• Anonym (Lisa)

Kompis kille

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kompis kille
  • Anonym (Lisa)
    Nymphaea skrev 2020-08-19 11:50:16 följande:

Jag håller med alla här om att du är ett stort svin. Underligt att du inte förstår det själv, det brukar ändå de flesta i din situation göra.

Det finns egentligen bara två alternativ till varför du inte förstår; antingen trollar du eller så saknar du empatiförmåga (ofta kopplat till personlighetsstörning) och saknar även begåvning att förstå att du utifrån dina handlingar betraktas som ett svin av andra (något även normalbegåvade narcissister och psykopater skulle förstå). Beklagar!

Jag kanske känner mig som ett svin men gillar inte att andra säger att jag är de. Svider att höra. Ingen vill betraktas som svin.
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2020-08-19 15:28:02 följande:
    Ja,alla är vi olika,som sagt.
    Men jag tycker inte att man hånglar med kompisars pojkvänner heller.
    Tycker du?
    Nej...Men skillnad är det och här på fl blandas begreppen hej vilt.
    Man vet aldrig vad som egentligen menas. Otrohet kan vara kyss...Hångla kan vara knulla, så tycker inte frågan är konstig.
    Nu har ju ts gett svar på frågan.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:34:00 följande:
    Tror inte du tycker de är ett hån utan du inser att jag inte är ett svin.
    Du trior fel.  Jag skrev att det är ett hån mot djuret svin att kalla dig för svin.

Fakta, varken du gillar fakta eller inte, är att jag anser att du är en vidrig, patetisk falsk och äcklig människa.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2020-08-19 15:49:23 följande:
    Nej...Men skillnad är det och här på fl blandas begreppen hej vilt.
    Man vet aldrig vad som egentligen menas. Otrohet kan vara kyss...Hångla kan vara knulla, så tycker inte frågan är konstig.
    Nu har ju ts gett svar på frågan.
    Ja,jag tyckte bara att frågan kändes lite onödig då jag inte tycker att man hånglar med sina kompisars partners heller.
    Men jag vet att betydelsen kan vara olika för olika personer.
  • Anonym (Bros before hoes)

Alltså...varifrån dyker alla de här begåvningsreserver upp? Finns det ingen gräns för hur korkade de kan vara innan de kan klassas som nåt annat än homo sapiens sapiens?

• Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-19 15:35:48 följande:

Om du inte vill att hon ska må dåligt,varför låg du då med hennes kille från första början?

Och hur tror du att hon kommer att må om sanningen kommer fram senare från annat håll?

För den risken finns alltid.

Det var vad som hände mig.

Och det gjorde det mycket svårare för mig att förlåta än om jag hade fått sanningen från min dåvarande sambo och min väninna direkt.

Jag förlät dem till slut,även om det tog tid innan jag kom till den tidpunkten då jag kände att jag kunde göra det.

Men det hade varit lättare om jag fått veta sanningen på en gång.

Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.

Det kan vara värt för dig att tänka på.

Jag tänkte inte på min vän för stunden när vi knullade. De är bara jag och han som vet så hon får nog inte reda på de.
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-19 15:37:04 följande:

Du är både falsk och feg som till att börja med utsätter din vän för det här och sen inte ens vågar stå för det.

Hade du brytt dig om din vän så hade du inte gjort så här.

Jag kan inte får de ogjort.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-19 15:37:29 följande:

Nänänä, du VET att du har gjort fel, annars skulle du ha berättat för din kompis redan!

Jag vågar som sagt inte berätta. Konsekvenserna är för stora
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-19 15:41:48 följande:

Du har alltså varit otrogen mot dina pojkvänner också.

Det säger en del om din empati och respekt för andra människor.

Man kan håla sina känslor i styr,bara man vill.

Du ville uppenbarligen inte.

Hade du haft någon som helst empati och respekt för din vän så hade du klarat av att sätta henne framför dina egna behov.

Jag har stor empati och respekt för henne. Just därför jag inte berättar.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 19:06:56 följande:
    Jag tänkte inte på min vän för stunden när vi knullade. De är bara jag och han som vet så hon får nog inte reda på de.
    Det kan du aldrig vara säker på. Någon kan ha sett er,han kan råka försäga sig på fyllan eller vad som helst.
    Och det hoppas jag att han gör,om jag ska vara ärlig.
    Det har ni förtjänat båda två.
Svar på tråden Kompis kille