sex flera gånger denna månad? (Strula i min värld har alltid betytt enbart hångel och det uttrycket användes i tidiga tonåren så därav är jag lite förvirrad). 

Spelar det någon större roll om hon hånglade, sög av han, om han stoppade in hela eller bara toppen?

Spelar det någon större roll om hon ville vinna över honom eller bara gjorde det som en hobby?

Det är väl fortfarande ett vidrigt svek mot en sk vän? 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:52:24 följande:
    Jag är ett stort fegt svin. Nöjd nu?
    Ja det är du och nej det är inte oss du ska säga det till utan din sk "kompis"
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:43:31 följande:
    Jag tycker inte de själv men jag är rädd att hon skulle tycka de
    Ja det är väl klart att du tycker du är snällast i världen du är ju en egoist. Och det är väl klart hon kommer tycka du är ett svin för det är du ju. Men eftersom du är en egoist så ser du till att hon inte vet nåt så du slipper få skit för vad du gjort och kan ha kvar henne som kompis.

Du hade ju själv aldrig velat umgås med någon som knullat din kille, men du kan förstås knulla andras killar och få ha kvar dina kompisar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:32:13 följande:
    Du vill missförstå mig så spelar ingen roll vad jag än säger
    Det är ingen som missförstått dig, dina handlingar talar för sig själva.
    Att du sen är feg och inte kan stå för vad du gör och känner dig missförstådd är en helt annan sak.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:02:44 följande:
    De va någon här som skrev att vi båda var svin men i denna händelsen att jag var den största. Skitsamma, jag tycker inte att jag är ett svin.

Varför önska någon något illa och sen att jag blir straffad för de? Omogen är du och taskig
    Att önska att folk blir utsatta för samma behandling som de utsätter andra för är inte att önska någon illa det är bara rättvist.
Svar på tråden Kompis kille